[INFO] Cushing/PPID deel 2.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 19:31

Ik heb een vraag aan de mensen waarvan het paard naast ppid ook Narcolepsie heeft.. hebben jullie naar aanleiding daarvan de dosering van de prascend aangepast?

Mijn merrie lijkt nu van de 1 op andere dag narcolepsie te hebben, en ik lees dat ppid en narcolepsie met elkaar ivm kunnen staan.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 19:54

Isapaardje schreef:
Maar 30 tabletten voor zo te lezen 56 euro, is (ongeacht btw percentage) niet duur.
Als de btw lager zou zijn, dan denk ik dat ik maar eens overstap naar jouw dierenarts ;)

€58,50

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 19:56

Ik betaal bij onze dierenarts voor een grootverpakking (100 tabletten, dus het voordeligste) rond de 2,55 per pil dus dat is inderdaad niet duur! Hoe is het afgelopen?

branki

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 20:31

Net de rekening gehad voor ons eerste doosje van 60 stuks, ca. 2,16/stuk.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 20:39

>;) Ik betaal voor een doosje van 160 stuks 282 euro.
Dus 1,76 per tablet

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 21:55

tylando schreef:
Dus 1,76 per tablet

Betaal ik ook en dat is met 6% BTW volgens mijn dierenarts.
Volgend jaar wordt het dus duurder. Denk dat ik nog maar een doos insla :o

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 22:39

Zijn er hier mensen die nog (actief) rijden met hun cushies? Hoe doen jullie dat met deze (koude) temperaturen? Ik rij meestal 2-3 keer per week, waarvan ik twee keer ga uitrijden. Nu zie ik dat het zaterdag flink koud wordt dus ik vraag me af of ik mijn pony daar een plezier mee doe. Hij is geschoren en zodra de temperaturen omlaag gaan krijgt hij een zweetdeken met daarover een waterdichte uitrijdeken op tijdens het uitrijden. Wanneer ik in de bak rij gebruik ik alleen zweetdeken of fleece uitrijdeken. Niet rijden zou ook een optie zijn uiteraard, maar voorkeur gaat naar rondje door het bos (3 kwartier stappen, stukjes draf tussendoor).

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 22:50

Isapaardje schreef:
tylando schreef:
Dus 1,76 per tablet

Betaal ik ook en dat is met 6% BTW volgens mijn dierenarts.
Volgend jaar wordt het dus duurder. Denk dat ik nog maar een doos insla :o

Hoeveel duurder? :(

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 23:01

Lotus83 schreef:
Ik heb een vraag aan de mensen waarvan het paard naast ppid ook Narcolepsie heeft.. hebben jullie naar aanleiding daarvan de dosering van de prascend aangepast?

Mijn merrie lijkt nu van de 1 op andere dag narcolepsie te hebben, en ik lees dat ppid en narcolepsie met elkaar ivm kunnen staan.

Mijn shet is altijd alert en opgewekt, maar toen ik naar aanleiding van haar hoge ACTH waarde de Prascend had verhoogd, viel ze ook zo maar in slaap op buitenrit aan de lange lijnen als ik moest wachten met oversteken. Erg vervelend zn futloos paard. Dierenarts gebeld en die heeft Ingelheim Buchringer gebeld en toen moest ik de dosis Prascend verlagen. Dat hielp direct! Ze was gelijk weer alert op haar omgeving. Haar waarden laat ik nu ook niet meer testen, omdat ze het gewoon het beste doet op een kwartje Prascend. Ongeacht hoge waarden. Gaat nu al heel wat jaartjes goed ongeacht de lage dosis Prascend.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 08:31

Nog duurder? Dan moet ik wellicht ook nog wat gaan bestellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 08:37

tylando schreef:
Hoeveel duurder? :(

De BTW gaat van 6 naar 9%, dus 3% duurder ;)

Ik heb pas een doos gekocht, mijn pony krijgt 1/8e pil dus ik doe meer dan een jaar met een doos, gelukkig :=

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 08:55

Ik leg altijd geld apart voor doos van 160 pillen. Iedere maand wat.
Kan me helaas niet veroorloven om voorraad in te slaan.
Dus ik zie wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:02

Nadeel van een grote voorraad is ook dat als je pony/ paard komt te overlijden om welke reden dan ook je er wel mee blijft zitten. Sommige DA’s nemen het wel terug, maar ook veel die dat niet doen.

De BTW wordt verhoogd van 6 naar 9%.
Dus bijvoorbeeld een doos van €282,- wordt €289,98.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:07

_MG schreef:
Zijn er hier mensen die nog (actief) rijden met hun cushies? Hoe doen jullie dat met deze (koude) temperaturen? Ik rij meestal 2-3 keer per week, waarvan ik twee keer ga uitrijden. Nu zie ik dat het zaterdag flink koud wordt dus ik vraag me af of ik mijn pony daar een plezier mee doe. Hij is geschoren en zodra de temperaturen omlaag gaan krijgt hij een zweetdeken met daarover een waterdichte uitrijdeken op tijdens het uitrijden. Wanneer ik in de bak rij gebruik ik alleen zweetdeken of fleece uitrijdeken. Niet rijden zou ook een optie zijn uiteraard, maar voorkeur gaat naar rondje door het bos (3 kwartier stappen, stukjes draf tussendoor).

