Wat nu? Iemand hier ervaring mee?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:22

switt schreef:
Hij heeft heel erg rugpijn... Als in: hij gaat door zijn benen als je zijn rug aanraakt. Hij heeft ook rain rot en mok. Ik hoop heel erg dat dat hem zo'n zeer doet en dat hij geen rugpijn heeft van onder het zadel lopen ;( Hij staat echt niet in een hele natte wei en hij heeft een goede plek om te schuilen maar hij is kennelijk heel erg gevoelig.... Het komt vast ook wel weer goed maar ik vind het gewoon vreselijk als er iets met hem aan de hand is.

Nou, ik maak me zo'n zorgen om hem -O- ;(

Heeft de rugpijn geen link met de ataxie? Ik weet niet meer of je de rug op de foto heb gezet?

Jessix

Re: Wat nu? Iemand hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:54

Ik wilde net heel enthousiast reageren op je filmpjes, maar lees nu toch dat de pech jullie weer heeft ingehaald.

Misschien is hij wel gevallen of heeft hij zich bezeerd in de wei? Het hoeft niet aan het rijden te liggen.. Dat lijkt hem op het filmpje juist wel goed te doen. Maar nu eerst maar weer dit te boven komen natuurlijk.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 10:52

Ik heb hoop dat die rugpijn "gewoon" door rain rot komt, zijn rug en kont zitten inmiddels onder de plekken. Ook sneu voor hem maar ik heb liever dat dan iets anders. Dit gaat wel weer over en in het najaar krijgt hij dan maar een deken op.

Hij is meerdere keren op de foto gezet, inclusief zijn rug. De laatste rug foto's zijn 5 weken geleden gemaakt en die zagen er prima uit :)

Zadel is een beetje te wijd, vandaar het bontje. Maar dat is ook wel een goede om nog eens kritisch naar te kijken. De plekken waar hij nu zo pijnlijk is, zitten achter het zadel maar zegt natuurlijk ook niet alles....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:07

denk dat de pijn komt door de rain rot....als ik hem op het filmpje zie lopen zie ik niet een paard wat pijn heeft.
Heeft hij dat vaker?Hij is verder in goede conditie?Genoeg vitamies en mineralen en ontworming? ;)

(ik heb nog nooit rain rot gehad,tenminste mijn paarden dan :+ ...maar die staan s'nachts binnen,kunnen dus opdrogen.)

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 17:22

Afbeelding
https://fbcdn-photos-b-a.akamaihd.net/h ... 6a0f1c6c09

Hij doet het weer <3 :D

Pijn was denk ik echt de rainrot.. Zadelmaker is geweest en het zadel lag gelukkig prima. We hebben wel een nieuw zadel nu, een dressuur. Helaas voor mij, het springzadel was zo een goed excuus waarom ik niet kon zitten :Y)

Geen filmpje van onder het zadel maar wel stappen aan de hand. Onder het zadel stapt hij dus beter maar hier ben ik ook niet ontevreden over :)

En deze, omdat hij zo leuk is <3

cyrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:55

Wat fijn dat het weer goed gaat! Lekker ding is het toch..

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:04

Goed nieuws!

Wat een lange stelten heeft Muis. En ik vind dat hij het super doet!! Zelfs aan de hand.
Dressuurzadel staat hem goed. :j

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 18:26

Ik kreeg de vraag hoe het met hem ging; meer dan 3 jaar na het openen van dit topic is hij er nog steeds!
Om dit scharminkel ging het toen:
Afbeelding

Inmiddels is hij alweer bijna 4! Hij heeft een aantal maanden stil gestaan maar ik heb er weer een paar keer opgezeten:

Afbeelding

Afbeelding
(het bewijs dat ik ook normaal kan zitten: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=5759CFF9)

Springen is niet echt zijn ding, dat oefenen we nog :Y)
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=5759FE53

Hij doet het dus nog steeds! En hopelijk blijft hij dat de komende 30 jaar doen <3 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 18:34

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Wat een heerlijke update zeg!!! Hier word ik nog vrolijker van op mijn toch al prima dag.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:49

