vivana schreef:@San87; Ach dat meen je niet?!
Moet ik er dan nog bij vermelden dat Rhino een incubatie tijd heeft van een half jaar en dat de paarden die nu ziek zijn allang daarvoor besmet waren?!
JaBa schreef:Ik heb me enorm hard beheerst om niet te reageren in dit topic, maar ik kan me nu echt niet meer beheersen. Dit topic gonst van de roddels en vooral van compleet FOUTE veronderstellingen over rhino! Deze bovenstaande is nog de ergste. De incubatietijd van rhino is enkele dagen tot een week. Dus de paarden die nu ziek worden of aborteren, die zijn hoogstens een week daarvoor besmet met rhinopneumonie. Dit topic is enkel maar goed voor paniekzaaien blijkbaar, hou jullie alsjeblief aan de feiten. Als jullie echte informatie willen, wend jullie dan tot Coliena, ik hoop dat ze nog wil reageren, want ze komt normaal niet meer op bokt, maar zij is de enige die alle feiten kent...
Dat klopt, maar bij de abortusvariant merk je pas dat de merrie een rhinoinfectie heeft doorgemaakt als het veulen afkomt. Die infectie kan ze dan eerder in de dracht al hebben doorgemaakt, terwijl je daar dan niks van hoeft te hebben gemerkt. Dat wordt denk ik bedoeld met dat half jaar. Ik heb het ook ergens gelezen. Zal kijken of ik dat artikel nog terug kan vinden.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 08-03-12 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt