Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:00

die lijst die op de voorpagina staat wat betend als zo'n wedstrijd in oranje is gekleurt?

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:01

Ik val in herhaling merk ik. Lees mijn post maar van een paar pagina's terug. daar staat in dat je nu niet ineens moet gaan enten. Als je dat altijd al gedaan hebt kan het geen kwaad, maar ik zou er persoonlijk nog even mee wachten. Zeker als je het normaal om het half jaar doet, dan heb je namelijk drie maanden speling.

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:02

volgens mij zijn die toevallig geselecteerd?
maar je kunt beter de startlijst van de vereniging zelf in de gaten houden.
in het schema staat dat Zevenaar nog doorgaat maar deze is ook al geannuleerd.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:04

Kris schreef:
Ik val in herhaling merk ik. Lees mijn post maar van een paar pagina's terug. daar staat in dat je nu niet ineens moet gaan enten. Als je dat altijd al gedaan hebt kan het geen kwaad, maar ik zou er persoonlijk nog even mee wachten. Zeker als je het normaal om het half jaar doet, dan heb je namelijk drie maanden speling.

Ehh. We zouden deze week sowieso alles enten. Het is bijna 6maand geleden.
We enten ze niet exact op 1 januari.

En heb het hele topic gelezen. + Dat we alles doen iom en op advies van onze DAs. :)
Laatst bijgewerkt door Chaos op 24-02-12 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:05

dat denk ik ook sammiesam. Maar die lijst zal absoluut alwweer gedateerd zijn, daarom stata dit er ook bij:

Onderstaand overzicht is van vrijdagochtend circa 10 uur, houd er rekening mee dat dit snel kan veranderen, en houd dus de knhs wedstrijdkalender, de site van de vereniging en http://www.wedstrijdplatform.nl in de gaten.

xrenox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:05

Kris schreef:
Het vervelende van dit virus is, is dat het niet aeroob is (overdraagbaar via de lucht), maar wel heel erg lang op kleren, schoenen, muren etc kan overleven. Het risico is wat kleiner, maar je kan het van mens op mens (via kleding bv) over dragen en dan weer op een paard.
Daarom adviseerd iedereen ook om met schone kleren naar stal te gaan en direct door gaan naar huis om te douchen en je kleding direct in de was te doen!

Het feit dat Nas niet op de hoogte zou zijn lijkt mij een spookverhaal, aangezien hij de behandelend arts is op de Veerkracht.

Misschien een rare gedachte maar mensen met paarden kunnen elkaar toch gewoon ontmoeten? natuurlijk zonder paarden en niet in rij/ stal kleding, en op stal? Ik draai nu geloof ik door maar zie nu overal het virus....
Laatst bijgewerkt door xrenox op 24-02-12 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:06

_Esther_87_ schreef:
Sassy4barrel schreef:
Ik ben rustig ! Maar ik woon in Nijmegen en ben in tegenstelling tot ´ de rest van Nederland´ wel paardenliefhebber en paarden eigenaar. Dus zo een soort poll stoort mij ! Ik vind dat de paarden mensen nu genoeg aan hun hoofd hebben en zo een poll helpt daar niet bij ! En ik heb niet geschreven dat ik denk dat er echt geruimd gaat worden, ik heb geschreven dat ik het onzin vind ! dat is iets anders. Zo een poll veroorzaakt alleen paniek , vooral onder de niet paarden kenners. Filmpjes zoals die van TV gelderland en ook op de site van de gelderlander staat een goed filmpje met relevante informatie zorgt voor kennis en vertrouwen. Daar hebben mensen (paarden mensen en ´de rest van nederland` ) meer aan vind ik !

Ja....en de boeren waarvan ten tijde van de varkenspest bijvoorbeeld gewoon even hun hele bedrijf werd geruimd, soms tot twee keer toe, die hadden daar echt geen problemen mee :roll:

De paardensport en houderij heeft een enorme uitzonderingspositie in Nederland. Als we die willen behouden en daarmee ruimingen in de toekomst ook willen voorkomen, denk ik dat het heel verstandig is om iets netter en genuanceerder te reageren. Bedenk je heel goed dat deze poll niet meer is dan een uitlaatklep voor mensen, ze kunnen ergens op reageren. Hoe meer wij dat afkappen, hoe meer commentaar er zal komen....

