'knorrend' veulen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Nynke

Re: 'knorrend' veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 11:02

Super TS, echt alle respect voor jou _/-\o_

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 11:33

Superveel respect voor jou TS!!
Succes met het nieuwe paard, en ik hoop dat het met Fay snel goedkomt!
Hoeveel lucht krijgt ze nu? En wat is het doel? 100% las ik ergens geloof ik, nog steeds?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 12:08

Succes TS en Fay natuurlijk helemaal. *\o/*

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 12:24

Diep respect, wat een verhaal zeg.

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 12:58

wij zijn even tussendoor weer thuis, zo nog even kinderfeestje( oh nee tienerfeestje ;)) van mijn dochter vieren ook nog.

De operatie van Fay zit er weer op, ze was vanmorgen erg fit, had honger en daarna boos omdat ze geen eten kreeg, dus de stallenschoonmaker een trapje gegeven :o .
Ze hebben het tussenschotje in haar linkerneusgat niet helemaal weg kunnen halen, er zaten veel bloedvatjes dus elke keer weer een flinke bloeding.
Dus is hij op een gegeven moment ermee gestopt anders zou het teveel voor haar worden.
Nu gaan we het drie weken laten rusten, dus ze mag mee naar huis en daarna kijken of het voldoende is of of er nog een keer wat aan gedaan moet worden.
Maar het is al van zo'n 10 a 15 % naar nu 80 % lucht geworden, dus een enorme verbetering natuurlijk.

Faytje moet drie weekje het wat rustig aandoen dus gaat ze op de kleinere weide samen met ons oude welsh pony'tje en wrs de nieuwe aanwinst Cassis aangezien die ook op rust moet.

Over Cassis ( volledige naam is Cassis du Grand Pre) , de huidige eigenaren zijn zeer blij dat hij naar ons gaat, wij kennen hun en hun situatie niet dus moeilijk oordelen hierover.
Niet iedereen heeft de ruimte en tijd om een paard met een onzekere toekomst te houden.
Merelbeke weet het zelf natuurlijk ook niet hoe de toekomst wordt maar inslapen is erg drastisch en ook hun zijn erg blij dat er deze oplossing gevonden is.
Het is echt een schat van een paard.
Onze Welsh merrie is bij de vorige eigenaar ook hoefbevangen geweest dus weten we er wel wat van af.
Vanavond gaat hij mee naar ons toe en morgen halen we Fay op, samen vervoeren zien we niet zitten omdat we Fay los in de trailer vervoeren, dit is ze zo gewend.

Dit was eest helemaal dicht , nu dus al een mooie ruimte, het zal nog groter worden.
Afbeelding

En lekker hooitjes eten :)
Afbeelding

Cassis:
Afbeelding
en zijn voorhoefjes, staat bij beide LF op, maar is wel beide benen.

Afbeelding

Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:02

Das een behoorlijk kanteling :\
Hopelijk kunnen jullie ook dit paard een mooie toekomst bieden :)

En van Fay, echt super!! Geen woorden voor, kippenvel!

paulinebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:04

wat een plaatje is Cassis, erg lieve en zachte uitstraling! Hoop dat ze er nog lange tijd mag zijn. En wat heerlijk dat het zoveel beter is nu met Fay en vooral fijn dat meeste nu gebeurd is... Dat laatste stukje is weer voor een latere zorg(je).

Ik blijf het topic dagelijks volgen!

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:12

Pff wat een kanteling, het doet mij gewoon bijna pijn.
Super dat jullie de 'kneusjes' nog een kans geven, dat hadden niet veel mensen gedaan!

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:16

Wat is jouw Cassis mooi. Ik heb 3 jaar in Cassis gewoond en heb een merrie die momenteel identiek is qua kleur die CA...lista noemt. Mischien is hij wel voorbestemd om bij mij en mijn merrie te komen :=
Toppie voor Fay. Volgens mij gaat ze zich van die DA voorgeschreven rust niet zo veel aantrekken :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:32

jee,die ene hoef is een behoorlijke kanteling,en vorming van degeneratie van de punt van het hoefbeen.
Hoeft niet dramatisch te zijn...een goede hoefsmid doet wonderen.Ik zie aan de foto dat het daar aan heeft gemankeerd.
Sterkte met de kleine Fay!

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:40

Wauw, erg knappe Cassis heb je daar :) Veel succes met hem, ik hoop hem nog regelmatig terug te zien hier op Bokt :D
Sterkte met Faytje :)

LePinto07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:08

Veel suc6 en sterkte met beide paardjes. Wat ben jij goed bezig! Hopelijk knappen ze beide goed op.
Wat fijn dat er nog mensen bestaan zoals jou.

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:10

Ik ben heel blij voor Fay en jullie dat het allemaal zo goed gaat.

Wel zou ik, als alles weer wat rustiger is, even een staatje opmaken met foto's, DA verslagen en de rekeningen. Dit zou ik even bundelen en bij de betreffende "fokker" onder zijn neus wrijven.
Ik zou zelfs zover gaan dat ik dit ook bij de LID aan zou kaarten. Hij heeft het diertje onnodig lang laten lijden, veel te vroeg onder moeder weggehaald en nalatig gehandeld.
Wie weet wat je daar nog meer op stal aantreft. Iemand die zo met zijn dieren omgaat..................... wordt er weer woest over -:(- -:(-

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:16

Wat super dat Fay het weer netjes doorstaan heeft en ach 1 schopje na al die dagen netjes en voorbeeldig gedragen............;-). Wat zal ze zich lekker voelen straks met zoveel lucht!
En Wat een plaatje ook die Casis. Succes ook daarmee!

