[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 13:30

Mijn shet is inderdaad 6 jaar. Ik doe inderdaad alles in overleg met mijn DA. En als hij echt cushing heeft dan krijgt hij zijn medicijnen, maar wil eerst zekerheid, door hem nogmaals te testen.
Ik houd jullie op de hoogte.

Anoniem

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 13:37

Wees dan slim en doe dan die andere test waar focussed het over had, 2 blz terug, dan weet je tenminste gelijk zeker! Sterker nog ik denk dat ik die ook ga doen, daar haal ik haar zelfs voor van de prascend af om het dan nu toch maar eens zeker te weten hoor.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 13:46

Bedoel je de TRH test?
Die kan op dit moment nog niet toegepast worden in het najaar omdat er nog net voldoende gegevens bekend zijn over de cut-off values.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 14:07

Ja die bedoelde ik jp hoe zit dat dan precies allemaal eigenlijk? Is er dan een andere test die wel uitsluitsel kan geven? Please inform me jp, want ook ik zit vol met twijfels rn weet het af en toe ook echt niet meer waar ik nou goed aan ga doen, want na een klein jaar prascend , zijn de enige verbeteringen die ik zie , het gaan ruien en veel minder drinken en plassen en ik vind haar voetjes minder heet en minder pulseren (zij had daar ook last van als ze niet hb was) maar nog altijd last van overal ontstekingen en slechte achterhand, dus ik vraag mij echt af of het tochniet alleen maar i.r. Is bij haar en hoop dat natuurlijk al helemaal omdat ze nog zo jong is. Welke test kan ik het beste doen in welke periode die mij 100% uitsluitsel geeft? Want eer dat ik een mri voor haar betalen kan, liggen we alle 3 (meiden en ikzelf ) allang onder de zoden...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 14:12

Staat ze niet gewoon op een te lage dosis ohjajoh?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 14:33

Vind jij een halve tablet te laag? Ze is 8 jaar en weegt 200 kg, daar gaat ik toch niet nog meer in knallen, terwijl ik twijfel of het misschien toch niets anders kan zijn? Ze had vorig jaar oktober een waarde 58 pg. Ik wil het nu eigenlijk wel eens 100% zekerheid hebben, of is dat raar?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 14:42

Zoals JP al zei: De goeie dosis, is de dosis die werkt. Staar je niet blind op het gewicht. Juist bij zulke jonge Cushingpatienten is de aandoening vaak veel agressiever en progressiever en lijkt het mij dus niet gek als ze op wat meer medicatie moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 14:57

En toch wil ik nu eerst wel eens 100% zekerheid of het wel cushing is voordat ik er nog meer medicijnen ga inpompen. Weet iemand wat dus een test is die 100% uitsluitsel geeft en in welke periode ik die het beste kan uitvoeren? Please?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 15:08

Geen een test geeft 100% uitsluitsel helaas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 15:14

Maar hoe zit het dan met die trh test? Waarom is die beter dan? Of beter gezegd secuurder? En wat is dan de beste tijd van het jaar om die test te laten doen?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 15:20

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 15:24

Geweldig thanks Focussed, mag deze link ook in de OP?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 15:36

Ja hoor!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 15:39

Zo de pillen voor mijn shet heb ik eindelijk kunnen halen.
Ik heb Prascend ... 3 maanden een halve pil per dag en het kostte 100 Euro :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 15:48

Potverdomme zeg, had ik dit nu maar net effe een paar maanden eerder geweten van die trh test, ik zat echt net op de prascend ten tijde van jouw bericht, Focussed. What to do, what to do, ik weet even niet waar ik goed aan doe.
Of toch weer acth waarde testen en hopen dat het gezakt is maar toch altijd twijfel blijven houden, of ik wacht tot januari, haal haar de benodigde periode van de prascend af en doe die trh test en weet het zeker...

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 16:07

Is het gehele onderzoek ook te vinden op internet? Vind persoonlijk de uitspraak uiting in de vacht na 3 tot 5 jaar gedurfde uitspraak. ipv van in vele gevallen. Dit gezien mijn eigen ervaring. Daarom benieuwd naar het gehele onderzoek.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 16:27

LukieBradley schreef:
Zo de pillen voor mijn shet heb ik eindelijk kunnen halen.
Ik heb Prascend ... 3 maanden een halve pil per dag en het kostte 100 Euro :')

dan zat ik er niet ver vanaf met mijn 30 euro per maand voor jou ponybeestje :D

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 16:55

Nee idd, hij zei zelf 25 per maand :')
Beetje mis gegokt haha maar goed.
Pil ging er goed in.
Niet eens iets Door

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 17:20

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:34

ohjajoh6 schreef:
http://www.ivis.org/proceedings/aaep/20 ... 000320.pdf
Wat vinden jullie dan van deze nieuwe test dames?

Domperidone...dat is toch het werkzaam bestanddeel in Touristil en Immodium als ik het goed heb?
Kan je enkel nog op recept krijgen omdat het plotse dood door hartfalen kan veroorzaken...maar het is wel 30 jaar vrij te koop geweest :7
Vind het gek dat ze dat nu gaan gebruiken om paarden te testen...of zie ik spoken ? :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:50

was ook mijn eerste gedachte, maar dat van dat hartfalen schijnt alleen maar voor te zijn gekomen bij langdurig gebruik, niet bij eenmalig gebruik.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 19:19

Ik weet niet hoe lang het normaal duurt om een betrouwbare test te ontwikkelen. Maar het artikel is al acht jaar oud...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 19:28

Ik heb ook geen idee, maar weet jij toevallig hoe het met die trh test zit mbt de dst test? Klopt het dat die alleen maar zin heeft als je dus ook de dst test doet? Of is dat ook al lang achterhaald? Want ik krijg dus blijkbaar alleen maar ouwe oliebol als ik Google....

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 19:34

Tijdens de webinar van de leverancier werden ook de andere testen besproken, misschien de volgende uitzending even kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 19:47

Naar de webinar van de leverancier van prascend bedoel je? Nee dank je...