[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 09:56

Misschien door de wind en omdat de bak half open is bepaalde stofdeeltjes niet zo goed wegkunnen? Maarja, dat kom je natuurlijk nooit te weten..

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:15

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:19

Het lijkt op het filmpje alsof hij vast zit in de bovenlijn. :j

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:22

Ja, hij is (nog) niet zo soepel. Hij is professioneel ingereden en daar vonden ze 'm exceptioneel stug. Hij gaat volgende week naar de fysio/osteo, wie weet kan het hem helpen.. Hierbij nog een filmpje van dezelfde dag in stap: http://www.youtube.com/watch?v=phL_3ssE ... e=youtu.be

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:23

Het viel mij ook op dat hij zijn hoofd erg hoog houdt. Fysio/Osteo lijkt me goed, welke komt er?

Hier valt het trouwens thuis mee, maar vooral als ik een bepaalde route fiets is er meer last.
En soms met veel wind.
Thuis na fietsroute.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:26

hey dat is typisch!
zet dit filmpje van FCSA eens naast die ik de laatste keer van appie gemaakt heb?
ze dragen het hoofd en de rug beiden op precies dezelfde manier.
normaal zal hij vast wel goed lopen,maar door het schudden houdt hij nu de bovenlijn inderdaad zo strak en het hoofd zo.

ik moet wel zeggen dat ik het idee heb dat je paard rechtsvoor niet helemaal lekker loopt.
ik heb het idee juist dat de schouderpartij wat vast zit :j

nu ik dit gezien heb en de houding van je paard tijdens het lopen enorm veel op die van appie vind lijken ben ik nog nieuwsgieriger wat navaja voor je kan betekenen.
Laatst bijgewerkt door ellepel op 25-03-12 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Hallo meld mij even...met een probleem.

Sinds een week of 3 doet mijn paard heel de dag heel hard proesten en zijn neus aan 1 kant schuren...vannacht is er dus waar ik al bang voor was, een bloedvat gesprongen..

ik heb de da er bij gehad, hij weet het niet....hij denkt er zit wat in zijn neus....probeer een tandarts hier te krijgen...maar moet wel een goede hebben, want het kan ook zijn dat er een tand niet goed voelt....

Maar heel soms doet hij wel eens zo een zwieper maken, ik dacht altijd dat het dan kleine vliegjes zijn..want we hebben hier knutten, maar wat nog veel erger is, veel pollen.....fruitteelt...

Ik heb honing en pollen uit dit gebied besteld....

geef elke dag een druppeltje citroenolie op voer voor antiseptische werking....maar wie heeft er van jullie dit proest probleem???? met bloedneuzen en wat doen jullie??? Op stal houden is geen optie....daar doet hij het net zo hard als buiten. hij is nu stil....eet zijn voordroog.....maar kan zo maar weer beginnen........baal..baal. ..baal....erg sneu ook voor paard.

Somebitch

Ja hij lijkt ook inderdaad erg stug. :j

Op het laatste filmpje lijkt het meer op die van mij, mijn filmpje staat een paar blz's terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:27

Mensen waar paarden hoofd hoog houden, kan zijn dat ze uit een hooiruif of hooizak eten???

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:28

Dyonne schreef:
Het viel mij ook op dat hij zijn hoofd erg hoog houdt. Fysio/Osteo lijkt me goed, welke komt er?

Hier valt het trouwens thuis mee, maar vooral als ik een bepaalde route fiets is er meer last.
En soms met veel wind.
Thuis na fietsroute.

Ik denk dat hij zijn hoofd (deels) zo hoog houdt omdat hij jeuk/pijn heeft. Als hij niet schudt, zijn zijn hals en rug meer ontspannen.. De jouwe schudt idd ook vrij heftig..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:29

Ik vind die van jou wel extreem schudden hoor Dyonne. :=

Russel: Bloedneuzen geen last van, wel proesten en neus afdoen bij de benen.
Heeft die van jou veel een bloedneus dan? Misschien is het gewoon toeval..

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:30

ellepel schreef:
hey dat is typisch!
zet dit filmpje van FCSA eens naast die ik de laatste keer van appie gemaakt heb?
ze dragen het hoofd en de rug beiden op precies dezelfde manier.
normaal zal hij vast wel goed lopen,maar door het schudden houdt hij nu de bovenlijn inderdaad zo strak en het hoofd zo.

ik moet wel zeggen dat ik het idee heb dat je paard rechtsvoor niet helemaal lekker loopt.
ik heb het idee juist dat de schouderpartij wat vast zit :j

nu ik dit gezien heb en de houding van je paard tijdens het lopen enorm veel op die van appie vind lijken ben ik nog nieuwsgieriger wat navaja voor je kan betekenen.

