[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 23:08

Wat ben ik toch blij met de uitvinding van Derfen. Nu ik de voorpluk 2x per week insmeer wordt ook daar niet meer geschuurd en staat hij nog steeds onder de vliegendeken :D
Mijn nieuwe rsih (welke overigens wel voorzien was van lange buikflappen) ga ik dan ook retourneren naar Agradi, heb er nu nog 2 thuis waarvan 1 de prullenbak in gaat en de ander de reservedeken wordt.
Overweeg nog wel om tectonik te gebruiken, omdat ik het minder vaak dan derden hoef te smeren en waars minder stinkt. Maar vind het erg aan de prijs.
Hoe lang doen jullie met zo'n liter?

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 23:29

Hier 2 weken aangekeken met fibra crème bij 2 paarden, na 3 dagen lag het tot van "rustig" eruit zien tot bloedens toe open....!
Toch verder gesmeerd op de dichte plekken en na het genezen van de wondjes weer verder gesmeerd plekken worden als maar erger... Bij ons werkt het dus pieeeeeep!!!!
En stop met smeren ook... Nog meer dan een half volle pot over, dus voor wie m wil proberen/ overnemen.....

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 23:29

Afbeelding
Het lijkt hellaas niet minder te worden #baalt

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 05:21

Polkiej_x schreef:
Hier 2 weken aangekeken met fibra crème bij 2 paarden, na 3 dagen lag het tot van "rustig" eruit zien tot bloedens toe open....!
Toch verder gesmeerd op de dichte plekken en na het genezen van de wondjes weer verder gesmeerd plekken worden als maar erger... Bij ons werkt het dus pieeeeeep!!!!
En stop met smeren ook... Nog meer dan een half volle pot over, dus voor wie m wil proberen/ overnemen.....

[quote="Polkiej_x"]
Hmm ik begin ook te twijfelen, ze heeft 2 dagen niet geschuurd maar gisteren en vandaag stond ze rustig weer te schuren en waren er 2 kleine wondjes bij gekomen op de plekken waar ik smeer. Ik kijk het nog een paar dagen aan, maar als ik dit zo hoor zou dat wel balen zijn!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 06:31

Aah zonde! Hier bijna 2 weken fibra maar alles wordt dichter, van 24/7 met kap naar zonder kap en geen nieuwe plekjes

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 07:30

Ik heb nu 5 dagen gesmeerd met Fibra en het ziet er nu wel rustiger uit. Alleen bij de oren vindt ik nog geen vooruitgang te zien.

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 08:21

Polkiej_x schreef:

Ik wil hem eventueel wel overnemen. Blythe heeft nu wel overal schuurplekken op der hoofd. Vooral de oren . De befix creme doet wel zijn werk, maar 100% kan kan ik het niet noemen....

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:04

Baal er ook enorm van, ga mijn ervaring ook even mailen naar de eigenaar van fibra incl foto's van toen en nu...
Ze mailde echt heel aardig hoe het beviel, maar wilde het eerst de tijd geven en aan kijken maar helaas :(

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:26

Tectonik is bij mij ook toegekomen, maar kan pas volgende week proberen, heb er amper korting op gehad omdat ik onmiddellijk werd doorverwezen naar de Belgische verdeler :/ Het schuren etc lijkt allemaal beter onder controle nu, maar dan moet ik dus echt tweemaal per dag zitten smeren/wassen/regelmatig ander deken op en ze krijgt nu ook andere voeding maar of dat laatste nu zo snel zou werken?

Wat smeren jullie op die plekjes? Ze heeft er onder haar maantop en dit lijkt niet geschuurd, wel geïrriteerd (kaal plekje met bloedpuntjes erin), had ik elke dag uiercreme opgedaan en nu viel er gisteren een dikke korst af, maar nu komt er weer plekje ernaast bij :Y)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:34

Ik smeer daardoor derfen, stopt t schuren gelijk en was binnen een paar dagen alweer mooi dicht.

Voer maakt hier een enorm verschil vwb jeuk.

Tectonik twijfel ik nog steeds over mbt belasting van de organen. Maar nu hij alleen onder vliegendeken staat spreekt het mij wel erg aan. Wie weet kan hij dan met tectonik wel helemaal zonder deken. Oh nee, dan wordt hij opgevreten door dazen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:44

Ik smeer ook Derfen (clear) op de ruwe of geirriteerde plekjes. Komt met een dag of wat een mooi rustig roze huidje onder vandaan.
Heb het idee dat het ook helpt bij de zwarte plekjes op haar gezicht.

Tectonik durf ik niet aan. Juist door wat er in zit en de werking op het dier.
Zal best dat het werkt maar dan maar een eczeem deken er op.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:01

Hier heel tevreden met de Tectonik!
Zelfs haar hoofd is zo goed als eczeemvrij en ik smeer helemaal niks meer.

Haar oren beginnen nu ook langzaam weer bij te trekken.

