[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 13:21

Mag ik advies vragen? Sinds dit jaar heb ik een hele leuke tinker kruising, welke eerder lichte symptomen van zomereczeem heeft laten zien. Ze staat sinds de koop gestald bij de kust met een, voor haar, optimaal stalmanagement (24/7 buiten, onbeperkt arm hooi/onbemest beperkt gras, kuddeverband, enz). Ook heb ik samen met Anne Lem een voedingsschema opgesteld en heb ik haar nu weer voor advies gemaild.
Ik heb inmiddels ook wat fijne tips van stalgenootjes ontvangen, omdat ze kaal wordt bij de eerste helft van haar manen. Daarnaast merk ik dat ze ook gekrabd heeft aan haar hals, hoofd en naast de staartaanzet. Wie heeft goeie tips voor ons?

Afbeelding

MarliesV

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 15:09

Eczeem deken er op gooien. Verder insmeren met jeukstillende producten, suikers en gras zoveel mogelijk vermijden (onbemest betekend niet suiker arm).

Er zijn ook veel posts over Tectonik te vinden, ik ben geen voorstander, maar lees wel hele goede resultaten, met de zoekfunctie in het topic genoeg over te vinden.

Slmt9

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 16:53

Hier ook weer tevreden met de Tectonik. Hier ging het even mis door paard wat te lang op gras te laten. Hij kan daar in dit seizoen niet tegen. Dan helpt Tectonik uiteraard ook niet. Maar inmiddels 3 weken verder, waarvan afgelopen week weer Tectonik gesmeerd en sindsdien staat hij weer jeukvrij.

Ik heb de Tectonik wel verdund, staart en manen gingen erg schilferen van de onverdunde versie.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 16:55

Een deken is idd wel het voornaamste om ze te beschermen. Verder zijn er diverse sprays en smeersels tegen de jeuk, uittesten welke goed werkt.

En de tektonic inderdaad. Ik wil niet weten hoe erg het zou zijn zonder. Vorig jaar was haar hoofd helemaal kapot en haar oren, geen manen en staart meer. Ik heb alleen foto's gezien van toen het al beter was, en zelfs toen zag het er nog vreselijk uit.

Sterrebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 18:30

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben vandaag begonnen met het frequentie apparaatje.
Had verwacht dat hij angstig zou worden van de gekke geluiden maar hij stond er heerlijk bij te chillen op rust.
Daarna nog even flink gapen.
Mijn andere pony stond er ook bij te chillen.
Ben erg benieuwd!

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 22:41

Nee he. Haal ik de pony's uit de wei, tref ik aan >;)
Afbeelding

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 22:55

Sterrebell schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik ben vandaag begonnen met het frequentie apparaatje.
Had verwacht dat hij angstig zou worden van de gekke geluiden maar hij stond er heerlijk bij te chillen op rust.
Daarna nog even flink gapen.
Mijn andere pony stond er ook bij te chillen.
Ben erg benieuwd!

Ik ben ook heel erg benieuwd! Houd je ons op de hoogte?

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:17

polderke schreef:
Voor wie interesse heeft, ik heb eventueel nog Ceterizine capsules voor paarden over (150 mg per tablet). Ik gebruik ze niet meer.

Via de dierenarts verkrijgbaar? Wil je mij pb doen met meer info