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:56

Judith. Veulentje had er allang niet meer geweest zonder TS en fokkers kunnen moeilijk 1000de euro's in ieder veulen gaan steken want die krijgen ze er bij de verkoop meestal niet uit. Het is hard, maar realiteit. Moesten die fokkers dat wel gaan doen zouden ze hun personeel op straat moeten zetten en geen middelen meer hebben om hun andere wel gezonde paarden op te leiden. Ik keur het niet goed en zou voor deze reden niet willen leven van de paarden, maar fokker gaf veulentje nog een kans door het aan TS te geven. TS betaalt hier de DA en operatiekosten van en heeft er hopelijk later nog een leuk paardje voor. Waarom zou TS dit gaan aangeven ? Het gebeurt overal en het is niet verboden... Fokker had net zo goed het veulentje kunnen afmaken wegens te weinig overlevingskansen. Moest het zo simpel zijn allemaal...
Moet er altijd wel om lachen over dat schande geroep. In plaats van hier te moeten zeggen wat ts zoal moet doen kun je zelf iets doen voor de paarden en een stichting of petitie gaan maken over verantwoord fokken, maar dit is natuurlijk een stukje vermoeiender dan hier op bokt te roepen dat het schandalig is. Altijd gemakkelijk praten als het over een ander zijn kwestie gaat.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 15:07

Betadine, het spijt me wel maar ook dit valt onder fokken, risico's horen daarbij en het dan zo afhandelen als de fokker van fay.....heb er geen goed woord voor over, typisch een gevalletje van het probleem hij één ander op zijn bord schuiven. Vind dit zelf ook niet kunnen hoor, soms heb je geluk, soms heb je pech maar vind dit geen oplossing.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 15:11

Ja ben ik mee eens, maar het gebeurt overal en het is niet verboden. Had fokker het veulen afgemaakt was het nooit geweten geweest en was dit dan wel de juiste beslissing ? Ik zei ook dat ik zelf niet zo zou handelen en het niet goedkeur, maar dat mensen zelf eens de onterechtheid in hun eigen omgeving en in hun eigen kenniskring aanpakken alvorens iemand anders op te dragen wat die moet doen.
En alle grote stallen die ik ken handelen zo (achter de schermen). Wie gaat ze aanklagen ?
Laatst bijgewerkt door betadine op 23-10-13 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 15:12

Met je eens dat de fokker zelf het diertje van goede zorg had moeten voorzien :j maar dit vind ik wel een gevalletje theorie-praktijk.

Als een fokker dat niet wil... dan kan hij kiezen: het dier via de achterdeur bij een ander nog een kans geven, of het door de gehaktmolen laten draaien :(:)

Ga je een fokker "aanvallen" over het kiezen voor de eerste optie, dan werk je dus in de hand dat 'ie dat "gezeik" niet nogmaals wil meemaken en als er dan weer zo'n veulen komt, krijgt die geeneens een kans meer daardoor... dat kan toch ook de bedoeling niet zijn lijkt me.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 15:31

Wat die fokker wel of niet had moeten doen is niet zo spannend. Belangrijk is dat Fay nu al op 80% neusademhaling zit en het goed gaat.
En dan Cassis, wat een lekker ding. Ik snap best dat TS die niet kon laten staan...

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 17:19

Waw, ik wil TS allesinds een dikke proficiat toewensen voor al haar moeite voor deze lieverds en ik wens je nog veel succes met Fay en Cassis! Ik volg dit allesinds verder!!!

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 18:03

Judith_VB schreef:
Ik ben heel blij voor Fay en jullie dat het allemaal zo goed gaat.

Wel zou ik, als alles weer wat rustiger is, even een staatje opmaken met foto's, DA verslagen en de rekeningen. Dit zou ik even bundelen en bij de betreffende "fokker" onder zijn neus wrijven.
Ik zou zelfs zover gaan dat ik dit ook bij de LID aan zou kaarten. Hij heeft het diertje onnodig lang laten lijden, veel te vroeg onder moeder weggehaald en nalatig gehandeld.
Wie weet wat je daar nog meer op stal aantreft. Iemand die zo met zijn dieren omgaat..................... wordt er weer woest over -:(- -:(-

Wat jammer dat er nu toch weer iemand is die dit topic gaat verzieken door dit soort teksten te gaan plaatsen.
Als je de openingspost goed had gelezen dan had je dit hier niet geplaatst.

Ik hoop dat niemand er verder op in gaat en we met z'n allen Fay heel veel beterschap wensen en voor de TS alleen maar respect _/-\o_

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 18:54

Jeej, ze heeft alles goed doorstaan en mag naar huis. Zet 'm op kleintje, op naar een heeeeele mooie toekomst!!
En top ook dat je je over Cassis wilt ontfermen. Met juist dieet, beslag en evt medicatie, heeft die hopelijk ook nog een hele lange toekomst voor zich.

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:03

TS, fijn dat alles goed verlopen is met Fay. Zal fijn zijn om haar straks weer thuis te hebben.
Cassis heeft inderdaad een lief koppie zeg, kan me voorstellen dat je daarvoor gevallen bent.
Vind de kanteling op de foto er ook heftig uitzien, maar neem aan dat de experts bij Merelbeke wel een eerlijke inschatting kunnen maken van zijn kansen.
Heb (gelukkig) geen persoonlijke ervaring met hoefbevangenheid, hoop voor jullie en Cassis dat hij zonder al te veel pijn door het genezingsproces kan komen.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:16

Wat zal dat een verschil zijn voor fay.
Petje af voor jullie.
Ook zo mooi dat jullie cassis een kans geven.
Toppers

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:25

Super fijn om na een lange werkdag positief nieuws te lezen! En wat super dat jullie casis ook een kans bieden. Heel veel succes en sterkte met beide komende tijd.