[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:12

ik weet welke je bedoelt :)

het gaat voornamelijk om haar nek, dus ze krijgt een hoody met pamper sluiting.
daaraan komen lussen waar de achterflap/rok aan gemaakt kan worden, met bilkoord en sluitingen om de benen.
beetje moeilijk, heb mn tablet ook niet bij me dus kan het niet tekenen:)

mevrouw heeft moeilijke maat, alles is te groot of te klein, vandaar de custommade deken.

Loes2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:17

Ik heb deken ook paar dagen op liggen, liever te vroeg dan te laat, vorig jaar was ik ook beetje laat. en ben dit jaar begonnen met TWM horsemix. reinigt het lichaam, ik merk het in ieder geval aan zijn gedrag hij is een stuk energieker. hopen dat het voor zijn eczeem ook werkt. en ik ga derfen proberen, had goeie reacties over gelezen!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:41

minikatje schreef:
welke kruiden zou je willen geven ellepel?
:)

die ik al besteld heb, stond in mijn vorige bericht
Cheval Vital 'Derma-Vital'

Eifos006

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:53

Misschien een domme vraag, maar houden jullie die dekens ook op als ze op stal staan?

Loes2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:57

Eifos006 schreef:
Misschien een domme vraag, maar houden jullie die dekens ook op als ze op stal staan?

Ja ik wel, de stal waar die van mij staat kunnen nog overal mugjes binnen komen!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 19:27

beter wel doen, een erg gevoelig paard hoeft maar een paar keer geprikt te worden voor nog meer jeuk.
dus eenmaal de deken op,dan op houden
er alleen af halen als het paard werken moet of als je gaat poetsen :j

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:06

Eifos006 schreef:

Het hangt heel erg van de stal af, als het een grote (donkere)binnenstal is en je paard staat ergens achteraan dan kan het wel, maar als er dichtbij een opening is en/of veel licht dan komen de vervelende beestjes wel binnen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:47

ze gaat niet op stal :)

mariekepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:56

Heb eergisteren de Derfen binnen gekregen. Zo inderdaad, wat een rotzooi zeg, een lucht!! Maar goed, als het helpt!
Ik heb gisteren ook de keuze gemaakt om toch de deken (nog) af te laten. Dit wordt voor ons de 1e zomer samen en omdat hij heel lichte eczeem schijnt te hebben wil ik het toch gewoon gaan proberen met alleen de Derfen. Als dit niet voldoende werkt, en de eczeem is toch wat erger dan mij verteld is kan ik de deken alsnog erop doen. Als ik nu al met de deken begin zal ik er ook niet achter komen in welke mate hij het heeft zonder dat ding. En als het zonder kan zou ik dat heel leuk vinden voor hem.

Ook ben ik na veel gelezen te hebben op het internet over de Derfen alvast zijn manen en staart in beginnen te smeren. De meeste mensen zeggen te gaan smeren bij de eerste verschijnselen van jeuk en het daarna af te bouwen naar 1 maal per week smeren. Ik denk dat als ik nu begin met smeren terwijl er nog geen jeuk is, en dit gewoon 1 maal per week doe, het ook baat moet hebben. In het begin smeer je om de dag om de jeuk te laten verdwijnen en de huid te laten herstellen. Later bouw je het af naar 1 maal per week toch ook om de knutten op afstand te houden?? Nou vandaar mijn theorie. Als ik dan nu gewoon begin met 1 maal per week, moet dit ook de knutten weg houden :)*

Ben benieuwd. We gaan het gewoon zien.
Moet wel lachen als ik aan kom bij de wei om hem op te halen, ik hem al op meters afstand kan ruiken haha.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:09

wat was nou de werkzame stof van derfen?
staat dat op de verpakking?
ik weet het namelijk niet meer

mariekepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:29

Calophyllum inophyllum oil, Simmondsia Chinensis, Helianthus annuus seed, Juniperus

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:07

ohw ja,is ook zo,hadden we al een keertje op gezocht he :j

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:07

oj ellepel, dat is al zo vaak voorbij gekomen :P

Hoofdbestanddeel: Olie.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:12

Eifos006 schreef:

Ik heb de deken ook op stal aan. Ze staat tegen over de deur. En daar komen ze vaak voorbij. :P

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:55

Sorry, beetje laat! Maar hier de foto van de kap. (hij past niet goed)
http://www.mijnalbum.nl/Album=YYV74TFG
(kreeg de foto hier niet omdat er staat dat de afmetingen van de afbeelding niet bepaald kon worden?)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:59

ga je hem ruilen voor een maat groter?
Kleur is wel mooi licht, neigen steeds meer mensen naar.

Lunatic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 01:05

Ook ik heb mijn kleine James zijn RSIH weer opgedaan sinds dinsdag. Wel heb ik hem (en de andere pony's) eerst gewassen, staart en manen zijn nu schilfervrij :)

Ik zag de TWM horsemix al voorbij komen bij iemand, die voer ik nu ook bij sinds een paar weken en ik ga mijn pony's allemaal overzetten op Marstall Faser-Light. Daar heb ik proefemmertjes van gekocht op Equitana en ze vinden het (gelukkig) erg lekker!

