Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Uriah schreef:ik kom even om de hoek kijken, mijn merrie heeft ZE en schuurde vorige week heel licht, ik zie de bekende mugjes alweer overal zwermen, is het nodig om met dit weer type een deke om te doen? ik heb haar nu wel in de deken staan sinds vandaag maar het voelt en lijkt zo raar als ik naar het weer kijk en om me heen paarden met winterdekens zie staan. vorig jaar bij de epplejack zeiden ze dat als je paard al schuurt en dan nog een deken op doet het eigenlijk al te laat is. bij mij was dat toen ook zo ,dat was eind april ongeveer en ze heeft toen haar rsih helemaal aan flarden geschuurt.
opisop_shop schreef:ben benieuwd, heb je dat al eerder geprobeerd ellepel?
Hier nog geen jeuk. Ben aan het oefenen met hengstenvlecht maken omdat ik zijn knotten wel echt te dik vondmaar ik haal het er wel uit als ik hem weer wegzet want straks schuurt ie wel ineens als ik er een dag niet ben en dan is de hele vlecht eraf! Dekens zijn gewassen en gecheckt en liggen klaar op de kast. als hij begint te schuren begin ik met de Derfen en als het erg wordt doe ik nog een vliegendeken met hals op tot ik de Derfen weer af kan bouwen qua smeerfrequentie.
Hopelijk duurt dat nog ff!
Maf he, dat er zo'n verschil in zit per paard/plaats of de deken al opmoet of niet.
minikatje schreef:paard heeft voor de rest niets?
keer wassen met brandnetel/eucalyptus shampoo kan helpen tegen de schilfers (of antiroosshampoo).
daarna even insmeren met uierzalf.
het kan namelijk ook de wintervacht zijn die loslaat
minikatje schreef:paard heeft voor de rest niets?
keer wassen met brandnetel/eucalyptus shampoo kan helpen tegen de schilfers (of antiroosshampoo).
daarna even insmeren met uierzalf.
het kan namelijk ook de wintervacht zijn die loslaat