[Info] alternatieve behandelingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:28

Pandora2 schreef:
Even een vraagje over die magnesium...iemand een idee welke voedingsmiddelen van nature rijk zijn aan magnesium ?

zemelen :)

pien_2010

Re: Centraal alternatieve behandelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 17:32

Mooi duidelijk verhaal Leetje. Beter als dat van mij!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 17:34

Pandora2 schreef:
Fijn! Dat wist ik niet, Pien ! Dat banaan rijk was aan kalium wel, maar magnesium had ik geen idee...ik eet er elke dag, dus dat zit wel snor dan :)

Effekes gegoogeld:

50 mg magnesium is aanwezig in:
Twee gemiddelde bananen
250 g broccoli
500 ml melk (volle, halfvolle of afgeroomde)
150 g kabeljauw
3 sneetjes volkoren brood
100 g gekookte volle deegwaren
300 g aardappelen
50 g zwarte chocolade
100 g melkchocolade of 70 g melkchocolade met nootjes
40 g noten
80 g gedroogde abrikozen
150 g frambozen
100 g spinazie

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:19

geerke schreef:
Pandora2 schreef:
Even een vraagje over die magnesium...iemand een idee welke voedingsmiddelen van nature rijk zijn aan magnesium ?

zemelen :)

Met een 20kg zak van de voerhandel kom ik dan een lange tijd toe :+ :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:21

pien_2010 schreef:
Pandora2 schreef:
Fijn! Dat wist ik niet, Pien ! Dat banaan rijk was aan kalium wel, maar magnesium had ik geen idee...ik eet er elke dag, dus dat zit wel snor dan :)

Effekes gegoogeld:

50 mg magnesium is aanwezig in:
Twee gemiddelde bananen
250 g broccoli
500 ml melk (volle, halfvolle of afgeroomde)
150 g kabeljauw
3 sneetjes volkoren brood
100 g gekookte volle deegwaren
300 g aardappelen
50 g zwarte chocolade
100 g melkchocolade of 70 g melkchocolade met nootjes
40 g noten
80 g gedroogde abrikozen
150 g frambozen
100 g spinazie

Un grand merci, Pien ! Was zelf te lui om te googelen... :o :D
Staan veel dingen op mijn menu al...mooi ! Mag dus ook nog lekkere zwarte chocolade bij.. :9 :9

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 09:17

Pandora ik vond het zelf ook wel interessant om te weten vandaar dat ik even gegoogeld heb. Van die banaan wist ik omdat ik iemand ken die haar paard elke dag een banaan geeft vanwege de magnesium erin. Ik doe dat hier via de minimale hoeveelheid elke dag, vanwege zijn nieren dus maar echt heel weinig, middels magnesium citraat.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 16:53

singasong schreef:
Knakker schreef:
ja inderdaad, ben benieuwd of er wat uit komt, en belangrijker: of het jouw helpt!

sorry, en nu snel weer on-topic.

Zijn er ook alternatieve behandelingen betreffende het bewegingsstelsel?
Mijn hond loopt soms kreupel aan een been waar ze in het verleden een gescheurde knieband heeft gehad.
heeft daar iemand ervaring mee?

Die darmen van jouw hond en de gescheurde knieband kan ook in verband staan met elkaar.

Wanneer er veel afvalstoffen in de darmen zitten door bijv. verkeerde voeding of andere reden dan kan dat verzuring veroorzaken in spieren/pezen/banden.

Ik zou die darmen wel gaan behandelen en sowiso op ander voer overgaan wat zo min mogelijk belastend is voor de darmen. Daarbij zou je een reinigingskuur kunnen geven. Bijv. Detox van Phytonics. De Groene Os heeft Drainagecompositum hiervoor.
Daarbij kun je de spieren/pezen e.d. ondersteunen met een supplement, bijv. Muscle support van Phytonics (ik heb geen aandelen, ben zelf erg enthousiast over deze supplementen en gebruik ze voor mijn eigen dieren).
Maar ook Rhus Toxicodendron is een uitermate goed middel bij peesproblemen. Ruta zet ik later in als het nabehandeld moet worden.

Ik heb zelf een Rottweiler gehad die chronische spier/peesproblemen had vanwege Lyme en die kon ik heel goed ondersteunen met bovenstaande produkten.

Energie/reiki of welke vorm dan ook, kan zeker ondersteunend werken. Maar ik zou toch ook echt een middel inzetten.

Echt heel interessant dit!
Mijn hond krijgt nu de detox van PHynotics, sinds afgelopen zaterdag en sinds begin deze week loopt hij weer kreupel, zou dat echt met elkaar te maken hebben?
Is inderdaad wel toevallig!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 16:57

Leetje schreef:
Knakker schreef:
oh interessant.
En Arnica smeer je er dan op?
Celzouten voer je dan neem ik aan?

waarschijnlijk ik moet toch nog weer terug naar de homepatische arts vanwege de anaalklieren, dan ga ik dat ook zeker vragen.

