Spenk schreef:Daar heb je alleen als Nederlander niet zoveel aan... hier zeggen ook alle benaderde klinieken hetzelfde mogen we niet voorschrijven. Ik wil best investeren in iets van een Flexineb maar paard heeft wel nu corticosteroïden nodig en dat lijken Nederlandse klinieken niet te willen geven in een niet voor paarde geregistreerde vorm.
Wat vond jij overigens verschrikkelijk aan de equihaler? Dat zal per paard verschillen denk ik. Mijn paard vind snel dingen eng en schud en proest snel vanwege pollenallergie maar de equihaler laat die prima toe
Tsja, voor mensen die dicht bij de grens wonen zoals ik kan het een optie zijn.
Mijn paard krijgt dus ook corticosteroiden in zn slechte periodes, dmv de flexineb, die kan ik daarna ook nog gebruiken ter ondersteuning door gewoon zout te vernevelen, of silvaplex bijvoorbeeld. De equihaler is onnodig duur (en nog wegwerp ook!), maar ze kunnen vragen wat ze willen, want het is het enige geregistreerde apparaat, dus ze zijn verplicht het je voor te schrijven. Mijn normaal superbrave paard vind het verschrikkelijk om die toeter in z'n neus te krijgen. Ook heeft het ding geen voorzetkamer oid, dus als je op het verkeerde moment klikt en je paard beweegt net vliegt je dure medicatie de lucht in ipv in je paard. Verder ging hij bij mij op de 3e dag al stuk (dat beweegbare flubbertje waaraan je zit hoe z'n ademhaling zit vloog eraf toen hij hoestte, dan kan je dus niks meer met je superdure apparaat...
Ik ben iig geen fan, maar iedereen moet dat natuurlijk voor zichzelf weten, ik wou alleen maar laten weten dat er weldegelijk opties zijn om die medicatie te verkrijgen zodat je het via je flexineb kan geven (aangezien veel mensen die hier toch al hebben).