[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 18:54

Vie schreef:
Ik kon ook een bloedonderzoek laten doen, maar over het algemeen kwamen daar weinig resultaten uit en het kost ook weer een hoop geld.

Bij die van mij ook bloedonderzoek laten doen, is inderdaad erg kostbaar, maar kwam wel uit waar hij allergisch voor is. Kan me wel voorstellen dat jij met je handen in het haar zit zeg nu, sterkte ermee!

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 19:55

Ik lees al een tijdje mee en heb ook al vaker gereageerd en zit nu met een paar vragen..

Ik heb mijn haflinger nu 6 jaar. Vorig jaar aan het eind van de zomer toen hij van 24/7 het land af kwam omdat het land te slecht werd begon hij onwijs te schuren. Hij had zijn manen niet erg beschadigd, maar zijn lag op bepaalde plekken helemaal open. Zijn staart en voorpluk schuurde hij niet aan.

Nu heb ik heb 2 maanden geleden van stal verhuisd. Omdat ik niet zeker wistnwaar het vandaan kwam vorig jaar, wilde ik het dit jaar aankijken. Nu kom ik vandaag op stal en heeft hij flink lopen schuren. Zijn manenkam is niet beschadigd gelukkig, maar zijn manen zijn er wel een stukje af en je ziet ook duidelijk dat hij heeft lopen schuren aan de vacht naast zijn manen.

Nu zit ik eigenlijk een beetje met mijn handen in het haar wat betreft ik nu moet doen.

Heeft een eczeemdeken alleen nog zin nu? Is het prettig voor hem om zijn manen eraf te halen? ( ;( ) welk spul kan ik nu het beste kopen?

Of komt de jeuk misschien doordat hij nog niet voor 100% is verhaard?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, vind het echt zielig voor hem dat hij zoveel jeuk heeft...

Junior2019

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:04

http://www.maasduyn.nl/?algemene-allerg ... actoren,20
Ik heb pas een nieuwe pony en die had vorige week opeens een kale plek onderaan zijn buik bij de navel.Verder schuurt hij niet aan manen of staart.Ik heb een schuurpaal in de wei en daar zie ik niets aan.
Nu is mijn vraag heeft er iemand ervaring met bovenstaande test?

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:20

zuma1 schreef:
:( dat is wel een heel sneu verhaal van tapi ....ik heb effe vraagje ..waarom past de regenliner niet ondere andere dekens bijv 1 met vaste hals .ben toch van plan 1 te kopen en dan kijken wat ik er van kan maken .maar als jullie zeggen dat wordt echt niks ..doe ik dat niet..(wil dus graag weten hoe bevestigd en wat er aan zit

joe hoe iemand ?

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:02

een regenliner van rambo heeft dezelfde bevestigings mogelijkheden als alle rambo dekens: dat is met 2 klitteband stukjes naast de schoft aan weerszijde en 2 clips achteraan om vast te maken aan de staartriem. hij kan wel onder een andere deken alleen heb je dan waarschijnlijk niet de mogelijkheid om m vast te maken en dan zou die kunnen gaan schuiven (echter mijn mening is dat rambo vaak goed blijft liggen)
maar hoe bedoel je dat je een deken met vaste hals wil kopen?? de RSIH heeft een vaste hals.....

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 23:55

Wat kost die regendeken voor de RSIH?

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 00:13

Mi_Amore, 55 euro :)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 00:25

Bij de paardendrogist iets van 46 euro.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 07:54

Dat valt goed mee! Met dat weer van gisteren had ik echt medelijden met mijn paard :')

Die kan dan op stal gaan schuilen en toch staat ze liever buiten?

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 08:00

Nee ik heb nu andere merken dekens.... .rsih gehad ..Ben 1 van de weinigen waarvan die niet beviel,dacht tis te proberen ,heeft de regenliner dus voor zelf sluitingen door middel klittenband? Dan zou dat toch moeten lukken denk ik ..bedankt voor info

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 15:21

Mijn pony begint nu toch een beetje jeuk te krijgen, jammer van de regen want dan wil ik
de eczeem deken niet om doen.. Dus nu maar smeren en hopen dat het snel droger wordt -O-

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 16:04

Paard heerlijk verzopen in dr eczeem deken. Maar daaronder was ze niet echt nat ofzo..
Ze was zo droog. De deken niet maarja.. wat wil je met zon plens!

