Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cantaloupe schreef:Helaas kom ook ik me melden in dit topic. Mijn paard hoest sinds een aantal maanden tijdens het (los)rijden. Na een BAL spoeling loopt ook zij rond met de sticker equine astma. Het hoesten hebben we inmiddels kunnen terugbrengen naar ongeveer 2 keer hoesten tijdens het eerste drafje, gevolgd door een aantal keer proesten (op z'n slechtst hoestte ze gedurende de hele rit regelmatig). Buiten wat neusuitvloeiing heeft ze in rust geen last. De DA raadt mij aan de Equihaler te gaan proberen, mede omdat ik orale prednison niet zie zitten. Hoewel ik er wisselende dingen over gelezen heb wil ik het zeker een kans geven, al vraag ik me af of ik het bij haar voor elkaar ga krijgen...Ook ben ik van plan haar te laten bekijken door Rob Jan Zomer.
Hoewel ik al een hoop heb gelezen in dit topic ben ik benieuwd of er nog mensen tips voor mij hebben. Heb al meerdere supplementen/kruidenmengsels geprobeerd maar tot nu toe is niks genoeg om het laatste hoestje ook weg te krijgen. Zijn er hier mensen die ook nog voordroog stomen? Of is dat zinloos?
Oldschool007 schreef:manzano schreef:Balsamic air kreeg ik ook van de dierenarts. Werkte goed. Toen hij laatst weer een kuchje had heb ik het meteen weer gegeven en was het zo over. Kan toeval zijn, maar ben blij dat het in de kast staat.
Oh goed te horen! Geef jij dat over het voer? eten ze dat graag?
Zerena schreef:Ooh mensen ik heb jullie hulp nodig.
Wij hebben een tinkertje (of eigenlijk 2, maar 1 is echt erg) met astma.
Ze heeft al 2 keer een longspoeling gehad.
En daarnaast ook zo ong alle medicatie die ik hier voorbij zie komen wel gehad.
Ze staat 24/7 buiten.
Krijgt alleen maar gestoomd hooi (haygain).
Maar ze is kapot.
Ze wil niet meer goed eten en is echt op.
Is er nog iets wat we voor haar kunnen doen?? Het is zo zielig![]()
Dierenartsen weten het ook even niet meer.
Nu toch maar weer aan de ventipulmin.
Oldschool007 schreef:Trouwens.. worden jullie paarden ook benauwd als ze in een trailer vervoerd worden? Met en/of zonder hooinet, soms wat wat hooi op de grond (leen de trailer dus ligt helaas wel eens wat in, denkdan ja ik kan het nu uit gaan vegen, dan dwarrelt het stof overal, of hooinet eruit halen en dat wat op de grond ligt laten liggen) Wel met de raampjes open en achter boven de klep open.
Fangio schreef:In België (en ik denk Duitsland ook, maar dat ben ik niet zeker) kan je gewoon medicatie voor in je flexineb krijgen. Mijne kreeg eerst atrovent en flixotide, dat laatste is momenteel moeilijk te verkrijgen dus nu vervangen door pulmicort/budesonide. Voor mij echt nooit meer die verschrikkelijke equihaler. Met als bijkomend voordeel dat ik nu maanden zou kunnen behandelen voor de prijs van 1 equihaler
koetjeboe schreef:Zerena schreef:Ooh mensen ik heb jullie hulp nodig.
Wij hebben een tinkertje (of eigenlijk 2, maar 1 is echt erg) met astma.
Ze heeft al 2 keer een longspoeling gehad.
En daarnaast ook zo ong alle medicatie die ik hier voorbij zie komen wel gehad.
Ze staat 24/7 buiten.
Krijgt alleen maar gestoomd hooi (haygain).
Maar ze is kapot.
Ze wil niet meer goed eten en is echt op.
Is er nog iets wat we voor haar kunnen doen?? Het is zo zielig![]()
Dierenartsen weten het ook even niet meer.
Nu toch maar weer aan de ventipulmin.
Als ik dit lees heb ik het idee dat jem
Meent dat een longspoeling een behandeling is.
Dat is niet zo daarmee stel je de ernst van astma vast en kan je zien of ze gevoelig zijn voor stof of dat het om een allergie gaat.
En daar zou ik eerst achter komen. Als ze nierop stof reageert is hooi stomen nutte loos