Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
HelmerG schreef:@ Nivada, de mijne heeft ook dit jaar op tijd deken op en tot nu toe nog geen jeuk!
Ze staan bij ons dan nog niet op de zomerweides dus op het moment nog vrijwel geen gras. maar ik doe altijd goed omweiden dus ik kan hem de rest vh jaar gewoon op de grote wei laten staan. Ik geef muesli (heeft de mijne voldoende aan met 4x per week lopen dus geef geen brok bij, sinds de muesli sowieso verbetering opgemerkt). Bij ons wordt momenteel kuil gevoerd 2x daags en ook daar reageert de mijne eigenlijk niet zo op. En hij krijgt van mij tussendoor ook wel genoeg wortels en af en toe een appel en snoepje.. Dus op de brok na krijgt de mijne eigenlijk vrijwel alles 'normaal'.. al is de muesli van marstall wel speciaal muesli; Eczem-muesli. Die van mij schuurt ook alleen staart en manen.. ik laat elk jaar bloedonderzoek doen om te kijken voor tekorten, maar dat onderzoek komt telkens zonder gekke dingen terug. Heb standaard nog een himalaya-liksteen in de voerbak liggen
jessie84 schreef:HelmerG schreef:@ Nivada, de mijne heeft ook dit jaar op tijd deken op en tot nu toe nog geen jeuk!
Ze staan bij ons dan nog niet op de zomerweides dus op het moment nog vrijwel geen gras. maar ik doe altijd goed omweiden dus ik kan hem de rest vh jaar gewoon op de grote wei laten staan. Ik geef muesli (heeft de mijne voldoende aan met 4x per week lopen dus geef geen brok bij, sinds de muesli sowieso verbetering opgemerkt). Bij ons wordt momenteel kuil gevoerd 2x daags en ook daar reageert de mijne eigenlijk niet zo op. En hij krijgt van mij tussendoor ook wel genoeg wortels en af en toe een appel en snoepje.. Dus op de brok na krijgt de mijne eigenlijk vrijwel alles 'normaal'.. al is de muesli van marstall wel speciaal muesli; Eczem-muesli. Die van mij schuurt ook alleen staart en manen.. ik laat elk jaar bloedonderzoek doen om te kijken voor tekorten, maar dat onderzoek komt telkens zonder gekke dingen terug. Heb standaard nog een himalaya-liksteen in de voerbak liggen
Hoe duur is zo n bloedonderzoek en geef je dan aan wat je wil onderzoeken of word en dan gelijk naar alles gekeken
M_hartje_M schreef:Die van mij staat vannacht zonder eczeemdeken
Ik heb toch echt het idee dat haar manen totaal geen lucht krijgen door de deken. Zo lelijk zijn ze nog nooit geweesten ik heb dan een van de duurste dekens gehaald..
Ik ga het eens een weekje proberen zonder deken met derfen. Eens kijken of het minder erg word.
Herkennen jullie dit ook? Als ik 2 dagen niet geweest met lijkt het alsof ze een soort dreads in der manen gedraaid heeft. Als ik die uitkam trek ik hele plukken haar uit