[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lennox

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 23:28

shera schreef:
gelukkig maar Lennox, weet je dat ook weer.
Een hengstige ruin dus! Haha!

Ik vond altijd al dat hij wat vrouwelijks had Haha!. Laat het hem maar niet horen Vork

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 23:29

Lennox schreef:
De dierenarts belde net met de uitslag van Ros z'n bloed. Hij ging morgen op vakantie vandaar dat hij zo laat belde hij wilde het toch nog even vertellen.

*Lever: 100%
*Nieren: 100%
*Suikers: iets te hoog
*Spieren: iets afwijkend (zoals hij het zelf zei, een bok geven tijdens het rijden zou hem wat spierpijn kunnen geven maar niet heel bijzonder)
*En geen sporen van ontsteking te vinden.

En nog wat dingen maar daar zaten ook geen afwijkingen in. Kon niet alles onthouden.

Kortom qua bloed geen afwijkingen aan mijn paard, en zo gezond als een vis. Die gekke urine wist hij geen andere verklaring voor te geven dan eerste instantie een hengstige merrie kan wel vaker....waarop ik zei lieve schat ik heb een ruin . Vervolgens dat urine van paarden altijd wat troebel is. Waarop ik vroeg droogt dat, dan ook wit op en kan je het in stukjes oppakken? Toen zei hij eh nee...dat duidt meestal op een ontsteking. Maarja daar waren geen sporen van te vinden in het bloed dus dat was het niet.

Kortom ik ga er maar vanuit dat mijn paard gezond is, en geen enge dingen heeft behalve die roteczeem haha.

?????

te hoog suiker is niet goed verklaard meteen die lichte urine, drinkt jouw dier ook meer?
wil je mij die verkeerde waardes wel doorgeven via pb?
ben wel benieuwd.

enneuh...te hoog suiker geeft dikke manekam en jeuk he Knipoog

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 23:45

Hij had het over iets te hoog maar niet noemenswaardig. Ik ga er vanuit dat ik de uitslagen per post nog zal krijgen. Als ik ze heb dan zal ik het doorgeven. Dikke manenkam heeft hij eigenlijk nooit, ook niet als hij erg last heeft van de eczeem. Die blijft gewoon net zoals in de winter.
Of hij meer drinkt kan ik je niet zeggen, ze staan op het moment met zijn vieren in een inloopstal en ze delen met elkaar een niet automatische drinkbak. Ik zie hem niet overmatig drinken.

Dierenarts heeft zelf eczemers waar hij ook druk mee bezig is en zich in verdiept. Als ik me wat die suikers betreft zorgen had moeten maken dan had hij het zeker gezegd.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 23:51

bij appie was alles toen goed...ik weet wel dat ik dit jaar mocht hij toch weer erg last krijgen nofg es laat prikken.
eerste keer prikken was in de winter namelijk en ben benoeuwd of er verschil zit met dan en als hij echt veeeeeel jeuk heeft.
maar mail ze maar even door als je alels hebt, vind ik wel interresant

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 23:53

Wanneer gaan bij jullie de dekens om?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 23:54

zodra die winterdekn af kan, ik zit een beetje met de nachttemperatuur joh.
vind het snachts nog zo koud Knipoog
ik denkd at ik wacht tot het snachts rond de 8 graden zit...dan zijn de vliegen ook actief dacht ik

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 00:06

Tsja daar zit ik ook mee... nou heb ik nog een kapotte ivanhoe halsdeken liggen... die probeer ik te maken... die kan dan samen met de winterdeken om...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 01:09

Cuubje schreef:
Sodeletuut schreef:
ik ga hem morgen passen, en ik heb hem bij divoza gekocht Haha! ik zal morgen wel even foto maken als ze hem op heeft
Afbeelding
edit: deze

Geweldige deken Vingers aflikken

Ik heb 3 stuks, waarvan 2 voor exceem klanten (waaronder een shet)....heb vorig jaar nog nooit zo'n fijne zomer gehad en dekens zijn nog steeds prachtig Cool

Wel jammer dat je bij de Divoza zoveel betaald....in Engeland zijn ze 105 euro.....

Hopelijk heb je er net zoveel plezier van als ik Pling

oh wat fijn om te horen! ik ga hem morgen passen!
en tja de prijs, hij was behoorlijk duur maar ik heb hem van mijn superlieve opa gekregen Lovers

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 01:10

Maar willen jullie hem er al bijna op leggen? want het is al behoorlijk warm dit weekend

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 01:57

Sodeletuut schreef:
Maar willen jullie hem er al bijna op leggen? want het is al behoorlijk warm dit weekend

Gefeliciteerd met je aankoop van het jaar... Super deken, wil nooit meer anders...

Ik verwacht dat het zeker nog een maand duurt voordat Carina haar deken weer opkrijgt. Zeker zolang het 's nachts nog regelmatig vriest zie ik er nog geen noodzaak toe, hoe warm het overdag ook wordt. Maar goed, ieder paard reageerd natuurlijk anders...

