dierenfan schreef:Derfen doet het hier ook prima en tectonic is op phermetrim basis. Ontzettend veel honden en katten vlooiendruppels ook. Had de paarden vorige maand ingespoten met frontline. De mijten waren vlot weg in elk geval. Echter luizenlotion helpt daar ook prima bij en pig oil ook. Sokken paarden hier dus mijten moeten we ook mee pakken.
Ik maak ook zelf anti vliegenspray gewoon per 2 liter en dat helpt ook goed. Wel op natuurlijke basis maar lekker afwisselend qua ingrediënten.
Ik ben nog vollop natuurlijke middelen aan het uitproberen qua werking dus benieuwd waar dat eindigt. In elk geval zit er altijd neem olie in, azijn, groene zeep en water plus tinctuur/tincturen pepermunt/lavendel/tea trea oil/enz dat wisseld dus
Uhmm. Frontline bevat fipronil als werkzaam bestanddeel en dat is giftig voor paarden... Zou dat dus al zeker niet gebruiken!
Daarnaast is permethrine dan weer giftig voor katten, dus dat ga je niet vinden in een kattenpipet en daarom dat je dus sommige hondenpipetten ook echt niet mag toedienen aan katten.
Ik gebruik momenteel nog de effol haarwortellotion, lijkt zen werk wel te doen. Z-itch houd ik voor als het wat langer warm blijft of de beestjes moesten echt blijven al nu.