Arnica zou ik zoiezo inwendig geven.
Celzouten geef je inderdaad zo, veel dieren eten ze als snoepjes.

Verder ben ik het wel eens met singasong dat de darmen die uit balans zijn heel goed kunnen zorgen dat dit door blijft gaan. Dat hij zich niet goed op kan bouwen zeg maar.

Je bedoelt nu de darmen uit balans zijn door de detox, of uit balans zijn door het anaalklieren probleem?
Zoals gezegd loopt hij sinds een paar dagen kreupel, heel toevallig nadat ik een paar dagen daarvoor met de detox-kuur begonnen ben.

Arnica inwendig geven lijkt me inderdaad handiger, een zalf likt hij er toch zo af.

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:20

Knakker schreef:
Je bedoelt nu de darmen uit balans zijn door de detox, of uit balans zijn door het anaalklieren probleem?
Zoals gezegd loopt hij sinds een paar dagen kreupel, heel toevallig nadat ik een paar dagen daarvoor met de detox-kuur begonnen ben.

Arnica inwendig geven lijkt me inderdaad handiger, een zalf likt hij er toch zo af.

Ik doelde met name op dat darmen die uit balans zijn voor legio problemen kunnen zorgen, ook in het bewegingsstelsel. Dus dat er prima een relatie kan zijn tussen een verstoorde stofwisseling en een kreupelheidsklacht.

Wat betreft dat hij nu weer kreupel is nadat je de detox kuur ben begonnen kan het volgende betekenen:
Er is een beste arts Dhr.Reckeweg die er vanuit gaat dat ziekte een gevolg is van opstapeling van afval/ gifstoffen. DIt gebeurd in je lichaam in verschillende fases.
Het is gezond als je de afvalstoffen uitscheid via urine en ontlasting. Een keer flinke griep kan ook zorgen voor een opruiming. Echter zijn er chronisch teveel afvalstoffen en het lichaam kan dit niet meer op een gezonde manier uitscheiden dan gaat het via ongezonde manier, maar in eerste instantie nog wel uitscheiden. Bv door een huidklacht (vette vacht, oorontstekingen etc).
Maar lukt dat ook niet meer (door bv onderdrukking) dan gaat het de gifstoffen opslaan, in eerste instantie gaat hij deze opslaan op plekken dat "veilig" is. Bv in bindweefsel, onderhuids vet. Maar lukt ook dat niet meer, dan is de stap daarna in gewrichten spieren etc (artrose!) Lukt dat ook niet meer, dan in organen... Zo gaat het steeds verder "het lichaam in".

http://www.gezondverstandavonden.nl/De% ... ckeweg.pdf

Wat dus zo kan zijn bij jou hond is dat hij door teveel aan gifstoffen slechte gewrichten heeft en nu met ontgiften daar dus problemen opleveren. In dat geval zou ik dus stoppen met de detox, blijkbaar is dat op dit moment teveel. En op een zachtere manier hier iets mee gaan doen.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:40

Dank je Leetje, interessant artikel, bijzondere theorie, maar het klinkt logisch.
Ik zal de homepatische DA eens bellen, en in overleg met haar wellicht stoppen met de detox kuur.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:50

Knakker schreef:
Dank je Leetje, interessant artikel, bijzondere theorie, maar het klinkt logisch.
.

"Logisch klinken" en "waar zijn", zijn twee héél verschillende dingen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 14:04

