EstherHegt schreef:Dat snijdt wel hout, en is een heel interessant onderwerp. Medicijnen zijn afgeleid van de werkzame stoffen van planten, vaak hebben planten ook ongewenste bijwerkingen, neem de wilg, de aspirine is een stof ( de juiste benamingen moet ik op zoeken) die pijnstillend werkt, maar in wilg zit nog een stof die maagbloedingen kan veroorzaken, door het bewerken van de wilg en de ongewenste bijwerkingenstof er uit te halen is er aspirine, ( ik leg het even heel simpel uit hoor)
Je hoeba-hoeba stammen hebben een ander probleem dan je denkt, ten eerste vind ik de term wel denigrerend. maar ik denk niet dat je dat zo bedoelt. In het regenwoud zijn geen dierenartsen, maar bijvoorbeeld ook geen koelkasten om medicatie goed te kunnen houden, ook worden dieren en mensen niet zo oud. Zeker niet als er bijvoorbeeld malaria is. Maar ook slangenbeten, zo'n antiserum is er niet, zij hebben geen andere keuze om het te doen met wat er beschikbaar is uit de directe omgeving. Vrienden van me waren op veldwerk in de Phillipijnen, een 3 jarig jongetje werd gebeten door een slang. Hij ging dood omdat er geen serum was in het dorp. Was er wel serum geweest dan was dat kind niet dood.
Al jaren gebruikt bij paarden
een wilgentak in je stal of land voor het paard.
zeer effectief middel.
paard zal er zelf mee stoppen als de behoefte dit te nemen weg is.
betreffende de "hoeba hoeba" stammen (moest overigens erg lachen om de term, maar zag ook dat het absoluut niet denegrerend bedoeld is.)
Ik ben in het tropisch regenwoud rondgeleid door een 78 jarige Nicaraguaanse indianen man , die mij alles over de geneesmiddelen groeiend in de natuur kon vertellen. Die man zag er gezonder uit, geestelijk en lichamelijk dat het merendeel van leeftijdsgenoten hier in het westen.
overigens hier een middel, lachesis, die ik je al eerder liet opzoeken.
vooral werkzaam bij aan de linkerzijde klachten, keel en nog andere aandoeningen.
http://www.vsmhomeopathie.nl/geneesmidd ... is%20mutus