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 16:37

Ik heb de mijne gisteravond afgedaan, want idd hij verzoop erin. Hij stond ook te trillen. Nu weet ik dat hij het dan niet direct koud heeft, maar toch. Hij ligt nu op de verwarming te drogen :x
Wel in de keuken hoor haha.

Hier giet het trouwens ook weer behoorlijk door dus hopelijk schuilen die mugjes ook ergens waar de paarden niet lopen.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:21

EJ heeft een aanbieding op alle zomerdekens/vliegendekens!! 20% korting!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:31

Ramzi schreef:
EJ heeft een aanbieding op alle zomerdekens/vliegendekens!! 20% korting!

Ben onderweg voor de rsih :D
Had het ook gezien. Helaas hebben ze de regenliner niet.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:13

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 00:38

Jullie gaan me vast killen of feliciteren maar het was toch echt een verergerde schimmelinfectie :o Hij wordt dinsdag gespoten met een enting en ondertussen blijven we doorsmeren met schimmeldodend spul. Lang leve de dierenartsen! Maar het had echt dezelfde bijwerkingen, schuren etc. Maar zoals ik al zei niet aan de staart.

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 10:48

joh hardstikke goed nieuws voor jou :D

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:48

@ Ramzi, idd goed nieuws!
Ik ben gister weer bij ze geweest en het is nog steeds rustig. Ga ze dit weekend weer uitgebreid insmeren. Ik ben inmiddels ook voorzien van Bremsen vliegenspray, dus ze gaan lekker stinken!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:58

Zo, daar was ik ook weer voor 2013 (helaas ;) )
Wisse is deze week begonnen te schuren op zijn hals, ondanks de deken.
Heb er donderdag en vandaag meteen Derfen op gesmeerd.
EJ had de 3halen 2 betalen actie afgelopen week dus ik had ook een nieuwe deken meegenomen, scheelde weer behoorlijk :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:07

ach ja joh,ik zit hier ook nog steeds hoor
ondertussen heeft pony lief dus al 14 jaar zomereczeem!
was ik wel ietsje te laat met deken op doen,dus flink wat korstjes op de hals.
maar flink smeren met sweet itch en nu consequent de deken er op en dan komen wij de zomer wel weer door hoor :D

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:02

Kunnen paarden met zomerexceem wel 24/7 op de wei met een exceemdeken op of moeten ze dan toch nog s nachts opstal.
En zouden jullie als je een nieuw paard koopt er ook 1 met exceem kopen of zou je er nooit meer aanbeginnen als je het van tevoren weet.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:07

Ik heb haar nieuwe rsih vandaag opgedaan. Prachtige kwaliteit deken. Enige waar ik me zorgen over maak is de riem onder de staart. Die vind ik zo laag hangen... Ben bang dat ze een keer slaat met haar achterheen en erin blijft hangen oid. Hoe zijn daar de ervaringen mee? Deken past verder prima maar dat bilriempje had voor mij hoger gemogen...

Jessie, die van mij staan bijna altijd buiten, geen probleem. Of ik er weer aan zou beginnen als ik het vantevoren wist? In die mate dat deze pony het heeft is het controleerbaar en dit is verder een super leerpony voor mijn dochtertje. Ze heeft naast eczeem ook stofallergiepatient dus ze brengt een hoop extra werk mee (altijd hooi weken en geen stro als stalbedekking) maar ik heb het er dubbel en dwars voor over. Beestje heeft bij vorige eigenaresse Z gelopen en heeft alles gezien. Dus dat alles bij elkaar genomen zou ik het zo weer doen :j

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:10

jessie .
mijn pony loopt dag en nacht buiten,heeft een echte boett deken op en dat gaat prima hoor.
bij regen droogt hij zo weer op :j
ik weet niet of ik weer een eczemer zou kopen, als het echt een suuuuperleuk dier is wel :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:13

Mijn pony krijgt het ook met het jaar erger... Vind het erg sneu maar ik doe mijn best haar er zo jeukvrij mogelijk doorheen te krijgen

Ik zou (als ik na Angel ooit nog een pony zou nemen) nooit meer een eczemer nemen. Het kan niet het leuke karakter wegnemen maar het is erg veel verzorging en het kost ook extra veel geld