Interessant artikel Leetje. Ik geloof zeer zeker dat voeding en gezonde leefstijl veel kan doen als het gaat om (on) gezond lichaam hebben. Maar er zijn meer oorzaken denk ik.
In dit artikel blijft erfelijkheid, aanleg etc. wel wat onderbelicht. B.v. zoals in onze familie waarin al generatie lang ruggen bagger zijn, al van kinds af aan, geërfd via vaders kant, denk ik niet dat in ons gezin met 8 kinderen alle 8 kinderen gifstoffen hebben opgebouwd al vanaf hun 12de jaar waardoor rugklachten die vanaf 40 jaar volledig versleten ruggen laat zien. Of zoals mijn zusje van 16 vroeger op die leeftijd mijn vader woedend toeschreeuwde: "als je een hengst was geweest had je een fokverbod gekregen, ipv 8 veulentjes". :=
Of zoals bij mijn vriendin in de familie de vrouwen het borstkanker gen helaas hebben.
Maar enfin volledigheid is altijd heel lastig.
Wel heb ik ooit begrepen dat borstkanker wel eens toegenomen kan zijn in onze samenleving vanwege verschillende factoren waaronder o.a. het toenemende gebruik van Deodorant. Door altijd deodorant te gebruiken kan het lichaam zijn afval stoffen moeilijk kwijt zo is de redenatie, wat dan weer mede een reden kan zijn van de toename van het verschijnsel borstkanker (er zijn meerdere factoren die meespelen).
Ik vond hier wel een bepaalde logica inzitten reden dat ik over ben gestapt op natuurlijk deodorant en alleen naar een feestje gebruik ik dus af en toe regulier deodorant.
Zelf ben ik ook benieuwd naar toekomstige feitelijkheden waarvan ik verwacht dat bewezen gaat worden dat het hele vaccinatie programma naast de positieve kant van preventie ook een andere kant zal laten zien. Mij zou het niet verbazen als we dan op het terrein komen van toename van allergieën etc. veroorzaakt door het gedurende lange tijd, jonge kinderen in te enten. Ik pleit niet om NIET in te enten.
Dus dan kom je ook een beetje op dit verhaal van vergiftigingen. Ik denk dat hier wel degelijk een kern van waarheid in zit, maar dat ziektes enz. veel complexer liggen.
Het nadeel vind ik wel altijd van dit soort artikelen een beetje "het eigen schuld dikke bult verhaal". Lijkt me heel naar als jij net diegene bent met Alzheimer, ernstige vorm van kanker etc. Dan zou je jezelf nog "schuldig" moeten gaan voelen ook als het ware.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 18:25

Knakker schreef:
Ik zal de homepatische DA eens bellen, en in overleg met haar wellicht stoppen met de detox kuur.

ja hoor, ik heb de DA gebeld: moet meteen stoppen met de detox en na ongeveer een week verder gaan met een halve dosering.
Heel bijzonder, wel een bewijs dat dit spul wel degelijk iets doet met het lichaam.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 18:26

Kuggur schreef:
Knakker schreef:
.

"Logisch klinken" en "waar zijn", zijn twee héél verschillende dingen.

oh ja, absoluut, zo houdt een ieder er een theorie op na.
Je moet diegene volgen waarbij je een goed gevoel hebt.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:32

Knakker schreef:
oh ja, absoluut, zo houdt een ieder er een theorie op na.
Je moet diegene volgen waarbij je een goed gevoel hebt.

Ik geloof niet zo in mijn (of andermans) "gevoel". Charisma geeft mensen imo geen geloofwaardigheid.

Iedereen houdt er inderdaad theorieen op na, ik ben geinteresseerd in theorieen die getoetst zijn (en daarvoor moeten ze toetsbaar/falsifieerbaar zijn).

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:35

Je maar je kunt toch ook iets toetsen op je eigen paard of ander dier?
Je probeert iets en hij knapt op....je weet alleen niet of het daardoor komt.Maar dat weet je ook niet met reguliere medicijnen.Aangezien een lichaam een groot herstellend vermogen heeft.
Heb ooit eens gelezen dat de meeste gewone kwaaltjes vanzelf over gaan.

pmagnetiseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 21:04

@ Kuggur,
Je zegt dat je geïnteresseerd bent in theorieën die verklaarbaar zijn en toch duik je in bijna elk topic dat zaken aanroert die niet volgens de letter te verklaren zijn.
Dat standpunt kan ik vanuit de theorie toch moeilijk verklaren.

En als je je eigen gevoel niet vertrouwd op welke manier wordt je dan gelukkig? Dat is immers een gevoelskwestie. Je gelijk zul je altijd krijgen maar dat is niet hetzelfde als geluk.

En ter overdenking: in dit topic werd mij een foto gestuurd van een paard met daarop 2 personen die nauwelijks in beeld kwamen. Ik vertelde iets over het paard en over de dame waarvan enkel de benen te zien waren. Met charisma kan dit niet veel te maken hebben; ik heb de personen en het paard niet gezien en zij mij ook niet.

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 21:05

Ik lees al een tijdje mee, omdat ik wel benieuwd ben hoe mensen die iets hebben met alternatieve behandelingen hiermee bezig zijn (zelf heb ik niets met de meeste methoden, maar ik vind het wel interessant om te lezen waarom mensen hier wel iets mee doen). Nu wilde ik toch even reageren. Het verschil met reguliere medicijnen is, geerke, dat reguliere medicijnen getest moeten worden voor ze de markt opgaan om dergelijke factoren uit te sluiten. Als je twee groepen hebt die voldoende groot zijn én vergelijkbaar, en de groep die het medicijn krijgt reageert duidelijk anders dan de groep die het placebo krijgt (of een medicijn dat al op de markt is), dan kun je daaruit afleiden dat de veranderingen inderdaad door het medicijn veroorzaakt worden. Meestal zijn er enkele van zulke onderzoeken gedaan voordat een medicijn wordt toegelaten. Natuurlijk kan het dan nog steeds zo zijn dat het niet werkt voor jóuw paard in een specifiek geval (het hoeft niet voor iedereen te werken om te worden toegelaten, anders zouden we wel erg weinig medicatie hebben), maar je weet dan in elk geval dat het bijvoorbeeld in 90% van de gevallen aanslaat.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 21:43

