[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 17:04

ApplePapple schreef:
Ik lees hier nu 2 Posts dat jullie starten met kruiden. Welke kruiden geven jullie dan?

Ik gebruik het ook tegen mijten overigens. Hier brandnetel, rozenbottel, fenegriek en zeewier. Soms ook kleefkruid maar dat ivm CPL gevoelige paarden.
Wil ook vers gaan kweken

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 07:23

ApplePapple schreef:
Ik lees hier nu 2 Posts dat jullie starten met kruiden. Welke kruiden geven jullie dan?

Ik ben fan van de kriebelmix van Horseflex, die geef ik zo van ongeveer eind feb tot eind oktober. Mijne kan ipv zonder deken staan, icm smeren. Wel doe ik vaak een deken op hoor, toch voor de zekerheid :)

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 08:00

Edit. Verkeerd topic :')

Dankjewel voor de tip van de kriebel mix!
Ik had ook pure kruidenmix van Equi-Motion gezien. Iemand daar ervaring mee?
Laatst bijgewerkt door ApplePapple op 23-02-26 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 08:13

Oskarrino schreef:
ApplePapple schreef:

Ik ben fan van de kriebelmix van Horseflex, die geef ik zo van ongeveer eind feb tot eind oktober. Mijne kan ipv zonder deken staan, icm smeren. Wel doe ik vaak een deken op hoor, toch voor de zekerheid :)

Ben ook wel benieuwd waar je dan mee smeert!

dierenfan

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 08:29

Smeren met zinkzalf, uierzalf en ook wel van die hele stinkende teerzalf. Nooit met vaseline smeren want vaseline brand in. Alle smeersel met vaseline dus laten staan. Echter sudocrem bijvoorbeeld is fantastisch en teerzalf ook. Gelijk ook anti vlieg haha

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 17:02

@ Josien
Ik smeer met SkinCalmin relief lotion :) In combinatie met derfen op moment dat hij eens in het seizoen een klein plekje heeft

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 18:31

Oskarrino schreef:
@ Josien
Ik smeer met SkinCalmin relief lotion :) In combinatie met derfen op moment dat hij eens in het seizoen een klein plekje heeft

Ja dat zocht ik derfen daar gaan hier potten van doorheen in zomerseizoen

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 10:33

Oskarrino schreef:
@ Josien

Ah! Die lotion had ik afgelopen jaar ook gesmeerd maar dat leek geen verschil te maken.
Derfen heb ik nog nooit geprobeerd.

Ik ben ook benieuwd of ze dit jaar weer gaat schuren en wanneer dit dan begint.
Voor mij was afgelopen jaar in augustus de eerste keer dat ze begon te schuren dus ik heb geen idee of ze nu het gehele jaar door gevoeliger gaat zijn. In de winter in ieder geval niet.
Vandaag staat ze al bloot, dus als het heel gevoelig is dan ga ik dit waarschijnlijk erg snel weer merken..

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 10:39

Ik ben al een tijdje een stille meelezer, maar wil nu even advies vragen. Ik heb vorig najaar mijn bijrijdpony overgekocht, die zomereczeem heeft. Ze stond altijd zonder deken, en hield dan weinig manen en staart meer over. Ik wil dit seizoen dus wel een deken gaan proberen en eens kijken hoe dat gaat. Maar het is dus mijn eerste zomer met haar en ik ben nu aan het nadenken wanneer ik haar onder haar deken wil zetten. Ik zat zelf te denken aan komend weekend, maar dat is misschien wat vroeg? Al heb ik de eerste steek beesten al gezien gisteren... Ze staan ook 24/7 buiten, dus ze zit momenteel nog in haar wintervacht (die ze wel rap aan het verliezen is momenteel). Wordt dat niet te warm met haar deken op, of gaat dat kriebelen met al die losse haren? Wat zouden jullie doen?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:49

Ik ga dit seizoen weer met happy belly starten. Zie alleen erg op tegen de geur, het ruikt naar camembert :\

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:35

Ik ben gisteren begonnen met Tectonic, hopelijk weer een succes!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:14

marleen_88 schreef:

Jij woont in België? Hier tectonic nu op en natuurlijk niet meer verkrijgbaar of nog wel via dierenarts?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:15

dierenfan schreef:
marleen_88 schreef:

Jij woont in België? Hier tectonic nu op en natuurlijk niet meer verkrijgbaar of nog wel via dierenarts?

Nee in NL. Heb nog van vorig jaar over, dat ga ik opmaken.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:19

Oh zo. Hier vandaag laatste restje opgebruikt

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:25

dierenfan schreef:
Oh zo. Hier vandaag laatste restje opgebruikt

Balen. Hopelijk kun je aan iets anders komen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:01

Derfen doet het hier ook prima en tectonic is op phermetrim basis. Ontzettend veel honden en katten vlooiendruppels ook. Had de paarden vorige maand ingespoten met frontline. De mijten waren vlot weg in elk geval. Echter luizenlotion helpt daar ook prima bij en pig oil ook. Sokken paarden hier dus mijten moeten we ook mee pakken.
Ik maak ook zelf anti vliegenspray gewoon per 2 liter en dat helpt ook goed. Wel op natuurlijke basis maar lekker afwisselend qua ingrediënten.
Ik ben nog vollop natuurlijke middelen aan het uitproberen qua werking dus benieuwd waar dat eindigt. In elk geval zit er altijd neem olie in, azijn, groene zeep en water plus tinctuur/tincturen pepermunt/lavendel/tea trea oil/enz dat wisseld dus