Het punt met homeopathische middelen is dat ze niet werken Martina. Ook bij Cushing onzinnig om te geven dus.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fargo schreef:Heb je je DA nog kunnen bereiken Palominotje?? Ik kan me namelijk best voorstellen dat je met een reden een hoge dosis aangeraden krijgt.. Zeker als je paardje op 4 voeten bevangen is - wat ik hier in het topic las.. Fijn dat je paardje in ieder geval de pergolide aanneemt.
Als je bang bent over de bijverschijnselen zou je kunnen kiezen om de dosis in ieder geval over ochtend en avond te verdelen dan is de impact ook wat verdeeld. Dus een kwart in de ochtend en een kwart in de avond en zo verder opbouwen.
Martina67 schreef:Ribes Nigrum?
Voorlopig geef ik nog niks, ben me aan het orienteren, de allereerste onderzoeken lopen net.
Hoe zit het met voeding? Momenteel hooi en senior priores van subli, kan echter nergens fatsoenlijke suiker gehaltes vinden.
Jannepauli schreef:Intussen heb ik al geleerd dat Provarium Breeding wel soms gebruikt wordt naast pergolide, maar dat het voornamelijk extra effect heeft op de vachtwissel. PB ( of Chasteberry zoals het in 't engels heet, merknaam Vitex en Evitex) hebben echter helemaal geen invloed op het ACTH gehalte in het bloed en dat is toch wel de belangrijkste factor bij Cushing. Een vervanger van pergolide is het zeker niet.
Jannepauli schreef:Ik haal die opmerkingen niet uit ervaringsverhalen ( ook al kunnen die zeker waardevol zijn) maar uit het wetenschappelijk onderzoek. Dr Eleanor Kellon e.a. heeft uitgebreid onderzoek gedaan naar de effecten van CB zowel vloeibaar als poedervorm. Ik ben niet eerder tegengekomen dat CB gegeven wordt om pergolide te verlagen, lijkt me gezien de bewezen non-effecten van CB op het ACTH gehalte ook een linke uitspraak
fargo schreef:Jannepauli schreef:Ik haal die opmerkingen niet uit ervaringsverhalen ( ook al kunnen die zeker waardevol zijn) maar uit het wetenschappelijk onderzoek. Dr Eleanor Kellon e.a. heeft uitgebreid onderzoek gedaan naar de effecten van CB zowel vloeibaar als poedervorm. Ik ben niet eerder tegengekomen dat CB gegeven wordt om pergolide te verlagen, lijkt me gezien de bewezen non-effecten van CB op het ACTH gehalte ook een linke uitspraak
Nou dan moet je toch eens googelen op ervaringsverhalen wellicht..
Want dit kwam ik 5 jaar geleden al tegen samen met het onderzoek dat ik eerder al noemde waaruit wel kwam dat het goed is om lage dosis naast pergolide of ander middel te geven.
En ik hecht zeer veel aan de enorme hoeveelheid ervaringsdeskundigen die er in de VS zijn.
Zonder die ervaringsdeskundigen en degenen in NL startte iedereen bijvoorbeeld nog lekker gewoon op een hoge dosis pergolide e.a.