[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Myour

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 10:06

Misschien interessant voor hier, via een ex-bokker waar ik via de mail nog contact mee heb werd ik van dit supplement op de hoogte gebracht.
http://www.langwerden-veevoeders.nl/pro ... nvoer.html (scroll naar onderen, het gaat om de optimix plus)
Heeft iemand hier al eens van gehoord?

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 10:09

ken het niet maar het klinkt intressant!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:34

[quote="CarolShadow
Mag ik vragen wat je elke dag dan doet om haar helemaal te verzorgen?

[/quote]

Nou ik verzorg als het even kan haar 2 keer per dag.
Ik heb een soort schema gemaakt.
Ik vlecht de manen de vlechten laat ik er twee dagen in zitten, dan doe ik de manen 1 dag los en vlecht ik ze weer.
Dit doe ik omdat de manen anders gaan klitten, vlecht ik ze nou altijd dan krijgt ze van die rare scheidingen in de manen.
Verder smeer ik haar gezicht in met helosan, en de rest van de wondjes met biohuidolie van leovet.
Wondjes op de hoefballen of de kooten smeer in in met mok creme van de DA, dit werkt bij mij het beste.
Ik haal dagelijks minimaal 1 keer de deken er af en haal even een borstel over de rug heen.
Omdat als ze gaat rollen de heren op de kont tegen de keer in gaan zitten en ze dan stekels krijgt op de kont.
Dan heb je nog het wassen.
De manen was ik alleen bij warm weer 1 keer per week.
De benen was ik om de drie dagen omdat die mok creme nogal een vieze bedoeling wordt.

Alles bij elkaar ben ik al snel 3 kwartier kwijt....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:43

Annetje schreef:
CS, ik vond het ook vroeg, maar heb rond gevraagd en er zijn al meer paarden aan het verharen. Ik denk dat het ook komt omdat het de laatste dagen snachts best fris is geweest en hij staat dag en nacht buiten. Hij verhaart ook niet flink hoor, maar je ziet tijdens het borstelen wel goed dat er iets bezig is.

bij ons ook al hoor, ik zag het bij kelly,kwamen allemaal kleine haartjes vanaf.
de langste dag is toch ook al geweest?

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:52

Nou bij ons is van de week de Sleezy binnegkomen. Ze heeft hem alleen nog op stal opgehad en gister per ongeluk ook buiten. Mijn man deed ze buiten en vond een knalroze pony wel leuk :P Maar hij bevalt super! Het haar begint na een paar dagen al duidelijk terug te komen! De eczema is gister binnengekomen en heeft ze nu ook aan, past perfect!

Dus ik heb nu een Rambo Sweet itch Hoody maart 155 over! 1 maand gebruikt, dus als er een liefhebber voor is. Ik hoef hem niet meer. Veel te groot!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:59

Ik heb een nieuw paard aangekocht, en omdat de chip in de eerste instantie niet e vinden was heb ik de fokker gebeld. die heeft haar als veulen weggedaan omdat ze de manen en staart tot bloedens toe openschuurde. Ik heb haar nu 3 weken en nog niet op schuren betrapt, wel schilfers in haar manen. Uitvoorzorg heb ik ich free, teatree shampoo en een deken liggen voor haar. Hier gaan ze wel hele dagen naar buiten maar niet op gras misschien scheelt dat?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:15

gras scheelt een hoop hoor, echt.

Nou dan ga ik mijn pony eens beter bekijken of ze ook al een wintervacht aanmaakt. Het is een paar dagen flink wat kouder geweest. Maar Shadow was vorig jaar heel laat met aanmaken.
Als ze ouder worden gaat dat allemaal wat moeilijker hé haha.
Overigens was ze dit jaar wel voor het eerst snel uit haar wintervacht, waar ze normaal best lang over deed.

Ik ga me vanmiddag eens buigen over een ander systeem voor haar neusje. Want als goed is wordt het van de week weer mooi weer, en ja haar neusje is nog niet genezen van laatst.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:29

Levertraanzalf is gewoon een potje van de Boerenbond/Welkoop (Grand National). Speciaal voor kapotte of geschuurde plekjes. Voedt de huid en zorgt voor snellere herstel/haargroei.
Of het sneller gaat als dat ik het niet zou gebruiken weet ik natuurlijk niet maar het blijft er wel heel mooi rustig onder!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:34

En mag dat evt. in de zon gebruikt worden die levertraan?

