Heeft iemand hier een vaccin op maat laten maken voor z'n paard? Ik ben erover aan het nadenken om het te doen tegen volgend voorjaar maar zou graag nog ervaringen horen.
Ja mijn paard is bezig met een Immunokuur. Ik ben nog niet overtuigd dat het gaat werken. Mijn paard is allergisch voor mijten, granen en berken. Het vaccin is daarop gebaseerd. We zijn nu een maand of 4 onderweg maar ik merk er nog nort echt veel van. Dus ik gebruik een pour on (Deltanil) erbij. Anders bijt hij met name zijn rug kapot. Ze zeggen dat je het vaccin de tijd moet geven. Dus voor nu gaan we nog even door.
Lappie_Lap
Geplaatst: Gisteren, 13:51
Ik heb een fles Happy Skin Buzz-off spray, en een fles Huidlotion over. Minder dan 5x gebruikt, maar mijn paard lijkt er niet tegen te kunnen (verrassing ..). Vind de huidlotion wel erg fijn aan te brengen, maar helaas.
Ook nog nieuwe dichte fles TKC, daar durf ik niet meer aan te beginnen gezien sommige verhalen en mn gevoelige paard.
Iemand belang bij? Stuur een PB.
Ik blijf momenteel dus op de GN Itch-Free Gel en Puur Apis druppels.
Is hier interesse voor een webinar of een lezing oid over sme en welke oorzaken het allemaal kan kennen? Dan bedoel ik niet “de Knut” maar dieper. Waarom het lichaam doet wat het doet. Die zou ik dan nog helemaal moeten maken.
Ik merk namelijk dat er nog heel veel met middelen word gedaan om te onderdrukken en muggen te weren terwijl de oorzaak volledig anders kan liggen waarom bepaalde middelen niet aan slaan. Dit is absoluut niet om mezelf te verkopen maar jeuk is het aller ergste wat er is. Heb m’n 2 paarden die het hebben, beide compleet andere oorzaak dus compleet ander plan, jeuk vrij. Wel de dekens op, maar 0 schuren. Waarom de dekens op? Omdat ik een lichtelijk trauma heb van hoe het eruit kan zien en hoe erg jeuk kan zijn. Dus dat durf ik voor nu nog niet.