'Blind' paard na ongeluk bij trainingsstal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joey2010

Re: 'Blind' paard na ongeluk bij trainingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 14:49

Hoi Bomba,
Ik heb je verhaal vanaf het begin gevolg.
Het is triest dat je paardje de dupe is geworden van mensen die hun kop in het zand steken.
Je zou (vooral van een prof. stal) verwachten dat ze weten dat je niet de dag na het trekken van de wolfstand al kunnen gaan longeren met bit.

Ik ben bang dat er geen verandering meer komt bij je paard.

Veel sterkte verder met het besluit wat je gaat nemen over je paard :(:) .

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 15:00

ahh jeetje dat duurt ook lang

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 21:44

spijtig dat er geen verbetering heeft plaats gevonden..

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 21:59

Wat rot dat de situatie niet verbeterd is en nog rotter dat je nu niets kunt ondernemen omdat de verzekering nog geen beslissingen heeft genomen :(:)

Sterkte, hopelijk wordt dit snel afgehandeld, het is al moeilijk genoeg.

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 22:02

Jeetje wat erg dat er geen verbetering in zit. Ik neem ook aan dat er geen verbetering komt en het paardje uiteindelijk toch ingeslapen moet worden. Hoe erg het ook is. Belachelijk dat de verzekering niet opschiet. Paardje kan toch zo niet blijven staan. Kun je geen akkoord krijgen van de verzekering om over te gaan op inslapen en dan afwachten wat ze verder nog voor elkaar kunnen krijgen? Begrijp me niet verkeerd maar als het dan toch moet gebeuren waarom dan niet nu, die verzekerings kwestie kan nog wel jaren duren.... Lijkt me niet eerlijk tegenover het paard. Niets ten nadele van jou hoor, maar zou voor het beestje misschien het beste zijn.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 00:29

Heukeltje schreef:
Jeetje wat erg dat er geen verbetering in zit. Ik neem ook aan dat er geen verbetering komt en het paardje uiteindelijk toch ingeslapen moet worden. Hoe erg het ook is. Belachelijk dat de verzekering niet opschiet. Paardje kan toch zo niet blijven staan. Kun je geen akkoord krijgen van de verzekering om over te gaan op inslapen en dan afwachten wat ze verder nog voor elkaar kunnen krijgen? Begrijp me niet verkeerd maar als het dan toch moet gebeuren waarom dan niet nu, die verzekerings kwestie kan nog wel jaren duren.... Lijkt me niet eerlijk tegenover het paard. Niets ten nadele van jou hoor, maar zou voor het beestje misschien het beste zijn.

Het is inderdaad belachelijk. Ik had het ook graag anders gezien in deze situatie, maar we kunnen nu echt geen kant op. Ik bedoelde overigens niet de verzekering, maar de rechtsbijstand. Zonder paard gaat deze zaak vrees ik niet tot afronding komen.
Ik verwacht ook absoluut geen verbetering meer en zou graag willen dat we dit kunnen afronden.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 00:35

Jeetje wat naar zeg...

Ik weet heel erg weinig van verzekerings kwesties en rechtsbijstanden maar is het uiteindelijk niet beter om haar in te laten slapen.. Ik weet niet hoelang dat nog duurt of kan gaan duren...
Ik bedoel het niet rot hoor, het lijkt me echt klote om in jou situatie te zitten.
Hoop dat dit snel op lost, waarom schieten die mensen niet op. |o

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 01:01

@ Nevergiveup: het antwoord is al gegeven door Bomba, Heukeltje had namelijk dezelfde vraag als jij.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 01:04

Oh we hebben bijna tegelijk gepost, vandaar dat ik die post helemaal niet gezien heb. Excuse me :)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 08:49

He, wat een naar bericht! Maar ik zou, als je daar de mensen die dit uit stommiteit hebben veroorzaakt,kan laten boeten, ook zo hebben gehandeld denk ik en het paard nog niet laten inslapen.
Ik neem aan dat ze (het paard) perfect word verzorgd en jullie er alles aan doen om het zo makkelijk mogelijk te maken voor haar.
Kan ze wel naar buiten en hoe is ze er zelf onder??

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 09:09

Is het niet mogelijk om op kosten van de rechtsbijstand in Utrecht een expertiseraport te laten maken zodat het paard niet in leven hoeft te blijven?

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 09:19

Dank voor de update TS! Ik kan me voorstellen dat dit heel slopend is. Het hele verhaal is afschuwelijk en onder deze omstandigheden wil je het graag zo snel mogelijk achter je laten.

Ik hoop heel erg dat jullie je recht krijgen; ook al om te voorkomen dat iets dergelijks nog eens gebeurd.

Sterkte en succes!!