Mijn pony is nu 18 en staat een week of 10 op de prascend, ik heb een jaren jongere pony gekregen en hij is gister voor het eerst weer aan het werk geweest.
In de vrieskou, met blote billen.
Hij heeft wel 24/7 een bucas recuptex op, maar ik verwacht eigenlijk dat ik vanaf nu weer een gezonde pony heb, zoals ik meneer draak zie opknappen.
Ik zou gewoon doen wat gaat, waar je paard happy van wordt.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:23

Ik koop wel altijd grote voorraad. Voorheen pergolide (laatste bestelling was 600 pillen, mijn laatste vorige week gegeven). Nu weer gewoon prascend, heb afgelopen jaar een bijna vol doosje van een hele lieve klant gekregen.
Voor het nieuwe jaar alvast een grote nieuwe doos halen. Met 2 cushies ben ik niet bang dat ik er mee blijf zitten. Met beid heb ik afgesproken dat ze nog een tijdje moeten blijven!

Mijn eigen cushies werken niet zo veel meer. Niet door hun cushing, maar door andere problemen (trauma voor de wagen en een atactisch been waardoor het geen men-wedstrijd pony's kunnen worden). Mijn extra wedstrijd pony is een 20 jarig cushie, die breng ik M dressuur en Z vaardigheid uit, die loopt dus nog wel flink (word getraind door zijn eigenaar, ik stap er af en toe eens achter, bijna alleen op wedstrijd).

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 12:50

Shanna schreef:
Ik betaal bij onze dierenarts voor een grootverpakking (100 tabletten, dus het voordeligste) rond de 2,55 per pil dus dat is inderdaad niet duur! Hoe is het afgelopen?

Afbeelding

Nagekeken...en het klopt. Als ik 60 tabl. bestel staat het wel op 6%

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 12:53

Slordige fout dan, maar wel ''fijn'' dat het toch wel klopt!

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 14:44

Ja helaas geen gratis pillen :D

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 17:39

MaiNat schreef:
Lotus83 schreef:

Mijn shet is altijd alert en opgewekt, maar toen ik naar aanleiding van haar hoge ACTH waarde de Prascend had verhoogd, viel ze ook zo maar in slaap op buitenrit aan de lange lijnen als ik moest wachten met oversteken. Erg vervelend zn futloos paard. Dierenarts gebeld en die heeft Ingelheim Buchringer gebeld en toen moest ik de dosis Prascend verlagen. Dat hielp direct! Ze was gelijk weer alert op haar omgeving. Haar waarden laat ik nu ook niet meer testen, omdat ze het gewoon het beste doet op een kwartje Prascend. Ongeacht hoge waarden. Gaat nu al heel wat jaartjes goed ongeacht de lage dosis Prascend.

Het is niet helemaal hetzelfde, d8e sufheid van de prascend heeft ze helemaal in het begin gehad.. toen waren we gestart met een halve tablet en daar werd ze heel suf van.
Toen hebben we verlaagd naar een kwart en daar werd ze agressief van.. na 2 weken op een kwart verhoogd naar een halve en op de 6e dag was de agressie weg.
Ze staat nu 6 weken op een halve tablet per dag en sinds dinsdag van het 1 op andere moment narcolepsie.
Dus heel diep in slaap vallen, en ook door de benen zakken. Ze is dan echt weg.

Vandaag wederom overleg gehad met mijn eigen dierenarts en omdat ik het toch wil uitsluiten gaan we weer afbouwen met de prascend.
Als het toch daarvan komt gaan we ermee stoppen.
Wat een rotzooi is het eigenlijk

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 19:36

Is dat dan geen epilepsie ? Dat gaat wel samen, dacht ik, met PPID.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 19:38

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 22:09

Shanna schreef:
Nadeel van een grote voorraad is ook dat als je pony/ paard komt te overlijden om welke reden dan ook je er wel mee blijft zitten. Sommige DA’s nemen het wel terug, maar ook veel die dat niet doen.

De BTW wordt verhoogd van 6 naar 9%.
Dus bijvoorbeeld een doos van €282,- wordt €289,98.

Dan verkoop ik ze gewoon voor een lage prijs aan iemand ze goed kan gebruiken.. de vraag ernaar zal toch blijven

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 08:21

_MG schreef:

Stukje wandelen?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 12:22

7 euro per doos verschil, valt nog wel mee; althans ik ga ze er niet extra voor op voorraad zetten.
Het geheel is toch al duur zat met 1,5 pil per dag in totaal.
Helaas dat het patent kennelijk nog altijd niet is vervallen, want dat maakt de prascend zo duur.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 12:46

Hoe lang mag zo'n patent duren?
Lijkt mij dat het nu wel eens afgelopen moet zijn onderhand

20 jaar lees ik net ergens.