Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ohjajoh6 schreef:Ook pas sinds kort hoor Alegre...
Zit me helemaal niet lekker met MiniMe, heb haar sinds vandaag ook maar aan de ontstekingsremmers gezet...
alegre schreef:Hoi Allemaal,
Aangezien hier een heleboel ervaringsdeskundige zitten, wil ik jullie graag een vraag stellen.
Mijn minishet Weppie heb ik laten testen en ze blijkt ppid te hebben met een waarde van 85. Ik heb het advies gekregen van de DA om op te bouwen naar een halve pil per dag. Het is een kleine ranke minishet van 17 jaar en haar gewicht schat ik op 120 tot 150 kg. (Vanmiddag gaan we kijken of ze op de schapenweegschaalwil dus dan hoop ik het exact te weten)
Gezien haar gewicht en de nu nog milde klachten vraag ik me af of we niet toe zouden kunnen met 1/4 pil per dag. Over een paar weken zou ik dan een nieuwe test kunnen laten doen om de waarde te laten bepalen.
Wat denken jullie zou dit onverstandig zijn? Het is echt een ukkepuk en meer geven kan altijd nog toch? Aan de andere kant kan minderen natuurlijk ook. Is er misschien iemand met een vergelijkbaar geval?
Mijn DA houdt het advies aan van BI. Dat geeft aan een halve pil voor paarden van 200-400 kg.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Jemawi schreef:Mijn pony van 19 is na jaren modderen positief getest met een waarde van 272. Volgens de VA heeft hij ook IR. Ik ben vanaf vandaag gestart met prascend kwart tablet, wat uitgebouwd wordt naar max een halve, waarna we over een week of vijf weer gaan testen.
Vanaf wanneer merkten jullie de verbeteringen na het starten met prascend?
Jemawi schreef:Ik kom me, na een hele tijd (meelezen) ook weer even melden. Heb helaas ook niet best nieuws.
Mijn pony van 19 is na jaren modderen positief getest met een waarde van 272. Volgens de VA heeft hij ook IR. Ik ben vanaf vandaag gestart met prascend kwart tablet, wat uitgebouwd wordt naar max een halve, waarna we over een week of vijf weer gaan testen.
Vanaf wanneer merkten jullie de verbeteringen na het starten met prascend?
Het enige positieve van de laatste tijd is dat mijn 34-jarige (ook positief) stabiel is en op het lange haar na nergens last van heeft. Keep my fingers crossed.