Wat mij trouwens opviel op Equitana: ik heb daar bijna geen vliegen/eczeem/zomerseizoen artikelen gezien. Was wel benieuwd wat er op dat gebied te vinden was namelijk qua dekens, maskers, etc.

Heerlijk dat lekkere weer van van de week, maar jammer dat nu al die prachtige paarden weer ingepakt moeten worden. Zijn die 3 maanden dat ik van de "hele" James kon genieten nu al voorbij... |(

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 09:32

opisop_shop schreef:
ga je hem ruilen voor een maat groter?
Kleur is wel mooi licht, neigen steeds meer mensen naar.

Ik twijfel een beetje! Vorig jaar had ik een L, en die hebben we op verschillende plaatsen in moeten nemen omdat hij te groot was. Bij deze zitten de ooggaten te hoog. Maar misschien kan ik die wel groter maken.. Verder zit hij wel redelijk!
Ik vind het wel een mooie kleur inderdaad, had hem nog nooit gezien, maar die vrouw van de winkel kende de bruine versie niet haha.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 09:44

Het is hier in Friesland nu 0 graden, vannacht heeft het gevroren. Ik heb de hele week nog geen vliegjes/mugjes gezien. Nu was het hier waarschijnlijk kouder dan in de rest van Nederland.
Ik hoop ook nog even geen exceemdeken te hoeven gebruiken. Vorig jaar heeft ze precies een week bloot rond kunnen hobbelen.

saskia_l

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 12:21

opisop_shop schreef:
saskia heb jij een foto van hoe hij er bijloopt?
Is een hoody wel geschikt om continu te dragen ivm verstikking van de manen enz, zit zo strak nl.

Ik heb nu nog een 1.95 onderlengte opliggen. Binnenkort krijgt hij een 2.05 zodat alles nog wat losser ligt (en langere flappen bij zijn buik). Maar natuurlijk beschadigt het zijn manen wel. Dat trekt na het eczeemseizoen wel weer bij; in de winter staat hij bloot. Hij maakt gelukkig bijtijds zijn wintervacht nog aan.
En verder mag hij altijd even zonder deken staan als we er zijn en borstelen we hem.

Twee foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Lunatic schreef:
Ook ik heb mijn kleine James zijn RSIH weer opgedaan sinds dinsdag. Wel heb ik hem (en de andere pony's) eerst gewassen, staart en manen zijn nu schilfervrij :)

Ik zag de TWM horsemix al voorbij komen bij iemand, die voer ik nu ook bij sinds een paar weken en ik ga mijn pony's allemaal overzetten op Marstall Faser-Light. Daar heb ik proefemmertjes van gekocht op Equitana en ze vinden het (gelukkig) erg lekker!

Wat mij trouwens opviel op Equitana: ik heb daar bijna geen vliegen/eczeem/zomerseizoen artikelen gezien. Was wel benieuwd wat er op dat gebied te vinden was namelijk qua dekens, maskers, etc.

Heerlijk dat lekkere weer van van de week, maar jammer dat nu al die prachtige paarden weer ingepakt moeten worden. Zijn die 3 maanden dat ik van de "hele" James kon genieten nu al voorbij... |(

Ik gebruik naast de TWM horsemix idd Healthy Herbs Basisbrok of Equine Sensitive van Dodson & Horrell. In beide zit maar totaal 10% suiker en zetmeel samen. Mijn tinker reageert ook op suiker en eiwitten...... Teveel levert een enorme harde manenkam met scheuren |(
Laatst bijgewerkt door saskia_l op 19-03-11 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 15:05

Hier gaat t goed :) Ik hoop echt dat die vlechten zo lang kunnen blijven. Langer mag ook :D

Afbeelding

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 19:12

ah nu snap ik m na het zien van je foto;s, ik dacht dat je een Hoody ophad (zo'n lycra-westernwedstrijd-pak) :D

Indy, mooi!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 19:32

Ik had de losse hals en regendeken met onderjurk aangedaan, maar ze viel wat terug in gewicht (ze heeft amper haar, van die hele korte haartjes en het is echt geen bikkel meer) dus nu de 300 grams maar weer op. Tot nu toe gaat het goed, geen pleeborstelstaart of neigingen daartoe, dus ik wacht het even af. Zie wel volop mugjes ronddansen helaas..

4catootje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 20:14

hoi
ik smeer mijn paarrdje altijd in met zwarte (hele zwart)thee werkt tegen de jeuk gebruiken andere mensen dit ook en wat is jullie ervaring hiermee?
en ik had eens wat gelezen over viooltjes die je moest drogen en dan thee van zette ofzo weet iemand hier meer van ??

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 20:18

mariekepiet schreef:
Calophyllum inophyllum oil, Simmondsia Chinensis, Helianthus annuus seed, Juniperus

:= Die zonnebloemen telen wij.

.... maar goed wij hebben de deken ook alweer 2 weken op. Ze schuurde niet maar vorig jaar had ze haar hele manen kam en staartwortel kaal en die zijn nu weer mooi aan het aangroeien en dat willen we graag zo houden.