Komt er aan dus!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
anjafopma schreef:Het toedienen van supplementen extern of intern heeft geen enkele zin, zwachtelen doe het verantwoord niet zomaar zwachtel erom heen, boxrust desastreus voor de pees, koelen alleen wanneer het zin heeft, magneetveldtherapie kent geen werkend bewijs enz enz. Vraag je eerst af hoe het probleem ontstaan is en wat daaraan ten grondslag kan liggen. Als je niets weet moet men niet alles maar gaan uitproberen. Enz. En daar zijn de professionals voor. En al die klinieken ik heb er niet veel vertrouwen als ik zie hoe men het probleem te lijf gaat.
keat schreef:anjafopma schreef:Het toedienen van supplementen extern of intern heeft geen enkele zin, zwachtelen doe het verantwoord niet zomaar zwachtel erom heen, boxrust desastreus voor de pees, koelen alleen wanneer het zin heeft, magneetveldtherapie kent geen werkend bewijs enz enz. Vraag je eerst af hoe het probleem ontstaan is en wat daaraan ten grondslag kan liggen. Als je niets weet moet men niet alles maar gaan uitproberen. Enz. En daar zijn de professionals voor. En al die klinieken ik heb er niet veel vertrouwen als ik zie hoe men het probleem te lijf gaat.
Mijn paard staat ook sinds zo'n 2 maanden met een peesblessure. Deze is ontstaan door een ongelukje. Ik trok haar voorbeen naar voren om de huid onder de singel vandaan te trekken. Terwijl ik haar voorbeen vast had, hoorde ze iets achter zich en draaide half om. Ze overstrekte de knie. Ik ben, helaas, gewoon gaan rijden en halverwege de training ging ze licht onregelmatig lopen. Na een week liep ze nog onregelmatig. Ik ben naar de kliniek gegaan voor foto's en een echo. Er was haast geen zwelling en we konden niet goed ontdekken waar het zat. Na twee weken moest ik weer terug komen. 10 min stappen per dag en verder stond ze op de paddock. Bij de tweede controle was te zien dat ze een klein scheurtje in het pijpbeen, onder de voorknie, had zitten. Het zag er rustig uit en de DA maakte zich geen zorgen. Bij de echo was te zien dat het checkligament heel licht beschadigd was en de diepe buiger was ietsjes verdikt. In stap was ze rad en in draf 1/5 onregelmatig. Ik kreeg een schema mee van 7 weken. Ik moest beginnen met 20 min stappen en dit elke week opbouwen met 5 min. De laatste 3 weken mocht ik opbouwend gaan draven. Terug komen voor een scan hoeft niet. Volgens haar was het echt een hele lichte blessure. Eigenlijk moest ze op stal blijven, maar dat gaat echt niet. Ik vind het niet te doen om een paard maandenlang in een box van 3x3 te houden. Daarbij slaat zij de wanden eruit. Op de wei durf ik haar ook niet te zetten, want dan gaat ze rennen. Ze staat dus de hele dag op de paddock. Ook daar doet ze af en toe gek, maarja het blijft een paard en ze kan iig geen vaart maken. Ik ben nu zover dat ik 35 a 40 min met haar aan de hand of onder het zadel stap op straat of in de wei. Dit gaat niet vlekkeloos. Ze is ontzettend heet. Toch zwelt haar been niet op, hij is niet warm meer en ze is rad. Eigenlijk mag ik al draven, maar ik doe het allemaal rustiger aan dan volgens de DA moest. Ik hou er rekening mee dat haar gekke acties de revalidatie wat langer laten duren. Misschien dat ik voor mijn eigen gemoedstoestand wel nog een echo laat maken.
Nu zag ik jouw bericht,anjafopma, en was benieuwd hoe jij denkt dat het dan zou moeten?
S_a_f_a_r_i schreef:Er zit vocht boven het bandje die over de pezen lopen