Pandora2 schreef:Even een vraagje over die magnesium...iemand een idee welke voedingsmiddelen van nature rijk zijn aan magnesium ?
zemelen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pandora2 schreef:Fijn! Dat wist ik niet, Pien ! Dat banaan rijk was aan kalium wel, maar magnesium had ik geen idee...ik eet er elke dag, dus dat zit wel snor dan
pien_2010 schreef:Pandora2 schreef:Fijn! Dat wist ik niet, Pien ! Dat banaan rijk was aan kalium wel, maar magnesium had ik geen idee...ik eet er elke dag, dus dat zit wel snor dan
Effekes gegoogeld:
50 mg magnesium is aanwezig in:
Twee gemiddelde bananen
250 g broccoli
500 ml melk (volle, halfvolle of afgeroomde)
150 g kabeljauw
3 sneetjes volkoren brood
100 g gekookte volle deegwaren
300 g aardappelen
50 g zwarte chocolade
100 g melkchocolade of 70 g melkchocolade met nootjes
40 g noten
80 g gedroogde abrikozen
150 g frambozen
100 g spinazie
singasong schreef:Knakker schreef:ja inderdaad, ben benieuwd of er wat uit komt, en belangrijker: of het jouw helpt!
sorry, en nu snel weer on-topic.
Zijn er ook alternatieve behandelingen betreffende het bewegingsstelsel?
Mijn hond loopt soms kreupel aan een been waar ze in het verleden een gescheurde knieband heeft gehad.
heeft daar iemand ervaring mee?
Die darmen van jouw hond en de gescheurde knieband kan ook in verband staan met elkaar.
Wanneer er veel afvalstoffen in de darmen zitten door bijv. verkeerde voeding of andere reden dan kan dat verzuring veroorzaken in spieren/pezen/banden.
Ik zou die darmen wel gaan behandelen en sowiso op ander voer overgaan wat zo min mogelijk belastend is voor de darmen. Daarbij zou je een reinigingskuur kunnen geven. Bijv. Detox van Phytonics. De Groene Os heeft Drainagecompositum hiervoor.
Daarbij kun je de spieren/pezen e.d. ondersteunen met een supplement, bijv. Muscle support van Phytonics (ik heb geen aandelen, ben zelf erg enthousiast over deze supplementen en gebruik ze voor mijn eigen dieren).
Maar ook Rhus Toxicodendron is een uitermate goed middel bij peesproblemen. Ruta zet ik later in als het nabehandeld moet worden.
Ik heb zelf een Rottweiler gehad die chronische spier/peesproblemen had vanwege Lyme en die kon ik heel goed ondersteunen met bovenstaande produkten.
Energie/reiki of welke vorm dan ook, kan zeker ondersteunend werken. Maar ik zou toch ook echt een middel inzetten.
Leetje schreef:Knakker schreef:oh interessant.
En Arnica smeer je er dan op?
Celzouten voer je dan neem ik aan?
waarschijnlijk ik moet toch nog weer terug naar de homepatische arts vanwege de anaalklieren, dan ga ik dat ook zeker vragen.
Arnica zou ik zoiezo inwendig geven.
Celzouten geef je inderdaad zo, veel dieren eten ze als snoepjes.
Verder ben ik het wel eens met singasong dat de darmen die uit balans zijn heel goed kunnen zorgen dat dit door blijft gaan. Dat hij zich niet goed op kan bouwen zeg maar.
Knakker schreef:Je bedoelt nu de darmen uit balans zijn door de detox, of uit balans zijn door het anaalklieren probleem?
Zoals gezegd loopt hij sinds een paar dagen kreupel, heel toevallig nadat ik een paar dagen daarvoor met de detox-kuur begonnen ben.
Arnica inwendig geven lijkt me inderdaad handiger, een zalf likt hij er toch zo af.
Knakker schreef:Dank je Leetje, interessant artikel, bijzondere theorie, maar het klinkt logisch.
Ik zal de homepatische DA eens bellen, en in overleg met haar wellicht stoppen met de detox kuur.
Knakker schreef:oh ja, absoluut, zo houdt een ieder er een theorie op na.
Je moet diegene volgen waarbij je een goed gevoel hebt.
pmagnetiseur schreef:@ Kuggur,
Je zegt dat je geïnteresseerd bent in theorieën die verklaarbaar zijn en toch duik je in bijna elk topic dat zaken aanroert die niet volgens de letter te verklaren zijn.
Dat standpunt kan ik vanuit de theorie toch moeilijk verklaren.
pmagnetiseur schreef:En als je je eigen gevoel niet vertrouwd op welke manier wordt je dan gelukkig? Dat is immers een gevoelskwestie. Je gelijk zul je altijd krijgen maar dat is niet hetzelfde als geluk.
pmagnetiseur schreef:En ter overdenking: in dit topic werd mij een foto gestuurd van een paard met daarop 2 personen die nauwelijks in beeld kwamen. Ik vertelde iets over het paard en over de dame waarvan enkel de benen te zien waren. Met charisma kan dit niet veel te maken hebben; ik heb de personen en het paard niet gezien en zij mij ook niet.