[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:27

Mijn merrie van 5 jaar oud is een erge ZE'er. Zij gaat zelfs op stal op haar rug liggen om aan haar linkerachterbeen te bijten, tot bloedens toe. Ze draagt de RSHI, de kap, ik heb derfen, maar ik ben vandaag met pillen van de DA begonnen om te kijken of dat been-bijten dan minder wordt. Iemand nog tips voor hoe je de benen kunt beschermen?

Sammyoo

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:49

Insmeren met een goed anti jeukmiddel, zoals Derfen of TKC-97.

Hier zie ik vandaag minder knutten en de huid van Jones is rustiger. Hoe is het bij jullie?

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:50

Hier niks gezien vandaag, paardje ook rustig. Voordeel van het koude weer.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:53

Eerste dag zonder deken en niet geschuurd *\o/*

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:22

ik baal als een stekker. gister waaide het hier zo hard en regende dus ik dacht ik laat de deken 's nachts even af. vind het altijd wel lekker als hij even zonder deken kan staan. nou dat kan dus echt niet miste ineens al een heel stuk manen |(

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 05:17

Hier momenteel de regendeken over de eczeem.. de eczeem doe ik echt niet af.. het hoeft maar even windstil te zijn en/of droog en da's al genoeg.. durf ik niet meer aan, brr.. ligt ook geheel aan je paard.. vorig jaar heeft mn paard 2 maanden zonder deken gestaan midden in t seizoen, ging super.. totdat..

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 08:53

rooswita schreef:
ik baal als een stekker. gister waaide het hier zo hard en regende dus ik dacht ik laat de deken 's nachts even af. vind het altijd wel lekker als hij even zonder deken kan staan. nou dat kan dus echt niet miste ineens al een heel stuk manen |(

Die neiging krijg ik óók best vaak hoor! Even een dagje af, kan toch geen kwaad? Maar had vorig jaar hetzelfde als Helmer. Ging even goed totdat.. Maar na aanleiding van dit topic heb ik de deken al heel vroeg op gedaan en doe hem ook maar niet meer af. Vind het af en toe wel sneu dat hij áltijd onder de deken zit, maar aan de andere kant is álles beter dan jeuk!

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:47

hier even een vraagje.

mijn merrie van nu 6 heeft zich vorig jaar helemaal kapot geschuurd. alles is netjes en schoon en tot nu toe heeft ze ook niet geschuurd niks.
nu heeft ze sinds gisteren allemaal kleine bultjes boven aan haar hals, vlak bij haar manen.
zou dit weer het begin van ZE kunnen zijn ?

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 12:29

Ik houd de deken ook gewoon op.. Laat hem wel regelmatig even zonder deken rollen, en dat vind hij heeeeeeerlijk!
Maar het probleem van de manen heb ik ook.. Maar ik ben iig blij dat hij geen jeuk heeft! Maar nou zat ik inderdaad te denken, als ik ze nu in vlechtjes doe is het misschien minder? Ik weet niet of er andere mensen zijn die dat doen?

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 18:18

Bij mijn merrie blijft de kap van de rsih ook met oortjes super zitten, wel heb ik er een halster over.
MAar heeft sinds ze met halster staat dus nooit geen oortje meer uit gezeten..
Wel krijgt ze nu wat kalere oortjes, hij schuurt dus wel een beetje op de oren.
Verder ben ik nog steeds enorm tevreden erover.
Derfen gebruik ik nog niet, deken voldoet prima met de 4 capsules prednisolon per week.
Wil de prednisolon graag eraf halen, maar gezien de schommelende temperaturen vind ik dat nog lastig. Ik wil eigenlijk dat ie eerst een maand jeukvrij is zonder en dan kijken wat er gebeurd met afbouwen.

AAngezien ik over 2 weken ook op vakantie ga, ga ik denk ik daarna maar eens beginnen om terug te gaan naar 2 pillen per week.
En dan zonder als dat lukt. Zou wel top zijn.......

