Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lotus83 schreef:Ik heb een vraag aan de mensen waarvan het paard naast ppid ook Narcolepsie heeft.. hebben jullie naar aanleiding daarvan de dosering van de prascend aangepast?
Mijn merrie lijkt nu van de 1 op andere dag narcolepsie te hebben, en ik lees dat ppid en narcolepsie met elkaar ivm kunnen staan.
_MG schreef:Zijn er hier mensen die nog (actief) rijden met hun cushies? Hoe doen jullie dat met deze (koude) temperaturen? Ik rij meestal 2-3 keer per week, waarvan ik twee keer ga uitrijden. Nu zie ik dat het zaterdag flink koud wordt dus ik vraag me af of ik mijn pony daar een plezier mee doe. Hij is geschoren en zodra de temperaturen omlaag gaan krijgt hij een zweetdeken met daarover een waterdichte uitrijdeken op tijdens het uitrijden. Wanneer ik in de bak rij gebruik ik alleen zweetdeken of fleece uitrijdeken. Niet rijden zou ook een optie zijn uiteraard, maar voorkeur gaat naar rondje door het bos (3 kwartier stappen, stukjes draf tussendoor).
MaiNat schreef:Lotus83 schreef:Ik heb een vraag aan de mensen waarvan het paard naast ppid ook Narcolepsie heeft.. hebben jullie naar aanleiding daarvan de dosering van de prascend aangepast?
Mijn merrie lijkt nu van de 1 op andere dag narcolepsie te hebben, en ik lees dat ppid en narcolepsie met elkaar ivm kunnen staan.
Mijn shet is altijd alert en opgewekt, maar toen ik naar aanleiding van haar hoge ACTH waarde de Prascend had verhoogd, viel ze ook zo maar in slaap op buitenrit aan de lange lijnen als ik moest wachten met oversteken. Erg vervelend zn futloos paard. Dierenarts gebeld en die heeft Ingelheim Buchringer gebeld en toen moest ik de dosis Prascend verlagen. Dat hielp direct! Ze was gelijk weer alert op haar omgeving. Haar waarden laat ik nu ook niet meer testen, omdat ze het gewoon het beste doet op een kwartje Prascend. Ongeacht hoge waarden. Gaat nu al heel wat jaartjes goed ongeacht de lage dosis Prascend.
Maris schreef:Is dat dan geen epilepsie ? Dat gaat wel samen, dacht ik, met PPID.
Shanna schreef:Nadeel van een grote voorraad is ook dat als je pony/ paard komt te overlijden om welke reden dan ook je er wel mee blijft zitten. Sommige DA’s nemen het wel terug, maar ook veel die dat niet doen.
De BTW wordt verhoogd van 6 naar 9%.
Dus bijvoorbeeld een doos van €282,- wordt €289,98.
_MG schreef:Zijn er hier mensen die nog (actief) rijden met hun cushies? Hoe doen jullie dat met deze (koude) temperaturen? Ik rij meestal 2-3 keer per week, waarvan ik twee keer ga uitrijden. Nu zie ik dat het zaterdag flink koud wordt dus ik vraag me af of ik mijn pony daar een plezier mee doe. Hij is geschoren en zodra de temperaturen omlaag gaan krijgt hij een zweetdeken met daarover een waterdichte uitrijdeken op tijdens het uitrijden. Wanneer ik in de bak rij gebruik ik alleen zweetdeken of fleece uitrijdeken. Niet rijden zou ook een optie zijn uiteraard, maar voorkeur gaat naar rondje door het bos (3 kwartier stappen, stukjes draf tussendoor).