Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dit is de 2e eczemer al die ik heb en bovendien zie ik ook steeds meer paarden die alsnog eczeem krijgen. dus garanties heb je nooit. maikeltje schreef:Ik heb haar nieuwe rsih vandaag opgedaan. Prachtige kwaliteit deken. Enige waar ik me zorgen over maak is de riem onder de staart. Die vind ik zo laag hangen... Ben bang dat ze een keer slaat met haar achterheen en erin blijft hangen oid. Hoe zijn daar de ervaringen mee? Deken past verder prima maar dat bilriempje had voor mij hoger gemogen...j
maikeltje schreef:maikeltje schreef:Ik heb haar nieuwe rsih vandaag opgedaan. Prachtige kwaliteit deken. Enige waar ik me zorgen over maak is de riem onder de staart. Die vind ik zo laag hangen... Ben bang dat ze een keer slaat met haar achterheen en erin blijft hangen oid. Hoe zijn daar de ervaringen mee? Deken past verder prima maar dat bilriempje had voor mij hoger gemogen...j
Niemand hier ervaring mee?
jessie84 schreef:Een andere mogelijkheid van behandeling is om het paard een dubbele dosis enting tegen schimmel te geven. Deze enting wordt gegeven in 2 keer. Tussen beide entingen zit ongeveer 10 dagen. De enting bestaat uit het middel Insol Dermatophyton. Een bijwerking van deze enting is dat de eczeemklachten minder worden of zelfs verdwijnen. 95% van de paarden die deze entingen krijgen heeft baat bij deze behandeling. [4]
Dit las ik op wiki is er iemand die er ervaring mee heeft???
liedjuh2 schreef:jessie84 schreef:Een andere mogelijkheid van behandeling is om het paard een dubbele dosis enting tegen schimmel te geven. Deze enting wordt gegeven in 2 keer. Tussen beide entingen zit ongeveer 10 dagen. De enting bestaat uit het middel Insol Dermatophyton. Een bijwerking van deze enting is dat de eczeemklachten minder worden of zelfs verdwijnen. 95% van de paarden die deze entingen krijgen heeft baat bij deze behandeling. [4]
Dit las ik op wiki is er iemand die er ervaring mee heeft???
Ja ik heb hier ervaring mee. Niet bij die van mijzelf, maar bij paarden op stal. Die reageren er allemaal goed op. 1tje die kan geen dekens om en die schuurde zich altijd helemaal stuk. Die heeft die entingen vorig jaar gehad en die schuurde nog heel af en toe, maar zeker niet meer tot bloedens toe open.
Ik wilde dat die van mij ook geven dit jaar, maar hij is afgelopen tijd al zoveel vol gepropt met troep vanwege zijn blessure dat ik hem eerst even de tijd geef om te detoxen.
butengeweun schreef:los onder de deken dan komen zw tussen het klittenband te zitten (heb een RSIH) ze zitten nu wel in een hengstenvlecht (was nog lastig een losse te maken als je normaal alleen maar wedstrijd vlechten maakt) maar dacht misschien heeft iemand andere opbindt methoden.
ik heb ook een RSIH en de lange manen van mijn haf blijven er heel goed onder los! Juist in vlechten wordt het veel minder en dunt het gigantisch uit. yvonnedv schreef:dat riempje zit zo laag omdat de deken anders opwaait. Nadeel dan dat riempje is wel dat hij hem steeds onder mest.