[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

saskiaojan

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 19:06

Ik heb net voor 97,-! De rsih besteld, moest een reserve deken hebben aangezien de Shire die ze nu op heeft hier en daar hersteld moet worden, nu met zoveel korting dacht ik pakken die kans!

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 19:08

zuma1 schreef:
Wie weet hier hoe de ap endomondo werkt heb hem gedownload en nu geeft hij aan dat ik niet kan delen met Facebook ...ps hier gaat echt heel goed met het eczeem zeer tevreden tot nu toe

Als je je training afsluit, krijg je dat hoe was je training praatje waar je op het Facebook icoontje kan drukken... Dan inloggen en Viola.
Afbeelding

Afbeelding

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:14

saskiaojan schreef:
Ik heb net voor 97,-! De rsih besteld, moest een reserve deken hebben aangezien de Shire die ze nu op heeft hier en daar hersteld moet worden, nu met zoveel korting dacht ik pakken die kans!

Waar? :D

friesvamke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:46

Heeft iemand van jullie tips voor mij? Het afgelopen jaar en dit jaar tot nu toe was het eczeem van mijn nu 4jarige fries prima onder controle te houden. Ze heeft een rsih om en staat 24/7 buiten. Op kale plekjes op haar hoofd en oren en een verdikte richel bij haar navel na was er niks aan haar te zien. Nu smeer ik met de fibra anti-itch creme en heeft ze dit jaar dus helemaal geen verdikte rand bij haar navel gekregen, wel nog wat kale plekjes op haar hoofd. Sinds een week of 2 hebben we 2 palen in de wei gezet om een slowfeedernet aan op te hangen, omdat er te weinig gras in de wei staat voor 3 paarden. HIerdoor kunnen ze 's ochtends en 's avonds lekker wat hooi eten, zonder dat dit op de grond hoeft te liggen. Helaas vond ze dit meteen een mooie plek om aan te gaan schuren, dus een plek meteen achter haar oren op de hals kaal geschuurd (deken was net iets naar achteren geschuurd omdat het twenter de eerste sluiting had gesloopt). Sinds gisteren staat ze met een kap op, die ze gelukkig heel goed toelaat. Alleen nu heeft ze sinds deze week ook een ontzettend geirriteerde huid in haar oksels en in haar liezen/tussen haar billen. Ik probeer er de fibra creme op te smeren, maar ze wordt nu echt heel erg boos en begint te slaan, terwijl ze het eerder vooral heel fijn vond als ik haar insmeerde. Dit gaat dus niet echt helpen. Heb nog een flesje vetaderm staan, misschien dat ik het daar mee in moet smeren? Hebben jullie nog andere tips?

Op die 2 palen na is er niks veranderd, ze kregen daarvoor al even hooi bijgevoerd, maar toen nog op de grond. Ivm zand binnenkrijgen hebben we zo'n net opgehangen, maar aan de voeding is dus niks veranderd.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:22

MoniekV schreef:
saskiaojan schreef:

Waar? :D

Agradi.nl

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:34

Bij mij is die bij agradi 107,- heb je misschien de pony variant?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:55

10 euro extra korting met code CHEQUE10

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 22:05

Idd!

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 22:31

Bij deze een tip voor doe het zelvers :-)

Een recept voor een lekkere verzachtende bijenwas zalf.
Ik heb het recept van internet en eergisteren gemaakt.
Het ruintje hier kreeg ook allerlei kale plekken op zijn hoofd en oren. Ik heb de zalf nu een paar keer gebruikt en ben verbaasd over hoe snel de beschadigde huid opknapt.
Ik heb 1 opmerking. Ik heb de bijenwas bij een imker in de buurt gehaald. Deze bijenwas is keihard. Ik weet niet of dat altijd zo is.
Ik zou bij harde bijenwas i.p.v. een hele kop een halve of 3/4 nemen.
De zalf is nl. best wel erg stevig geworden. Maar wordt wel snel zacht zodra je het op de huid smeert.
Ik heb als essentiële olie tea tree genomen.

Beeswax Lotion Recipe

Olive Oil, 1 cup
Beeswax, 1 cup
Coconut or Almond Oil, 1/2 cup
Vitamin E Oil, 1/2 tsp.
Essential Oil, 10- 20 drops
1 Glass Jar (sanitized)

Directions

Combine the olive oil, coconut oil and beeswax into the glass jar
Place the jar into a pot filled 3/4 full with water
Warm the water over medium/low heat
Stir the mixture occasionally
Heat the blend until thoroughly combined
Next, remove the mixture from the water to cool
Stir the lotion every 15 minutes until it’s reached room temperature
When completely cool, mix in the essential oils and vitamin E
Make sure to not get water into the lotion mixture

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:09

Iemand enig idee wat dit geweest kan zijn? Momenteel niet actief en wij zien hem eigenlijk niet schuren. Bij de manen zit ook een aangegroeide pluk en een klein oud litteken. Je zou zeggen zomer eczeem maar misschien zijn er andere ideeën?