pmagnetiseur schreef:
@ Kuggur,
Je zegt dat je geïnteresseerd bent in theorieën die verklaarbaar zijn en toch duik je in bijna elk topic dat zaken aanroert die niet volgens de letter te verklaren zijn.
Dat standpunt kan ik vanuit de theorie toch moeilijk verklaren.

Huh? Welke theorie is dat? Jouw theorie over wat mij wel en niet interesseert?

pmagnetiseur schreef:
En als je je eigen gevoel niet vertrouwd op welke manier wordt je dan gelukkig? Dat is immers een gevoelskwestie. Je gelijk zul je altijd krijgen maar dat is niet hetzelfde als geluk.

Het gaat hier over het gevoel hebben dat een bepaalde theorie valide, of een bepaalde behandelmethode effectief is.
Niet over of ik gelukkig ben of niet (of depressief, of verliefd etc. etc. etc.), uiteraard ga ik daarbij op mijn gevoel af.
Je sleept er zaken (mijn gevoelsleven) bij die irrelevant zijn voor deze discussie (die niet over mijn gevoelsleven gaat). Duidelijk?

pmagnetiseur schreef:
En ter overdenking: in dit topic werd mij een foto gestuurd van een paard met daarop 2 personen die nauwelijks in beeld kwamen. Ik vertelde iets over het paard en over de dame waarvan enkel de benen te zien waren. Met charisma kan dit niet veel te maken hebben; ik heb de personen en het paard niet gezien en zij mij ook niet.

Ja, ook jij meent over magische krachten te beschikken, daar was ik al van op de hoogte.
Charismea is niet het enige mechanisme dat daar een rol bij speelt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 23:55

Letten jullie op dat dit niet een topic is alternatief versus regulier of vv!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 01:28

Hoe het ook zij dames .. ik heb vanavond toch maar weer mooi een van m'n paarden bij de koliekafgrond weggesleept met een phyto-therapeutisch middeltje :))

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 08:07

gelukkig maar, heel mooi, wat gebruik je dan als ik vragen mag?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 10:01

Fijn JP, zal wel spannend zijn geweest. Wat heb je gegeven en wat gebeurde er? Had je paard al koliek of zag je de eerste verschijnselen en kon je ingrijpen?

Dan even een vraag aan jullie om mee te denken. Op dit moment hebben wij een baal hooi dat een maand geleden van het veld is gehaald. HEt is zelfs nog warm van binnen dus puur vergif voor mijn paarden. Dus doorlopend buffet is gesloten en ik geef de paarden 's avonds voor de nacht een klein beetje en de weidegang hebben we dus verhoogd, want het gras op dit moment is minder rijk dan het hooi wat hier ligt. Zichtbaar is dat de vorm weer terugkeert in de paarden en de eiwit bultjes bij Hercule op zijn retour zijn gelukkig. Voor volgende keer ben ik al bezig met een andere boer om te kijken of hij n og een oude baal heeft van vorig jaar. Helaas had buuf die niet meer vandaar. Dus hier moet ik het even mee doen.
Nu mijn vraag en dat moet ik zeker weten aangezien het echt extra werk is hier. Is het zinvol, verlaag ik het eiwit en "het rijke" in het hooi als ik dat 's ochtends in een bak water leg en het ze dan 's avonds ga geven?
Ik wil zeker weten of dat helpt want in hoe wij de paarden houden is het echt extra werk vanwege de afstanden van het hooi tot aan het water. Maar als het helpt om het hooi echt minder rijk te krijgen dan ga ik het doen. Wie kan daar iets zinvol over zeggen?
Enne een oude andere baal op dit moment neerleggen kan echt niet. Heb ik met mijn vriendin al onderzocht, want dat is natuurlijk het beste.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 10:08

Volgens mij kan je dat hooi zowiezo beter nu niet voeren,het heeft 6 a 8 weken nodig om uit te broeien voor je het aan paarden kan geven..

Jp heb je colosan gegeven?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 10:10

Dank je wel Pleiada voor het goed lezen van mijn post! Dat is ons zeer bekend, maar het kan even niet anders, vandaar graag antwoord op mijn vraag.