Geeft hier dus heeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel verlichting. Had ik dit spul maar eerder!

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:25

Ik gebruik sinds een paar weken een simpele crème van het kruitvat, cetomacregol crème, er zat een schrale plek bij haar voorpluk, sinds ik dat erop smeer, schuurt ze er niet meer aan en is het plekje verdwenen.
Het is een reukloos goedje, goed smeerbaar, vergelijkbaar met Lanette wascreme, werd vroeger veel in de verzorging/verpleging gebruikt, werkt dus hier heel goed!.

Verder heb ik afgelopen week Autan op de benen gespoten, gewoon voor humaan gebruik, er waren nogal veel steekmuggen, leek ook wel te helpen!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:28

Wordt nog steeds veel gebruikt in de verpleging. Dat is nog wel een idee om ook een keer te testen hier :j

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 16:09

Afbeelding
Iemand enig idee wat dit is?
Paard dat hier op de weide staat bij Blythe. Sinds gisteren zag ik dit ....

Afbeelding
Blythe loopt er zo bij nu, plekjes aan de oren zijn toch het ergst nu :/ mag er ook niet aankomen eigenlijk

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 16:23

Lijkt wel wat irritatie van zweet? Misschien vliegen er op gezeten waardoor het wat licht geinfecteerd is?
Zou wel uitkijken met dingen er op smeren. Zou het alleen even schoon maken en goed drogen

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 16:32

Ja kon er niet goed uit halen wat het is .. Maar ik doe er verder niets aan, eigenaar laat het ook zo. wou even jullie mening horen ;) bedankt !

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 17:06

Citaat:
["meganx"][ [url=m/9jMz8R.jpg]Afbeelding[/url] ]
Iemand enig idee wat dit is?
Paard dat hier op de weide staat bij Blythe. Sinds gisteren zag ik dit ....

Onze shet heeft precies die zelfde plekjes ook bij haar borst. Heb haar gisteren met Betadine shampoo gewassen. Weet ook niet wat het is. Je kan het hier namelijk zo los halen.

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 17:47

Ja ik kan het er zo van aftrekken die stukjes, zal hem dan eens wassen als de eigenaar dat oke vindt ;)
Komt zo ineens op zetten ...

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 17:49

Nivada schreef:
Hier heel tevreden met de Tectonik!
Zelfs haar hoofd is zo goed als eczeemvrij en ik smeer helemaal niks meer.

Haar oren beginnen nu ook langzaam weer bij te trekken.

Geeft hier dus heeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel verlichting. Had ik dit spul maar eerder!

Mijn paard ook helemaal heel. Echt voor het eerst sinds ik hem heb.
1 keer de staart geschuurd omdat ik wat laat was met een herhaling. Maar paardlief is veel blijer en rustiger dit jaar. En ik begin stiekem te denken aan manen laten groeien, maar ik zie zo op tegen dat sullige 'tussenin' kapsel.
Ook niet meer van die kenmerkende ribbels op de hals en staartaanzet.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:56

En nou vraag ik me af wat dit is

Afbeelding

Tinker, geen zomereczeem!,maar staat wel bij 2 paarden die wel erg jeuk hebben.
Zou dit kunnen komen doordat zij haar zo open krabben?
Het voelde ook wat warm aan op sommige plekjes,maar ik durf er met die felle zon steeds echt niks op te smeren.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 19:50

Is het geen rainrot?

Mijn gevoel zegt wassen met betadineshampo en daarna honingzalf erop. Met felle zon een deken erover tegen verbranden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 20:08

Ja ik was al wat aan het twijfelen of het dat was.
Maar ze heeft helemaal geen dikke vacht,dat zou je eerder in een dikke vacht verwachten toch.
Ik heb wel hibiscrub,dat werkt hetzelfde, moet inderdaad daar maar mee behandelen.
Bedankt :)

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 20:11

Jester_ schreef:
Wordt nog steeds veel gebruikt in de verpleging. Dat is nog wel een idee om ook een keer te testen hier :j

O, echt? wist ik niet,het is echt al een oud middeltje, halve eeuw geleden gebruikte ik het al :+ !

Ik smeer het trouwens ook op haar oren, daar zitten soms ook wat plekjes op, en daar trekt het ook weg, en een trucje als ze niet willen dat je iets op de oren smeert, ik smeer het dan in de oren van het vliegenmasker, hebben ze het niet door haha en dan een beetje erin kneden.
Moet je natuurlijk wel een masker met oren hebben :+ .

ninji

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 20:23

assebassie, op jouw aanraden hier heb ik vandaag de zalf gekocht en aangebracht. Ben benieuwd en hoop echt dat het helpt bij mijn paard :)

Ben ondertussen al begonnen aan deken nr. 5 voor dit seizoen... ze sloopt ze allemaal :(
Van een Rambo tot de pyamamodellen aan toe.
Geen idee hoe ze het voor elkaar krijgt maar dit is echt een belachelijk duur geintje van haar!