Een kaler stuk weide is er spijtig genoeg niet, maar na de examens kan ik hem hier wel eens in de tuin laten oefenen met korter gras.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Leedebee schreef:Als het gras te lang is kan het voor de "ongetrainde graaskorf drager" nog wel eens lastig zijn. Ze moeten dan die heen-en-weer beweging wat meer maken dan normaal. Korter gras is dan wel wat makkelijker, want daar hoeft ie alleen van bovenaf op te duwen.
Ik weet niet hoe het bij jullie zit met buiten zetten en zo, maar misschien kan je m van te voren wat hooi geven, zodat hij niet helemaal staat te verhongeren
merrieveulen schreef:iemand hier zei microvezeldoekjes. wij hadden voor Mone ook ooit een bontje eraan maar dan deed ze 'm inderdaad af. bontjes zijn vrij dik en maken 'm vormeloos. ik gebruik zelf nu reepjes neopreen van een singel.
linky schreef:Ik heb er mijn Gelderse en Friese merrie weer mooi op gewicht mee gekregen.
Eerst zo'n nylon geval, soort muilkorf met een gaatje middenin. daar zit hun mond niet dus dat gat moet je groter maken. binnen een week was de hele onderkant er uit...............................
Nu heb ik ze beiden met een Greenguard (duur, maar kan aan een gewoon halster) lopen en dat voldoet SUPER!
ponyzotje schreef:Hier staat Haf weer sinds er gras is met de korf. Op zich gaat het redelijk, alleen verdikt ze toch nog (24/7 met korf). Er is ook wel gewoon teveel gras, maar ik kan ze niet op het zand zetten (zandkoliek vorig jaar). Enige wat ik nog kan doen is dus (na de examens) weer meer werken... En hoefschoenen verder inlopen zodat ze de weg op kan...
Ook heeft ze veel meer schuurplekjes dan vorig jaar dus toch maar weer overal rond bontjes maken.
Overigens wordt mijn draver ook een echt vreetmonster. Vroeger was dat altijd een damepaardje die het zich niet durfde voorstellen zich te overeten. Maar ze leert van de Haflinger.... Ook dat wordt dus werken geblazen.
Wbt het lange gras; dat doet pijn aan mijn ogen. Ook met bloempotmodel slaagt Hafje erin om hele plukken hoog gras te eten...... Kort gras gaat ook maar ik merk aan haar schuurplekjes als de weide te kort wordt en ik ze moet verzetten...
.
Leedebee schreef:Als de korf ruim genoeg is hoef je nog niet eens het gat groter te maken. Ze kunnen dan een beetje heen en weer schuiven over de bodem. Bij die van mij heb ik het gat ook niet groter gemaakt en hij kan er zelfs hooi mee eten! (niet dat dat nodig is, maar toch)
ponyzotje schreef:Leedebee schreef:Als de korf ruim genoeg is hoef je nog niet eens het gat groter te maken. Ze kunnen dan een beetje heen en weer schuiven over de bodem. Bij die van mij heb ik het gat ook niet groter gemaakt en hij kan er zelfs hooi mee eten! (niet dat dat nodig is, maar toch)
Idem hier, zelfs hooi is geen probleem, ze moeten even wennen.
Ik heb wel aan dat bandje onder de kin, de korf naar achter getrokken en daar iets korter gemaakt, zodat het rondje meer voor de mond zit. Maar op zich was het anders ook gegaan. Ze moeten er inderdaad een beetje mee schuiven.
Leedebee schreef:Ja, dat doet de Haf hier ookNu kan hij er alles mee eten en duwt hij zelf z'n neus er in