Douraque schreef:Slepen met achterbeen kan idd door cushing, mijn paard is daar het schoolvoorbeeld van. Door de Cushing zijn de spieren in de achterhand langzamerhand aan het verdwijnen, waardoor de achterhand slapper wordt en daardoor met zijn achterbeen gaat slepen.
Nu met medicijnen wordt dit slepen al veel minder, maar het is nog niet helemaal weg.
Hoe hoog was de ACTH waarde van jouw paard? Als deze op de grens was kan in begrijpen dat je even wacht medicijnen. Maar als hij echt Cushing heeft, waarom geen medicijnen? Zeker als je kijkt naar symptoom als slepen met achterbenen, dan is de Cushing al aan de spieren aan "vreten"
Ik heb hem helemaal niet laten testen, en dit gaat ook niet gebeuren. Ik wil het wel, maar krijg dat de (mede)eigenaar nooit aan het verstand gefutseld. En als ik zou laten testen, ben ik niet in staat om de medicijnen alleen te betalen, dat geld heb ik niet. En daarbij moet ik ze dan elke dag zelf geven.
Ik ben er bijna zeker van dat hij Cushing heeft, maar hoe zijn vacht er nu uit ziet, ben ik na foto's achter gekomen, heeft hij al jaren! En in april krijgt hij altijd weer zijn strakke zomervelletje terug. In de winter wordt hij mega teddy, maar heeft dan geen deken op.
Het is voornamelijk slepen met 1 achterbeen, wat hij vorig jaar september oktober deed, en nu dit jaar weer rond deze tijd. Maar eten/drinken enz doet hij super is ook als hij mee mag nog ontzettend blij en voorwaarts.
Ik heb een tijdje geleden hier ook advies gevraagd, en toen werd verteld dat ik voor zijn nek en kont goed magnesium kon gaan voeren, hier doet hij het al super op!