Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
pol1 schreef:karelien schreef:Mijn vorige paard heeft dit ook gehad. Bleek een ontstoken kies te zijn. nadat deze is verwijderd bleven de klachten. Toen na veel medicijnen Enzo een scan laten maken in Utrecht en helaas bleek er een schimmelinfectie door zijn hele hoofd te zitten en nog meerdere kiezen ontstoken( dit was niet zichtbaar op de foto) Dus als ik jou was zou ik een ct scan laten maken daarop kunnen ze alles zien. Helaas is dit voor mijn paard niet goed afgelopen. Maar misschien is die van jou nog wel te behandelen.
En bij mijn paard was er verder ook niks aan te zien, alleen een snotneus. Er werd ook gewoon me gereden tot de scan.
Lees even dit bericht AmFe = uit dit topic ( pagina 1)..
pol1 schreef:Hoe gaat het amfe??
pol1 schreef:Tja wij 6 wkn dagelijks gespoeld en toen nog 2 wkn om de dag..
Pffff wat een ellende!! Doet de sinus niet mee bij jou paard?
AmFe schreef:pol1 schreef:Tja wij 6 wkn dagelijks gespoeld en toen nog 2 wkn om de dag..
Pffff wat een ellende!! Doet de sinus niet mee bij jou paard?
Wij zijn al acht weken aan het spoelen hè.. maar jij kent dus niet zo'n terugslag bij minder spoelen? Het was al dagen schoon met spoelen, vandaar dat ze naar om de dag wilden.
Je bedoelt de voorhoofdsholte? We spoelen die andere holte lager aan de zijkant. Maar ik denk idd soms ook dat de bovenste meespeelt maar volgens de scan, foto's en camera beelden is dat niet het geval. Maar ja, het moet toch ergens vandaan komen..
pol1 schreef:Ja zou ik doen amfe ( ik ben echt perfect geholpen in Utrecht )..
pol1 schreef:Ai wat een tegenvaller!! Dus de sinus doet nu wel degelijk ook mee?
Wat een ongelooflijke pech!
pol1 schreef:Daarom ook begrepen dat je beter alleen sinus kan hebben ipv kiezen.. idd t gevaar dat andere kiezen gaan meedoen..
Wat een ellende..Hoop dat ze t snel kunnen oplossen..
Jet schreef:Jeetje AmFe, zo zie je maar weer, luisteren naar je eigen gevoel en het dan daar laten checken waar ze de juiste apparatuur daarvoor hebben. Het zou mooi zijn als die derde kies er niet uit hoeft, maar als Utrecht zei dat die wel eruit moest, waarom denken je eigen DA-en dan dat het niet hoeft? Straks haal je alleen de achterste eruit en moet die ander alsnog. Bij het paard van mijn stalgenoot zaten ( zitten waarschijnlijk) de holtes helemaal vol met pus, dat komt er nu steeds via zijn neus ( aan één kant) uit. Het stinkt behoorlijk, maar het is een ouder paard, de eigenaresse vind het genoeg zo, geen gedoe meer aan zijn lijf. Twee weken geleden heeft er nog een DA naar gekeken en die zei dat hij er geen pijn aan heeft en als hij zich zo blijft voelen dat het prima kan. Ze rijdt niet meer, laat hem wel vaak 10 minuten los bewegen in draf en galop, dan komt het nog meer los. We hebben nu zoiets van: zolang het er maar uitkomt, dan hoopt het in elk geval niet meer op. ( dat deed het wel, heel veel van de pusbende tijdens de operatie en daarna met spoelen bleek versteend te zijn). Er is destijds 1 kies getrokken, links bovenin de één-na-achterste. Ongeveer een jaar later kwam de DA er naar kijken en die hield de kies daarvoor zo in zijn hand, die zat al heel los. De achterste is een half jaar later eruit gehaald, dat is denk ik nu zo'n anderhalf jaar geleden. Bij haar is het jammer dat ze het niet eerder ontdekt heeft of heeft laten onderzoeken, hij liep waarschijnlijk al heel wat jaren met een gescheurde kies rond...
Jij weer veel succes hoor, hoop dat het straks helemaal goed gaat en dat je paard na deze operatie genezende heen gaat!