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 09:18

ja inderdaad,maar ik kenk dat ik mijn exceem deken binnenkort ook al op moet leggen,gijs is nogal gevoelig.
goeiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeee morgen trouwens

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 09:34

ik weet niet wanneer ik hem er op moet leggen bij misty, want ik heb haar nog nooit in de zomer meegemaakt. maar ik heb al wel wat vliegjes weer gezien.. maar ik zie het denk ik wel aan misty als ze jeuk krijgt, want dan gaat ze krabben

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 10:23

's nachts vriest het gewoon nog..
Doordat het 's nachts vriest, is het overdag helemaal helder.

Ik leg ook nog geen deken op. Mijn gevoel zegt dat het nog een paar dagen winter wordt Haha!

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 11:05

Goeiemorgen Haha!

Als het goed is gaat het na het weekend weer kouder worden! Toch? Nou ik hoop het Haha!
Gisteren heeft Wupke weer bioresontherapie gehad en het gaat de goede kant op. Volgende week komt ze alweer terug en dan gaan we de agressiefe schimmels het lijf uit werken en dat moet 3x achter elkaar en als het goed is werkt alles dan weer helemaal prima bij Wupke! Het is natuurlijk geen garantie dat het eczeem weg blijft maar het zou wel minder kunnen worden Haha!
Ik hoop het zo!

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 11:16

Ook een goeiemorgen vanuit België!! Haha!

Flores heeft deze nacht toch even der staart geschuurd... Ga haar volgende nacht een dunne zomerdeken opleggen met staartflap, zo blijft ze daar toch al af. Ze staat nu gewoon zonder deken.

Is het volgens jullie raadzaam om eens bloed te laten trekken om haar waarden eens te laten bekijken? Jullie hebben dat precies laten doen? Heb ook eens horen spreken van een cortisone-spuit die je aan het begin van het voorjaar kan geven, zou mogelijks de jeuk wat verlichten. Iemand ervaring mee?

Ik ga straks naar de winkel en de sweet itch hoody bestellen. Ben benieuwd naar jouw foto's Sodeluut!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 11:42

Cuubje schreef:
Sodeletuut schreef:
ik ga hem morgen passen, en ik heb hem bij divoza gekocht Haha! ik zal morgen wel even foto maken als ze hem op heeft
Afbeelding
edit: deze

Geweldige deken Vingers aflikken

Ik heb 3 stuks, waarvan 2 voor exceem klanten (waaronder een shet)....heb vorig jaar nog nooit zo'n fijne zomer gehad en dekens zijn nog steeds prachtig Cool

Wel jammer dat je bij de Divoza zoveel betaald....in Engeland zijn ze 105 euro.....

Hopelijk heb je er net zoveel plezier van als ik Pling

Hoe kan jij nou zo'n deken voor een shet hebben? Hij is er alleen maar in grote maten... Ik wil ook een 155... maar is er niet.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 12:52

Sh**..Ik ontdekte een krabplekje op de hals van ons ponybeest. Hmmmm, toch de deken maar op onder de winterdeken!

Volgens mij heb ik ergens in dit of een ander topic een foto van een shet in de sweet itch hoody voorbij zien komen.
Ik zoek even!

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 13:17

[quote="AngelsDitch"]

Ik heb een maatje 135 (onderlengte) uit engeland laat komen.....dat is de kleinste maat....

Dit is mijn shet van 1.01 met de deken

http://i39.photobucket.com/albums/e192/cuubje/26mei2007Luckymetsweetitchhoody.jpg
Dit was het resultaat...terwijl dat jaar ervoor alles eraf was...

http://i39.photobucket.com/albums/e192/cuubje/Luckymetmanen.jpg

Een 155 is een 5'0 in engelse maat (152 cm) ....(deze staat niet op de site, maar als je mailt met Jason, bestelt hij hem zo voor je)

http://www.theequestrianstore.com/ ( ze zijn dit jaar wel iets duurder geworden...)

Ik zou nooit meer anders willen....

In nederland wordt hij verkocht als vliegendeken, maar "sweet itch" betekend exceem deken......daarvoor hebben de engelsen hem ontwikkeld...

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 13:45

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 14:05

Den staat nu lekker een paar dagen zonder eczeem of regendek. Ff helemaal niets is ook wel zo fijn voor hem. Voor we t weten moet die eczeemdeken er weer op Van de week had andere eczeemmerrie bij ons ook alweer jeuk en zag wat mugjes... dus het zit er echt weer aan te komen Boos!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 14:07

ik ga hem straks passen! Haha! foto's komen!

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 15:19

okeee.
wat is het buiten oook weer warm

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 15:19

Cuubje: hoe zit het met verzenden? duurt het lang en wat betaal je ervoor?

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 18:14

Die van mij schuurt nog niet Haha!

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 18:14

mijne ook niet..

heb je al foto sodeletuut?