Anyway...ik heb wat onderhandeld en krijg korting op de pillen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ohjajoh6 schreef:Ben toch ook wel zeer benieuwd naar hoe het met jouw paard gaat lopen hoor Pandora, houd je ons op de hoogte?
Denk dat douraque dit ook wel leuk vind om te lezen, hopelijk leest ze toch nog wel stiekem mee...
ohjajoh6 schreef:Vind het wel bizar dat ze op het gras gelijk met oren erop zuiver en aktief wegdraafde om mij vervolgens vooruit te trekken op mijn fiets, je zag echt op de stukjes harde weg tussen de stroken gras het: auw, auw, voorzichtige loopje, om op het gras gelijk weer te strekken.
xxxhildexxx schreef:Net de uitslag van een PPID test gehad en mn pony zat ver in de 200! Volgens de dierenarts was t normaal 1-12. Maar volgens t gezondheidscentrum kan het niet anders zijn dan ppid.
Omdat er met de bloeduitslagen toch ook een wormeninfectie naar boven kwam (we hadden al mestonderzoek gedaan en dat was goed) wachten we eerst het ontwormen af om te kijken hoe die zich dan voelt.
symptonen zijn ontzettend traag en afvallen, alle bespiering is eraf en dat kwam ook in het bloedonderzoek naar voren, maar dat kan dus voor t zelfde geld van de wormen komen. Ook een erg doffe vacht en niet goed verharen.
Nu ben ik me vast aan t orienteren op behandelingen. De dierenarts noemde dat ene middel (ben even de naam kwijt) wat volgens hem het enige bewezen werkende middel is.en wat volgens de ppid site ook wordt aangeraden. Nu heb ik wel een beetje dit topic doorgelezen maar er zijn zoveel paginas dat ik daar niet helemaal doorheen kom.
zijn er een paar mensen die hun behandeling kunnen uitleggen inclusief de kosten? Zijn er ook alternative behandelingen die mensen gebruiken?
Esther_ schreef:Als je pony een waarde van 200 heeft moet dit vrijwel zeker ppid zijn. Of hij moet zoveel pijn/ stress hebben, dat zijn waarde hierdoor naar boven schiet.
Maar de symptomen die je beschrijft zijn duidelijk. Hoe oud is je pony?
Kosten zijn 60 pillen voor 100-140 euro. Waarschijnlijk kan je pony toe met een halve pil per dag. Dit moet hij de redt van zijn leven krijgen.
Er zijn geen alternatieve behandelingen. In de openingspost vindt je meer informatie.