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 18:26

Iemand ervaring met Cojosol?
Stalgenootje heeft het, het ruikt onwijs lekker :D Maar ik durf niks nieuws te bestellen alvorens een paar goede reacties te horen :')

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 22:26

Mi_Amore schreef:
Stalgenootje heeft het, het ruikt onwijs lekker :D Maar ik durf niks nieuws te bestellen alvorens een paar goede reacties te horen :')

ik heb vorig jaar heel erg veel baat gehad bij Cojosol !
mijn merrie had bijna alleen maar een ontzettend smerige half opengeschuurde manenkam met maar een paar kleine plukjes haar.
ik heb haar dagenlijks ingesmeerd en voor het einde van de zomer was het vel al dicht en groeide er al weer haar op !
mijn merrie vind het zelf ook wel lekker verfrissend want na t insmeren kan ze wel 2 uren zonder te schuren.
heb andere producten gehad en dan stond ze na een goed uur al weer te schuren.

ik had trouwens de creme versie om te smeren

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 10:32

Ik ga morgen weer kijken. De mijne heeft dan een week de RSIH op, ben benieuwd wat ik aantref. In verband met afstuderen kan ik niet zoveel naar stal, baal daar nu wel van.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 11:26

Mi_Amore schreef:

Bij mijn paard werkte de cojosol lotion alleen ter verlichting van jeuk, niet ter preventie..
Het bood verlichting als ik hem insmeerde als hij jeuk had, maar het hielp hem niet om te stoppen met jeuken helaas.
Dus dit jaar geen cojosol meer voor mij, veels te duur.. en als het goed is heeft de mijne nu geen jeuk meer omdat hij nu constant deken op heeft dus dan is het voor mij ook onnodig.
(vorig jaar als test 2 maanden zonder jeuk buiten bloot gestaan totdat meneer Opeens weer begon te jeuken en toen hielp de cojosol helaas niets)
Heb wel nog vliegenspray met cojosol, hier erg tevreden over

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 12:26

klopt het dat de druk mbt muggen er nu niet is?? ik wordt gewoon gek van mezelf. kijk tig keer in zn manen of het erger is geworden. heb proef verpakking derfen bestel 60 ml voor totaal 6,60
heb misschien wel iemand gevonden met rambo deken eczeem plus regen dus ben benieuwd.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 13:51

Het is hier vrij koud en het waait ook wat dus ik denk dat er nu iets minder muggen zijn.

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 16:28

Eindelijk had ik al mijn manen terug, heefthij gister zijn halve manenkam weggeschuurt en heb volgende week nogwel een fotoshoot :'(

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 16:53

Hier heeft mijn pony nou al elke zomer last van. Geeft hem verschrikkelijke jeuk.
Het zit op zijn buik, dus kan er niet zelf bij.
Afbeelding

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:01

Zit het onderaan zijn buik?De mijne heeft dat nl net zo .Ik ben er ook nog niet achter wat het precies is verder jeukt hij niet.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:13

Inderdaad ook op die plek

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:28

Onze pony heeft dat ook maar die gaat gewoon na het rollen half zittend met haar buik over de grond hoor :')

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:32

Mijn ruin heeft het ook heel erg onder zijn buik. Blijft lekekr zitten na het rollen en schuurt dan met zijn buik over de grond of met zijn buik over zijn achterhoef.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:37

wie heeft er hier een duidelijk voorbeeld van een uierflap? :)

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:08

Die van mij rolt niet. Kan die met zijn buik niet goed voor elkaar krijgen. Tegenwoordig weten wij dat hij daar veel jeuk heeft en dus gaan wij er altijd even extra overheen met de borstel

gertrud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:20

Ik vlecht de manen van mijn pony in en daar blijven ze erg mooi bij. Hierdoor schuurt de deken ook niet zo eroverheen. Eens in de twee tot drie dagen maak ik ze los, doe er anti klit spray of cowboy magic detangler in en kam ze voorzichtig door. Ze zien er prachtig uit!
Ik heb ook goede ervaringen met Cojosol. Niet in plaats van de deken, maar voor plekjes op het hoofd, koker, benen etc. Ik heb het zelf ook wel eens gebruikt. Het hielp meteen tegen de jeuk :)