Ik heb hem zo gekocht;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 06:44

Het lijkt erop dat hij met zijn billen precies langs een rand heeft geschuurd, misschien de stang van een trialer?

Die ene korte pluk in zijn manen zit op de dekenrand, heeft hij 's winters een deken opgehad?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 08:17

Ik ga even met mn moeder sparren over een extra lap op de staartflap! Die is al handig met de naaimachine ;)

Wel zonde, zn staart bleef eigenlijk altijd wel ok onder een deken en nou schuurt dit randje het er af...

Fibra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:10

Wat gaaf om zo veel positieve reacties te lezen van de Fibra Anti-itch creme, daar doen we het voor!

@Jester_ Fijn dat het toch geen reactie was op de crème!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:19

tiwi1969 schreef:
Het lijkt erop dat hij met zijn billen precies langs een rand heeft geschuurd, misschien de stang van een trialer?

Die ene korte pluk in zijn manen zit op de dekenrand, heeft hij 's winters een deken opgehad?

Stang van de trailer kan niet.. Hij kwam daar nooit op een trailer :o en ook een deken heeft hij nooit op gehad. Hij komt eigenlijk zo uit de opfok. :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:34

Fibra schreef:
Wat gaaf om zo veel positieve reacties te lezen van de Fibra Anti-itch creme, daar doen we het voor!

@Jester_ Fijn dat het toch geen reactie was op de crème!

Het geneest erg mooi en ziet er rustig uit, maak morgen wel eens fotos. Alleen het stinkt wel enorm op je handen, krijg de geur er slecht af haha. Maar ff met handschoentjes smeren

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:45

tiwi1969 schreef:
10 euro extra korting met code CHEQUE10

Ha, dank je! Heb m opnieuw besteld met de korting en dan stuur ik de andere retour 8-)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:13

Ik heb em ook besteld!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:15

Janneke_x schreef:
tiwi1969 schreef:

Stang van de trailer kan niet.. Hij kwam daar nooit op een trailer :o en ook een deken heeft hij nooit op gehad. Hij komt eigenlijk zo uit de opfok. :)

Heeft hij miss iets van wormen/aarsmaden? Daar heb ik ook weleens zulke staarten bij gezien.

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 17:13

D'amour heeft ook zulke zelfde kale plekken op haar hoofd, kruin, onder voor pluk, rond haar ogen en dan nog op de oren en oorschelp en zijkanten neus.

Ik smeer nu hydrocortiderm erop, maar zit er aan te denken om een pot Fibra Anti-itch te bestellen.

Sinds vorige week dinsdag ben ik over gegaan op Horse food. Zie eigenlijk geen verschil, toen we begonnen met het voer had ze al wat meer jeuk door onbekende oorzaak.

's nachts staat ze nog op stal, eerst schuurde ze bijna niet, maar nu duikt ze met haar hoofd onder de voerbak en gaat ze haar manen schuren. Iemand nog tips of tricks?

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 18:44

Ik ga vanaf half augustus een evt nieuw product van ecostyle testen tegen zomereczeem ....

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 00:32

Die van mij gaat nu weer oke ...
Alleen de staart is geïrriteerd maar mede omdat daar ook net de rand valt van de deken .
Maar maat kleiner is te klein ...
Smeer nu nog vetramil en heb nog hydrocortiderm staan .
Als de vetramil op is ga ik Fibra bestellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 01:08

darkadia schreef:
Janneke_x schreef:

Heeft hij miss iets van wormen/aarsmaden? Daar heb ik ook weleens zulke staarten bij gezien.

Dit dacht de DA inderdaad ook!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:44

Afbeelding

Fotos vertekenen iets, maar rechts is na een week fibra smeren. Op links lijkt het iets minder dan het was, rechts iets erger dan het is maar je ziet wel verscjil denk ik :j

Fibra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:34

Fijn Jester_ Dat ziet er zeker beter uit! Bedankt voor de foto's!

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:15

Hoe doen jullie dat met het tropisch weer en de dekens ??
Ze staat hier al in het zweet maar de schuilstal is langs een kant dicht zodat er toch schaduw is . En het is er nu koel gelukkig. Heb er een extra bak water in gezet. Maar ik ga zo werken. Ze staat zelf buiten maar weet niet of dat enorm gezweet veel kwaad kan? Kan ze nu absoluut niet zonder deken zetten als had ik dat graag gedaan met dit enorm warm
Weer ....
Hoe doen jullie dat ?