Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Roos_M schreef:Over de hoge dosis pergolide....
Mijn paard krijgt 2.0 mg. Ze is al eens hoefbevangen geweest en ze heeft momenteel bulten boven haar ogen en is duf. Opzich heeft ze geen slechte vacht. Maar wel een gespannen buik. Ik ben er niet helemaal tevreden mee, hoe ze erbij staat.
Maar ik las ook iets over de seasonal rise?
En die 2.0 mg pergolide is vrij hoog lijkt me. Die Provarium Breeding, zou dat misschien iets bij kunnen dragen (las ik op de vorige blz), of wellicht Cushinaze kruiden? Ik denk sowieso dat het wel verstandig is om haar urine te laten testen?
Wie heeft een oordeel over deze situatie? Ik hoor het graag...
Roos_M schreef:Over de hoge dosis pergolide....
Mijn paard krijgt 2.0 mg. Ze is al eens hoefbevangen geweest en ze heeft momenteel bulten boven haar ogen en is duf. Opzich heeft ze geen slechte vacht. Maar wel een gespannen buik. Ik ben er niet helemaal tevreden mee, hoe ze erbij staat.
Maar ik las ook iets over de seasonal rise?
En die 2.0 mg pergolide is vrij hoog lijkt me. Die Provarium Breeding, zou dat misschien iets bij kunnen dragen (las ik op de vorige blz), of wellicht Cushinaze kruiden? Ik denk sowieso dat het wel verstandig is om haar urine te laten testen?
Wie heeft een oordeel over deze situatie? Ik hoor het graag...
Focussed schreef:Even een vraag wbt slag in de vacht na regen.. Gister is ze echt heel erg nat geregend, tot op de huid. Vandaag zag het er zo uit (de vacht is dus helemaal droog op de foto's)
Lichaam (mijn inziens aardig normaal)
[ Afbeelding ]
Hals: soort slagje op 1 plek?
[ Afbeelding ]
Manenkam: echt golfjes
[ Afbeelding ]
Dit is allemaal niet te zien als ze gewoon een normale, uitgeborstelde droge vacht heeft!
fargo schreef:Geef je je paard ook al magnesium misschien? Magnesium kan heel erg helpen bij spierspanning (van haar buik). Op zich is het best een hoge dosis maar het is erg afhankelijk van de symptomen en je paard. Geef je die al lang? Is je paard altijd wat duf of speelt dat nu speciaal? Hoe zwaar is je paard, wat voor paard is het en wanneer is ze hoefbevangen geweest?
Niet zo maar verhogen hoor, eerst even wat meer info geven(en overleggen met je DA) Dufheid kan namelijk ook betekenen dat de dosis al aan de hoge kant is voor haar - hoeft niet maar kan wel.
fargo schreef:Nou dat lijkt mij dan een kwestie van verminderde eetlust Renee ..
Wanneer krijgt hij zijn pilletje precies? Is dat vlak voor zijn eten of welk moment kies je daarvoor?
Roos_M schreef:Pil niet met voer associëren. (desnoods in een oude wormenspuit ofzo)
Renee1990 schreef:fargo schreef:Nou dat lijkt mij dan een kwestie van verminderde eetlust Renee ..
Wanneer krijgt hij zijn pilletje precies? Is dat vlak voor zijn eten of welk moment kies je daarvoor?
Hij krijgt het in de avond op een vast tijdstip bij zijn eten.
Ik geef het in een handje voer zodat ik zeker weet dat hij het opeet!
En daarna krijgt hij 0,5 schep muesli. Later op de avond krijgt hij een slowfeed hooinet.
Zou het beter zijn om de pil na zijn eten te geven?
Elanor schreef:Volgens mij kunnen paarden de associatie met eten - daarna misselijk - "dat zal dan wel door het eten komen" niet leggen, ik meen dat dr. Marthe Kiley-Worthington daar verschillende onderzoeken naar heeft gedaan.Het kan wel zijn dat hij nu door continue misselijkheid als bijwerking van de medicijnen zijn voer even laten staan. Dat misselijke gevoel zou volgens mij met een aantal dagen moeten verdwijnen.
Jannepauli schreef:Ik noem het nog maar weer eens: APF van Auburn Labs, verkrijgbaar bij Pardoes Auroa (internet) maakt korte metten met misselijkheid en voorkomt voerproblemen.
Jannepauli schreef:Ja, en het werkt. Vraag me niet hoe - het is een adaptogene tinctuur. In de USA wordt het heel veel gebruikt en ik ben nog geen mensen tegengekomen ( met of zonder Cushingpaarden) die er geen baat bij hadden. Zodra het lijf goed ingesteld is op de pergolie, kun je er mee stoppen.
Jannepauli schreef:Ja, en het werkt. Vraag me niet hoe - het is een adaptogene tinctuur. In de USA wordt het heel veel gebruikt en ik ben nog geen mensen tegengekomen ( met of zonder Cushingpaarden) die er geen baat bij hadden. Zodra het lijf goed ingesteld is op de pergolie, kun je er mee stoppen.