Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Batlow schreef:Mijn dierenarts vond kwartjes eigenlijk al niet handig, merkte met pillen Snijder dat je ook wel verschillende grootte kreeg. Mijn d-pony van +- 400kg krijgt nu een hele pil per dag. Wat is de verhouding van jullie? Hij had op het begin ook weet wat bijwerkingen, slechter eten etc, maar dat lijkt weer weg te gaan en begint weer alles wat hij krijgt goed te eten.
Maris schreef:Ik keek even op die site. Had je gezien dat narcolepsie net boven cushing staat. En dat dat volgens die site idd bij cushing hoort ?!
Inhoud van die kruidenmix heb je vrij weinig aan denk ik. Zijn echt chinese kruiden, ik denk niet dat die je wat zeggen ?? Maar misschien, als je idd chinese kruiden wil geven, mail dan eens naar Steffi van de Laarse. Zij is een dierenarts die vroeger bij Erik Laarakker heeft gewerkt ( van hypo balans ). Zij werkt ook met chinese kruiden, als ze tijd heeft kan ze je misschien wel op weg helpen , zeker als je verteld dat je geen balans kan vinden in de hoeveelheid prascend.
edit : http://steffivanderlaarse.nl/behandelin ... e-kruiden/
Maris schreef:Isapaardje, weet je 100% zeker dat de HB wordt veroorzaakt door de PPID ? kan er geen andere oorzaak zijn ? Want misschien zoek je dan wel in de verkeerde hoek ....
Batlow schreef:Mijn d-pony van +- 400kg krijgt nu een hele pil per dag. Wat is de verhouding van jullie?
Isapaardje schreef:Batlow schreef:Mijn d-pony van +- 400kg krijgt nu een hele pil per dag. Wat is de verhouding van jullie?
Mijn shetje van 180 kg krijgt ook een hele pil per dag.
Er is volgens mij geen verhouding per kg of per soort pony. Het ligt er maar net aan waar ze het goed op doen.
Zij kan goed tegen de prascend en de ACTH waarden zijn bij haar goed onder controle nu.
De andere kreeg een halve tablet maar zijn waarden wisselen wat. Vandaar dat ik dus ook wilde verhogen nu hij HB erbij kreeg, maar hij kan niet goed tegen de verhoging (wordt down).
Maris schreef:Isapaardje, dan moet ik het even voor je nalezen. Ik dacht dat monnikspeper niet zo slim is naast prascend omdat het van dezelfde "pathways" gebruikt maakt. Waardoor de prascend wellicht minder goed kan werken.
Zo goed ontgiften ook al niet werken mbt de HB ? Dus lever en nieren ondersteunen.
xMathilde schreef:Lusteloos en slecht willen eten, met name brok, hooi gaat goed, is dat een teken van te hoge dosis of te lage dosis Prascend of is dat niet te zeggen?
Vind het lastig, mijn haf is weer erg suf en was zelfs niet echt geïnteresseerd in een appel terwijl hij normaal je vingers er bij op eet als je niet uit kijkt. Hij zit nu op een volledige pil maar overweeg om te halveren.
xMathilde schreef:Lusteloos en slecht willen eten, met name brok, hooi gaat goed, is dat een teken van te hoge dosis of te lage dosis Prascend of is dat niet te zeggen?
Vind het lastig, mijn haf is weer erg suf en was zelfs niet echt geïnteresseerd in een appel terwijl hij normaal je vingers er bij op eet als je niet uit kijkt. Hij zit nu op een volledige pil maar overweeg om te halveren.