Mijn hengst is pas met 2,5 een keer goed de hoogte in gegaan en afgelopen 2 maanden is hij ook weer flink aan de groei gegaan, maar dit keer meer in het uitzetten.
Op z'n 8 maanden was hij amper 1m20, best klein voor een warmbloed. Als jaarling had hij niet veel hoogte ingehaald. Hij is erg lang ook slungel gebleven, pas nu komt dat hengstenuiterlijk ietsje de kop op zetten. Het gedrag daarentegen, dat steekt wel al met regelmaat eens de kop op
Hij is er nu 3,5 en zit nu toch wel rond 1m60 en ik merk dat hij nog niet uitgegroeid is. Het hangt er maar net vanaf of ze snel in hun groei schieten of niet denk ik. Je veulen kan een mooie hengst van 1m60 worden, maar evengoed een ruintje van amper 1m50. Enkel tijd kan het uitwijzen. Een goed voer- en bewegingsbeleid doet wel veel!
@Barcelano: Lastig hè, die keuze
Heb het hier ook, hou het me nog elke dag voor. Het moment dat hij echt over een grens gaat met klieren, of het niet goed doet in de sport of er is gewoon geen interesse voor en hij is ook niet interessant voor de fok, dan gaan z'n ballen er af. Maar langs de andere kant... Ik ben niet anders gewoon dan een paard wat continu aan het testen gaat, dat zelfs WIST dat ze sterker was dan een mens en dat ook gericht ging gebruiken. En net omdat het toch wel klikte en ik die "rottrekjes" voor mij kon omzetten in positieve dingen had ik er ook echt een wereldpaard aan dat voor me door het vuur ging. En ik vind dat ook terug bij m'n hengst. Hij zal testen, hij zal altijd een erg consequente hand nodig hebben maar net als met die merrie is het er eentje die zich makkelijk laat omvormen als je zelf maar eerlijk bent én het leuk houdt. Heb er een enorme klik mee, en dat maakt het nu ook zo moeilijk....

..maar ging snel en goed..