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 19:25

aerdenhout1 schreef:
He, wat een naar bericht! Maar ik zou, als je daar de mensen die dit uit stommiteit hebben veroorzaakt,kan laten boeten, ook zo hebben gehandeld denk ik en het paard nog niet laten inslapen.
Ik neem aan dat ze (het paard) perfect word verzorgd en jullie er alles aan doen om het zo makkelijk mogelijk te maken voor haar.
Kan ze wel naar buiten en hoe is ze er zelf onder??

Ze gaat niet naar buiten (ik wil geen ongelukken, paard door de afrastering en op de weg is wel het laatste wat je moet willen), maar heeft het verder niet slecht, zover je deze situatie niet slecht kan noemen natuurlijk. Ze is er zelf erg kalm en rustig onder, geniet er van als ze aandacht krijgt, maar ze schikt zich duidelijk in haar lot. Maar dit is natuurlijk absoluut niet wat je wil voor een paard..

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:26

Wat jammer dat er nog geen vooruitgang is Bomba, en ook bij de rechtsbijstand niet.
Hoop dat er snel een uitkomst is!

Donnieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:28

Heel veel sterkte

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:14

Oh wat vreselijk voor je :(:)
Het paardje waar je zoveel van verwacht, je hoop dat je er goed aan doet om haar weg te brengen naar een professionele stal, en dan gebeurd er dit... Afschuwelijk! Arm paard, ik hoop dat er snel een einde komt voor jullie beide aan deze situatie.

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 18:38

jeetje.... Ik had zo gehoopt dat er toch nog verbetering zou kunnen optreden... Heel erg sneu voor je paardje natuurlijk. Wel fijn dat ze er rustig onder blijft en niet ook nog eens overal tegenaan gaat rennen etc... Ik hoop dat jij ook wat rust kunt vinden als dit allemaal achter de rug is... Het moet ook voor jullie een verschrikkelijke belasting zijn..... Heel veel sterkte nog... en hopen dat je inderdaad snel verder kunt...

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:49

Balen dat verzekeringen/rechtsbijstand altijd zo lang moeten duren, welles nietes, bleh. Zou toch wel eens fijn zijn als ze een beetje rekening met de "slachtoffers" zouden houden. Dus voor paardlief & TS.
Veel sterkte hoor! Ik hoop dat het nu allemaal een beetje opschiet voor jullie allebei....

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:35

Ik lees/volg nog steeds alles op de voet, en elke keer treft deze meer dan schrijnende, in-trieste geschiedenis mij weer keihard en recht in het hart. Onvoorstelbaar, je eigengefokte, beloftevolle jonge merrie... vol vertrouwen de belering in en ZO er halverwege uit komen: blind, deels atactisch, werkelijk voor het leven onherstelbaar beschadigd.

En haar, indien besloten dat het voor haar zinloos is zo verder te leven, om haar verder leed (een niet-paardwaardig bestaan) te besparen, er niet eens er uit te kunnen/mogen verlossen, dat ook DAT onmogelijk is vanwege een rechtszaak/bewijsvoering.

Elke keer denk ik: het zal MIJN jonge merrie Khavanna maar zijn.
Ik zou woest, gefrustreerd en intens verdrietig tegelijk zijn.

Wat een kwelling, dat je gewoon geen enkele kant er mee op kunt.

Bumba en haar merrie wens ik nogmaals heel veel sterkte.

Hiermee wil ik MET NADRUK het volgende gezegd hebben: ik wens overigens GEEN oordeel uit te spreken over de al dan niet aanwezige mogelijkheid of dat een blind/deels blind geworden paard nog een verantwoord paardwaardig bestaan zou kunnen leiden of niet. Dat hangt van zo veel verschillende externe en interne details en factoren af, en niet ten laatste van het besluit en de mogelijkheden van de eigenaresse, dat ik me hier echt geen gedegen standpunt over kan aanmatigen. Er zijn genoeg verhalen over dat zo iets wel mogelijk is, even zo vele waarin dat tot drama's heeft geleid.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 08:16

Hoe is het ondertussen met je paardje? Al wat verbetering/verandering?

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 12:04

Wat betreft zicht geen verbetering, maar ze loopt inmiddels wel los in de binnenbak en er zijn plannen om haar straks naar buiten te doen in een kleine paddock, dus wie weet!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:06

Wat prettig dat ze toch wat meer beweging kan krijgen. Hoe gaat het gedoe met verzekering en rechtsbijstand?

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 12:09

Evelijn schreef:
Wat prettig dat ze toch wat meer beweging kan krijgen. Hoe gaat het gedoe met verzekering en rechtsbijstand?

Nog steeds mee bezig helaas.. Zit niet veel schot in de zaak, maar we gaan rustig door..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:26

dat klinkt fijn, hoop dat het goed gaat.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:12

Hulde dat je zo doorzet hoor. Dat zal niet gemakkelijk zijn. Veel sterkte nog in de komende tijd.