En nee, dit veroorzaakt geen paniek onder niet paardenkenners. Die interesseert het namelijk geen donder of er al dan niet een paar honderd paarden geruimd worden.
In hoeverre je je moet storen aan een poll vind ik trouwens ook heel dubieus. Stoor je je ook aan iedere poll op bokt waar je het niet mee eens bent?

Volgens mij heb ik niets geschreven over de varkenspest ?
Als het de niet paardenkenners niet interesseert of er honderden paarden geruimd gaan worden waarom dan die poll ? Zoals ik al schreef vind ik de mening van niet paarden mensen in dit geval van de Rhino niet interessant !

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:07

Zevenaar was idd gister al geannuleerd.

Chaos

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:08

Sassy het gaat niet alleen om Rhino maar om alle besmettelijke dodelijke ziektes.

Ik vind dat daar bezt over nagedacht mag worden.

Ik ben voor een vervoersverbod in tijden van uitbraak. Ik ben voor een meldingsplicht.
Maar het ruimen zie ik niet zitten, dat hoort er dan wel bij.

Juist goed om over na te denken.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:09

Reno die kans is klein maar zeker weten aanwezig...

Wat denk je van de ruitersportzaak... :)

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:10

Chaos schreef:
Zevenaar was idd gister al geannuleerd.

Zevenaar is pas net geannuleerd .. Ik heb vanochtend gebeld om af te melden, want ik zou morgenmiddag moeten starten. Toen zeiden ze dat het nog gewoon door ging. Maar net stond op de startlijsten dat het niet meer door ging.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:11

Oh dat wist ik niet. Les/pensionklanten van mij belden gister om af te melden en toen zeiden ze dat het niet doorging. Dusja....

Yucca

Oew, gatsie. Helemaal niet bij nagedacht! Vanmorgen in een ruitersport zaak geweest (drempt) niet direct heel erg in de buurt, maar toch. Er is opheffingsuitverkoop dus wie weet waar de mensen allemaal vandaan komen...

Kris

Choas, als het nog geen 6 maanden geleden is kun je toch best nog even wachten met enten? Enting blijft 9 maanden werkzaam. Dus zijn ze nu nog goed beschermd. Ik zou persoonlijk mijn paard nu niet met iets inspuiten wat al rond gaat en daarbij ook nog de weerstand verlagen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:13

Nou ik zou dus nu naar Drempt maar besloten niet te gaan. Vet balen. Volgende week zal alles wel weg zijn al....

_Memphis_

Ik vond het ook onverantwoord dat ze het in eerste instantie door wouden laten gaan..
In binnenhallen is de kans op besmetting veel groter.
En ze kunnen wel zeggen dat er al die mensen die uit de besmette gebieden komen, al afgemeld hebben.
Maar je weet nooit waar al die anderen geweest zijn. En als de incubatietijd 10 tot 15 dagen is, kan een paard wel andere besmetten terwijl het zelf geen symptonen vertoond..

0000

Sassy, laat maar. Ik denk niet dat je het wilt snappen.

Chaos, precies dat bedoel ik dus. Als wij het zelf niet reguleren en communiceren, gaan anderen dat uiteindelijk wel doen.

En ik blijf erbij dat voor een leek niet duidelijk is waarom varkens, koeien en kippen wel worden geruimd en paarden niet. Kunnen wij wel allemaal doen alsof we gek zijn en dat heel logisch is, maar dat gaat op de lange termijn niet werken. Er komt ook nog ooit het WestNijlvirus en de Afrikaanse paardenpest aan, ik hoop van harte dat we tegen die tijd kunnen bewijzen dat de sector zelf er alles aan doet om het niet verder te verspreiden en dat alle nodige maatregelen genomen worden. Anders kunnen we het echt schudden en gaan vroeger of later dezelfde regels gelden die in alle andere agrarische bedrijven nu al gelden. En dan zijn we pas echt de pineut.

xrenox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:14

@ chaos: die vermijd ik ook want dat is na mijn idee ook paard gerelateerd ding.

Maar heb collega's met paarden en vriendinen met paarden en denk niet dat me baas blij is als ik thuis blijf ;) en heb van het weekend dingen gepland staan met vriendinnen waar ik graag heen wil. |(

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:15

Kris schreef:
Choas, als het nog geen 6 maanden geleden is kun je toch best nog even wachten met enten? Enting blijft 9 maanden werkzaam. Dus zijn ze nu nog goed beschermd. Ik zou persoonlijk mijn paard nu niet met iets inspuiten wat al rond gaat en daarbij ook nog de weerstand verlagen.

