Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Douraque schreef:Ik vind het onverstandig om te twijfelen aan een bloeduitslag. Heeft je paard een waarde net boven de grenswaarde en geen symptomen, dan zeg ik gerede twijfel. Echter heeft een paard een hoge waarde (waaronder voor mij 60 al eronder valt) vind ik het onverstandig om een paard niet op de broodnodige medicijnen te zetten. Je weet immers nooit of er intern iets aan de hand is en anders geeft de bloeduitslag niet die waardes.
@maringe: nav bovenstaand verhaal van mij zou ik het onverstandig vinden om een paard met een waarde van 70 niet op de medicijnen te zetten. Dat is duidelijk niet door pijn, maar door Cushing.
@ Lindsay: de pillen, genaamd prascend, zijn idd duur. Ik betaal 102,50 voor 60 pillen en gebruik 3/4 per dag. Bij de pillen begin met 1/4 en bouw rustig aan op naar de benodigde dosis. Het kan zijn dat je paard het al goed doet op 1/2 of 3/4. Dat paarden slechter worden kan komen doordat zij zijn begonnen met 1 pil waardoor de bijwerkingen optreden. Die zijn vrij heftig. Ik raad je aan onze op te lezen voor meer info en evt. mijn berichten na te lezen.
Er is trouwens geen reden om niet met de medicatie te beginnen, daar deze essentiële medicijnen van levensbelang zijn en het anders dierenmishandeling is. Wel kan het zo zijn dat het paard dermate slecht reageert op de medicijnen, uitzondering zijn dat, dat je moet stoppen.
Douraque schreef:Edit: heb even twee tellen nagedacht en ik zeg nu definitief adios uit dit topic. Ben echt schijtziek van mensen die niet lezen cq niet willen lezen.