Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mijati schreef:Wat eerder al gezegd is: een stamboekpapier is geen eigendomsbewijs. Volgens mij is dat het paspoort, maar prik me daar niet aan vast.
Jij hebt alle kosten gedragen voor de pony, dit is de taak van de eigenaar.
Jannepauli schreef:Neon schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat ze hier gelezen heeft over dat je haar er eventueel niet bij wilde hebben... of ze heeft het via via gehoord...
Ben wel benieuwd naar wat ze nu eigenlijk van je verwacht... want dit is echt waanzin...
Dat zal zeker het geval zijn - zie hier:Bo_Cassey schreef:Als vriendin van de oude eigenaar kan ik zeggen dat ik weet dat ze ontzettend van Shir houdt. Ze heeft zoveel met dat paard gedaan, haar zoveel geleerd, we waren dagelijks urenlang met de paarden bezig.
Ze heeft zo'n grote stempel gedrukt op het welzijn en geluk van Shirley al die jaren dat ik persoonlijk ervoor zou kiezen Linda - en ook Shirley - het laatste moment samen te gunnen.
Jannepauli schreef:Dan had je je aangehaalde bericht niet moeten plaatsen. Jij schoot de oude eigenaar te hulp, terwijl het noch jouw zaak, noch die van de voormalige eigenaar is.
Maar goed, het is kennelijk opgelost - des te beter. Ruzie maken of nog meer spanning creëren over het hoofd van het paard heen is gewoon 'not done'.
demo_love schreef:Wat stom trouwens dat die uitslag zo lang duurt. Bij mijn paard is gistermorgen geprikt en ik kreeg net de uitslag doorgestuurd: '12.2 dus geen cushing' was het bericht. De norm van Utrecht is <12. Is dit dan geen grensgeval?
demo_love schreef:Wat stom trouwens dat die uitslag zo lang duurt. Bij mijn paard is gistermorgen geprikt en ik kreeg net de uitslag doorgestuurd: '12.2 dus geen cushing' was het bericht. De norm van Utrecht is <12. Is dit dan geen grensgeval?
Focussed schreef:demo_love schreef:Wat stom trouwens dat die uitslag zo lang duurt. Bij mijn paard is gistermorgen geprikt en ik kreeg net de uitslag doorgestuurd: '12.2 dus geen cushing' was het bericht. De norm van Utrecht is <12. Is dit dan geen grensgeval?
De norm van Utrecht houdt geen rekening met de seasonal rise, de hogere ACTH piek van augustus tot oktober. Dan ligt de grenswaarde namelijk op 47.
We zitten pas een week in november dus 12.2 is dan een hele nette score.
Edit: ik ben iets te haastig. In welke eenheid is de ACTH uitgedrukt?
In pg/ml is het heel netjes. In pmol/L is het een ander verhaal..