Wat een mooie up-date!Zo zie je maar weer....waar de wil van baasje en paard is,is een weg!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:04

Onvoorstelbaar...!! Ziet er erg goed uit, joh. :D

Die springfoto :')

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 21:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:08

Wat verschrikkelijk! En heel herkenbaar, omdat ik nog midden in mijn eigen grote verlies zit. Heel veel sterkte!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:17

Ik heb jullie de hele tijd in stilte gevolgd en me keer op keer verbaasd.
Met ups en downs, maar wat ging het soms mooi...Jammer dat het nu toch niet meer wilde.
Je paard heeft het super gehad en ik denk dat jij dit - ondanks alle verdriet nu - ook niet had willen missen. Heel veel sterkte!

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:19

Ging het niet meer? In februari van dit jaar was je nog positief.

Heel veel sterkte.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:46

jee,wat onverwachts!Wat is er gebeurd?Heel veel sterkte,je hebt voor hem gevochten maar het mocht uiteindelijk toch niet zo zijn |(
Heel veel sterkte!

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 22:57

Bedankt..

Uiteindelijk was het toch nog vrij onverwachts; dit was niet de bedoeling - het ging juist zo goed! ;( Maar hij was zo slecht geworden dat ik eigenlijk echt geen keus meer had.... Ik weet dat dit het juiste was om te doen maar zo voelt het helaas nog niet.

Hij was zo leuk <3

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 23:07

het zal wel enorm moeilijk voor je zijn,aangezien je heel wat uurtjes met verdriet en vreugde met hem hebt doorgemaakt.Met paarden met ellende lijkt wel of je daar een meer intense band mee hebtGoh wat erg dit...bah |(

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 23:26

Wat verdrietig. Sterkte.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 23:30

Een wonder dat je hem nog zo hebt kunnen krijgen dat je er mee kon rijden. Je hebt werkelijk alles voor hem gedaan wat je maar kon. Helaas maakt dat het verdriet niet minder. Je bent zo intensief met hem bezig geweest... Wat zal het gek zijn zonder je Muis. :(:) Ik had jullie zoveel meer gegund. Nogmaals sterkte, meid.

hynderfrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 23:40

Wat jammer om te lezen, heel veel sterkte. Je hebt zoveel geprobeerd, zo je best gedaan en zo goed voor hem gezorgd... wat een gemis, vreselijk voor je.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 12:49

Ach nee, MUIS! Wat is er gebeurd, ging hij toch zo achteruit dat je hem hebt moeten laten gaan?
Ik wist -met jou - wel dat dit moment zou aanbreken, opeen voortijdig moment, maar jullie hebben samen zó gestreden... dat ik soms stiekem nog hoopte op een wonder.

As ik een tijdje niks hoorde werd het me al weer bang te moede, en dacht ik steeds: het zal toch niet...?
Dit keer dus wel.

Het was een Reuze-Muis, die bij jou in de beste, meest liefhebbende handen was, helaas is echt liefhebben ook kunnen laten gaan...ook al schreeuwt je hart nee, dan toch moet je soms ja besluiten...

Heel veel sterkte, en dat dappere Muis zich op de Eeuwige Jachtvelden zonder beperkingen maar tot in de oneindigheid mag vermaken met alle andere paarden die hem zijn voorgegaan... Jouw liefde zal hem begeleiden tot het einde van deze en de volgende wereld.

cyrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 19:23

Heel veel sterkte!
Respect hoe ver je gekomen bent, zonde dat het nu toch voorbij is..

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:23

Allereerst wil ik zeggen dat ik echt ontzettend veel bewondering heb voor alles wat je voor je vriendje hebt gedaan!! Diepe respect :(:)

Wat rot dat hij nu al moest gaan... Wat zal hij je dankbaar zijn lieve TS! Je hebt alles gedaan wat in je macht was en hebt hem de kans gegeven op een prachtig leven. En dat heeft hij gehad!! Dat weet ik zeker <3 Heel erg veel sterkte met het verlies en koester alle mooie momenten die jullie samen hebben gehad! Jullie waren een prachtig stel <3