Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
koetjeboe schreef:Pink_Horizon schreef:Er staat niets op dat het niet mag op het potje. Het is zegmaar een beetje uierzalf (heel vettig) met spul van de levertraanplant (ofzo?) er in.
Ben nu even aan het twijfelen maar volgensmij gebruikte ik het ook vorige week al toen het nog zo zonnig was!
Hihi levertraanplant weet jij waar levertraan vandaan komt.
Het komt van walvissen ewn tegnewoordig van gewone vissen af.
Het is geloof ik het vet van een vis.
yvonnedv schreef:Ik smeer nu sinds twee dagen laurierzalf op de kale korsterige plakken op Bobo zijn hoofd en de plekken knappen heel snel op, de korstjes laten los en de huid wordt weer soepel. Of het door het weer komt of door de zalf weet ik niet maar hij heeft ook veel minder jeuk. Ondanks de regen van de afgelopen dagen blijft het er heel lang op zitten. Nadeel is wel dat zijn schimmelhoofdje wat groenig wordt maar zodra de zon weer gaat schijnen wassen we dat er wel weer af.
Met het weer van de afgelopen dagen durfde ik de gok om laurierzalf te smeren wel aan. Met zonnig weer moet je het denk ik niet doen ivm verbranding.
Hij ziet er nu wel kleurig uit. Groen hoofd en blauwe rug van de tectonik
Myour schreef:Het is ook niet de bedoeling dat je het het hele jaar door voert heb ik begrepen. Het zal waarschijnlijk ook niet zo lekker ruiken haha. Maar degene waar ik het van heb gehoord gebruikt het zelf nu ook dus ik ben benieuwd naar haar bevindingen
Myour schreef:@ Sonja_vR: wat is er eigenlijk zo 'erg' aan knoflook als ik vragen mag?Ik loop daar vast nog in achter.
@ Barbara: dat is in ieder geval al een goede ervaring, ik ga het volgend jaar proberen
CarolShadow schreef:gras scheelt een hoop hoor, echt.
Nou dan ga ik mijn pony eens beter bekijken of ze ook al een wintervacht aanmaakt. Het is een paar dagen flink wat kouder geweest. Maar Shadow was vorig jaar heel laat met aanmaken.
Als ze ouder worden gaat dat allemaal wat moeilijker hé haha.
Overigens was ze dit jaar wel voor het eerst snel uit haar wintervacht, waar ze normaal best lang over deed.
Ik ga me vanmiddag eens buigen over een ander systeem voor haar neusje. Want als goed is wordt het van de week weer mooi weer, en ja haar neusje is nog niet genezen van laatst.