Dat is jouw keus. Ik maak me er niet druk om, en onze DAs ook niet. :)
Wat heb je aan een streng ent beleid als je je er niet aan houd. 9 maanden werking, uhuh, net als de influenza enting neemt de werking steeds verder af dus de bescherming word duidelijk minder. Vind ik een groter risico als nu gewoon enten.

Yucca

Chaos schreef:
Nou ik zou dus nu naar Drempt maar besloten niet te gaan. Vet balen. Volgende week zal alles wel weg zijn al....

Mijn aangekochte broek maar even in de was gooien dan...
Iemand een idee of het met een 30 graden was 'weg te spoelen' is, of heb ik zwaarder geschut nodig?

0000

xrenox schreef:
@ chaos: die vermijd ik ook want dat is na mijn idee ook paard gerelateerd ding.

Maar heb collega's met paarden en vriendinen met paarden en denk niet dat me baas blij is als ik thuis blijf ;) en heb van het weekend dingen gepland staan met vriendinnen waar ik graag heen wil. |(

Als jullie allemaal in normale kleding komen (en niet recht uit de stal) en daarna ook voor je naar je paard gaat ook even omkleed en je handen goed wast is er echt niets aan de hand. Het virus overleeft niet zo lang zonder een paard.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:16

Chaos schreef:
Sassy het gaat niet alleen om Rhino maar om alle besmettelijke dodelijke ziektes.

Ik vind dat daar bezt over nagedacht mag worden.

Ik ben voor een vervoersverbod in tijden van uitbraak. Ik ben voor een meldingsplicht.
Maar het ruimen zie ik niet zitten, dat hoort er dan wel bij.

Juist goed om over na te denken.

dat vind ik ook :) maar zo een poll onder niet paarden mensen , zo van
"zoveel procent van de nederlandse bevolking vind dat er geruimd moet worden"
schieten we nu niets mee op vind ik.
Melden ben ik voor, vervoersverbod ook. Ruimen ben ik tegen.
Ik heb een kennis wie haar paard vechtende is tegen Rhino, Ik en alle vrienden leven
met haar en haar paard mee, paardje is nu aan de betere hand. Ik hoop dat dit paard
en alle anderen er weer bovenop komen.
Zij zitten nu niet op zo een bericht van de gelderlander te wachten denk ik..
Waarom nu niet eerst mensen inlichten over hoe de risico´s te verkleinen en zorgen
dat het virus zich niet verder spreid. Goede info geven (ook in de krant) is beter denk ik.
Gelderlander (en tv gelderland) hebben trouwens wel goede filmpjes op hun site staan vind ik

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:17

_Esther_87_ schreef:
Chaos, precies dat bedoel ik dus. Als wij het zelf niet reguleren en communiceren, gaan anderen dat uiteindelijk wel doen.

En ik blijf erbij dat voor een leek niet duidelijk is waarom varkens, koeien en kippen wel worden geruimd en paarden niet. Kunnen wij wel allemaal doen alsof we gek zijn en dat heel logisch is, maar dat gaat op de lange termijn niet werken. Er komt ook nog ooit het WestNijlvirus en de Afrikaanse paardenpest aan, ik hoop van harte dat we tegen die tijd kunnen bewijzen dat de sector zelf er alles aan doet om het niet verder te verspreiden en dat alle nodige maatregelen genomen worden. Anders kunnen we het echt schudden en gaan vroeger of later dezelfde regels gelden die in alle andere agrarische bedrijven nu al gelden. En dan zijn we pas echt de pineut.

Je zegt exact hetzelfde als die mban waarmee ik vanmorgen gesproken heb. Sluit me dan ook helemaal bij je aan.

xrenox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:17

_Esther_87_ schreef:
xrenox schreef:

Als jullie allemaal in normale kleding komen (en niet recht uit de stal) en daarna ook voor je naar je paard gaat ook even omkleed en je handen goed wast is er echt niets aan de hand. Het virus overleeft niet zo lang zonder een paard.

kijk daar heb ik wat aan! thanks Ik dacht het al want anders kun je ook gene boodschappen meer doen etc. want je kunt overal mensen tegen komen met paarden zonder dat je het aan de buitenkant ziet!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:18

Yucca schreef:
Chaos schreef:

Mijn aangekochte broek maar even in de was gooien dan...
Iemand een idee of het met een 30 graden was 'weg te spoelen' is, of heb ik zwaarder geschut nodig?

Ik was met biotex en gebruik dettol voor mijn schoenen/handen.