Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Tooske schreef:Groene leem is niet om te voeren hoor!
Zou ik niet doen worden ze heel ziek van dat is om op de huid en of vacht te smeren.
CarolShadow schreef:hmmm, ik zit eens iets te bedenken en heb wat gezocht, maar wie geeft mij tips en raad hier.
Omdat mijn pony de eczeemdeken steeds meer als warm begint te beschouwen (heb haar tot nu toe vaak heel warm eronder aangetroffen) dacht ik misschien aan een dunne zonafstotende(lichte) zomerdeken. Eventueel in combinatie met mijn ivanhoe halsdeken.
Een gewone vliegendeken gaat echt niet. Het gespuis prikt er gewoon doorheen en de stof is vaak te stug, waardoor overal manen etc. uitvallen.
Ikzelf denk dat een lichte zomerdeken koeler zou zijn dan mijn donkerbruine ivanhoe. Wie denkt wat anders.
Iemand weleens geprobeerd een zomerdeken voor eczeem?
happytime schreef:las net het stukje bij de paardendrogist van groene leen inwendig, nou dat ga ik niet geven..word niet aangeraden voor paarden die gechipt zijn...straks mijn chip weg??!!!
happytime schreef:ellepel:
die groene leem heb ik ,stond bij de omschrijving dat je die ook kan voeren, vandaar mijn vraag: of dat die groene leem is.
ik gebruik die alleen voor dikke benen enz
wel eens op sun getest ivm met open eczeemwondjes, maar dat spul droogt zo uit, dat ze er jeuk van krijgt!