Precies! Normaal loopt hij meer ontspannen. Ik had juist het idee dat hij linksvoor iets korter loopt, kan Steffi ook mooi even naar kijken.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:30

russel schreef:
Mensen waar paarden hoofd hoog houden, kan zijn dat ze uit een hooiruif of hooizak eten???

Nope, gewoon vd grond.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:34

Ik film natuurlijk alleen als het ook duidelijk zichtbaar is. ;) (Dit was november en na dus lange fietstocht waar ze altijd begint met schudden).
Normaal zie je het dus zelden. Dit jaar nog vrijwel niet.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:34

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:35

Dat snap ik, ben alleen blij dat die van mij nooit zoveel schudt. :=

Alleen dit jaar wel meer als vorig jaar. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:47

Somebitch schreef:
Ik vind die van jou wel extreem schudden hoor Dyonne. :=

Russel: Bloedneuzen geen last van, wel proesten en neus afdoen bij de benen.
Heeft die van jou veel een bloedneus dan? Misschien is het gewoon toeval..

Vandaag voor het eerst, maar dat kan ook niet anders want als je hoort hoe hard hij het doet....het is wel steeds het zelfde neusgat dat hij afveegt...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:48

Oh... Nee hard briezen doet die van mij dan weer niet...

Lastig zeg, al die headshakers..

perzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 16:49

Hoi iedereen,

Neen die van mij heeft niet abnormaal veel haar in de winter, staat zelfs zonder deken een hele winter door :)

Viel ons ineens op vandaag, er stond een meisje met haar gsm en het gaf een beetje een flikkering op de muur waar onze ruin stond, en hij reageerde daar nogal fel op !!! Zou het dan toch met de zon of lichtflitsen te maken hebben ?? En was er dan niet iemand die haar paard oogdruppels daarvoor gaf ?
Ik ga daar met mijn da ook eens over praten !

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:48

Iets te vroeg gejuicht, vandaag een buitenrit gemaakt en ze heeft een paar keer een kort knikje gegeven helaas. Maar wel als er pluis of insecten langs komen volgens mij want daarvoor of daarna was er niets meer aan de hand. Ik vind het ook maar ongrijpbaar hoor dat headshaking, maar zo erg als vorig jaar wil ik nooooiiiit meer mee maken.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:59

ik moet zeggen dat Gringo het goed doet
hij heeft een paar dagen geschud met eten, maar nu met de allergie druppels lijkt het toch zga over te zijn

met rijden heeft hij helemaal geen last van schudden ,op sommige plekken briest hij wel
Debski
ik schrok ook hoor vorige week toen hij ineens weer bewegingen met oren en later met hoofd begon te maken
hij heeft 2 jr geleden 11 dgn in de kliniek gestaan en vele onderzoeken gehad
vorig jaar is het super gegaan, hopelijk blijft dat nu ook zo verder gaan

Gringo heeft ook heel erg geschud, werd er zelf naar van.

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:46

Nou inderdaad, je word er echt naar van. Mijn maag draaide om. Maar goed, ze is gewoon gevoelig en dat moet ik accepteren. Maar als het zo word als vorig jaar dan weet ik het niet meer.

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 22:55

@debbi..heb je tijdens de buitenrit wel technisch gereden of haar echt losgelaten recht uit laten lopen? Schudvrij rechtuit lopen kan echt heel lang duren, dat is het moeilijkste dat er bestaat voor ze..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 06:02

Debski schreef:
Iets te vroeg gejuicht, vandaag een buitenrit gemaakt en ze heeft een paar keer een kort knikje gegeven helaas. Maar wel als er pluis of insecten langs komen volgens mij want daarvoor of daarna was er niets meer aan de hand. Ik vind het ook maar ongrijpbaar hoor dat headshaking, maar zo erg als vorig jaar wil ik nooooiiiit meer mee maken.

kan je nagaan,die van mij heeft het al 13 jaar ;)

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 07:58

navaja schreef:
@debbi..heb je tijdens de buitenrit wel technisch gereden of haar echt losgelaten recht uit laten lopen? Schudvrij rechtuit lopen kan echt heel lang duren, dat is het moeilijkste dat er bestaat voor ze..

Ik heb haar los gelaten en niet technisch gereden. Ligt het daar aan? Het was trouwens minimaal hoor, maar ja mijn ogen zien alles. Ze loopt trouwens wel een stuk beter lang en laag dus daar ben ik wel blij mee:).

Ellepel: ik weet niet of ik dit mijn paard 13 jaar aan zou doen. Zij reageerde vorig jaar zo heftig, dat had ik niet heel lang laten duren denk ik...