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:38

Er staat niets op dat het niet mag op het potje. Het is zegmaar een beetje uierzalf (heel vettig) met spul van de levertraanplant (ofzo? :P) er in.
Ben nu even aan het twijfelen maar volgensmij gebruikte ik het ook vorige week al toen het nog zo zonnig was!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:40

Stukje van internet gecopierd. Volgensmij staat op het potje hetzelfde:

Citaat:
Grand National Levertraanzalf 250 gram

Deze levertraanzalf is speciaal ontwikkeld voor het gebruik bij paarden. Levertraan bevordert de natuurlijke huidfuncties. Deze zalf bevat 33 % zuivere medicinale levertraanolie (lecoris anseiili oleum).
Te gebruiken op plaatsen waar de huid verzorging nodig heeft en waar de haargroei weer op gang gebracht moet worden

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:41

ik heb trouwens gehoord dat er injecties zijn tegen eczeem, wat zijn jullie ervaringen daar mee? Misschien laat ik haar anders bij voorbaat volgend jaar spuiten :)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:44

Ja, maar uierzalf mag ook niet in de zon, dat brand in, werd gezegd.

Die injecties leggen de weerstand plat, zou ik niet doen.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:45

Die gebruik ik ook Pink Horizon! en het haar groeit er echt sneller van. Ik kan dat duidelijk vernemen als ik het wel of niet gebruik.

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 14:10

Hai,
Ben hier al een poosje niet meer geweest omdat het vrij goed gaat met puck nu hij 24 uur per dag onder de deken staat.
Maar was net een beetje aan het struinen voor een nieuwe deken volgend jaar.
En kwam deze deken tegen http://www.hdruitersport.nl/ArticleDeta ... Code=61390
Nu vraag ik me af of deze goed bevalt en of hij klein of groot uitvalt.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:17

Verder niemand die het supplement kent dat ik begin deze pagina noemde? Aangezien iedereen erover heen praat.. :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:51

ik had al even gekeken,maar er zit wel knoflook in he?
ben daar nooit zo weg van eigenlijk als ze dat er in stoppen.
verder lijkt het wel de moeite waard om te proberen

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:57

Het is ook niet de bedoeling dat je het het hele jaar door voert heb ik begrepen. Het zal waarschijnlijk ook niet zo lekker ruiken haha. Maar degene waar ik het van heb gehoord gebruikt het zelf nu ook dus ik ben benieuwd naar haar bevindingen :)

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:39

Ik heb gewoon bij de drogist een tube levertraanzalf gehaald, werking is precies hetzelfde (levertraanzalf= levertraanzalf :D ) maar het scheelt een hoop qua geld.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:39

Pink_Horizon schreef:
Er staat niets op dat het niet mag op het potje. Het is zegmaar een beetje uierzalf (heel vettig) met spul van de levertraanplant (ofzo? :P) er in.
Ben nu even aan het twijfelen maar volgensmij gebruikte ik het ook vorige week al toen het nog zo zonnig was!

Hihi levertraanplant weet jij waar levertraan vandaan komt.
Het komt van walvissen ewn tegnewoordig van gewone vissen af.
Het is geloof ik het vet van een vis.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:42

Essie73 schreef:
Ik heb gewoon bij de drogist een tube levertraanzalf gehaald, werking is precies hetzelfde (levertraanzalf= levertraanzalf :D ) maar het scheelt een hoop qua geld.

Dan ben ik wel benieuwd wat je daar voor betaald. Hier is het bij de drogist namelijk veel duurder.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:49

oh jeetje ik heb hem al een jaar of 2, ik meen dat ik er iets van 3,- euro voor heb betaald. Het is een bruin met gelige tube.

Ik had destijds niet zo'n grote verpakking nodig (alleen voor het bahandelen van een wond die weer dicht was) en dan was dit zeker voordeliger.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:03

Hmm wat kost die pot van welkoop? Ga ik morgen hier eens bij de drogist vragen wat het daar kost.

Maar pure vet van een vis op de kop van een pony smeren? Had het liever niet geweten denk ik haha

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:52

CarolShadow schreef:
Hmm wat kost die pot van welkoop? Ga ik morgen hier eens bij de drogist vragen wat het daar kost.

Maar pure vet van een vis op de kop van een pony smeren? Had het liever niet geweten denk ik haha

Heb het net even op gezocht, om precies te zijn is het olie uit de lever van de kabeljauw. :D
Bij zalf zal er nog wel iets anders wat vet is er bij gemengt zijn.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:57

Whahahaha ik vond de plant ook beter klinken _O- Maar who cares, als het maar werkt!
Ik geloof dat zo'n potje iets van 8 euro is. Een tube is vast goedkoper ja maar ach ik had hem nog staan van mijn vorige excemer ;)