[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:53

Petrichor schreef:
Petrichor schreef:
De deken vandaag gelijk gekocht en hij zit goed! Ze moet alleen niet dikker worden want dan word de buikflap er niet comfortabeler op vrees ik.

[ Afbeelding ]

Ik quote mijzelf even..

Volgende week verwachten ze temperaturen van 30 graden en zelfs warmer, weten jullie hoe deze deken is met hoge temperaturen? Ik kan het op die dagen helaas niet controleren tussendoor ivm werk en dat geldt ook voor mijn stalgenoten (doe het zelf stal) dus ik moet in de ochtend beslissen voor de hele dag. Mijn Pagony vliegendeken hield ik altijd wel op en dat ging prima, maar dit is toch net even wat anders.

Dus voor nu heel benieuwd naar jullie ervaringen.

Hier gaat dan de rambo protector op. Enige deken waar mn vos echt koel onder blijft. Zweten doen ze ook wel zonder deken en dan vind ik die polyester stoffen niet zo fijn, laat staan in een bruine kleur die ook nog hitte absorbeert. Dan liever een witte kleur die de zon afstoot.

Keltisch zeezout bijgeven is ook iets wat ik met dat hete weer doe. Juist vanwege de deken en het (extra) zweten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:22

Elisa2 schreef:
Kapotte oren herken ik helaas wel, zeker als ze er weinig haar hebben dan worden ze er gewoon gestoken helaas.

Hier heeft de eczemer ook echt veel jeuk op het hoofd en het hele lijf helaas, ook wordt het rond deze tijd het ergste en duurt dat zo'n 3/4 maanden. Ik denk ook dat dit komt omdat er nu overal veel pollen zijn en het emmertje inderdaad overloopt.

Hoeveel ceterizine tabletten gaf jij Dierenfan?

10 tabletten per dag bij een trekpaard van 850 kg. Ik ga overigens vandaag dit halveren omdat ik nu ook brandnetel en zeewier toevoeg en het schuren minimaal is ((afkloppen)). De komende week even heel goed in de gaten houden hier

marleen_88

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:14

Op echt hete dagen zet ik mijn eczemer zonder deken. Na zonsopkomst gaat hij dan af en voor zonsondergang weer op. Dat betekent dat ik voor mijn werk langs stal rijd.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:00

Ik heb wat gelezen in het topic.
Ik ben opzoek naar een nieuwe pony, heb er 1 op het oog die goed bij mij lijkt te passen. Maar helaas heeft ze jeuk staat nu niet onder een deken. Wel schuurt de staart wortel en de helft van de manen is er af.
De verkoper zegt dat het ontstaan ia toen ze in een wei kwam waar net kunstmest was gestrooid en daarna vers gras.
Als ze al schuren is het dan te doen om ze van de jeuk af te krijgen met dekens en smeersels. Of is het echt beginnen met dekens in Maart.
Ze heeft geen wondjes /harde korsten maar ook plekjes op de hals .

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:18

De pony die ik op het oog had, heb ik er niet om laten staan. Ze staat nu bij ons onder een deken en dat gaat tot op heden erg goed, maar besef ook dat dit geen garantie voor de toekomst is.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:25

Ik zou die pony dus wel laten staan. Je bent je hele leven er zoet mee en ik vind het veel werk om te managen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:31

Ik zou ook geen eczemer kopen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:11

Die van mij heeft een lichte vorm maar als ik hem zie op een slechte dag breekt het mijn hart. Zo zielig als ze zo’n jeuk hebben en alles kapot schuren. Ik zou er niet aan beginnen als ik de keuze had.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:23

Ik zou ze er zeker om laten staan. Met een beetje pech word het per jaar erger. Hier staat er een op stal waar het hele management op aangepast moet worden, dat doe je als je zo’n dier al jaren hebt, maar moet je zeker niet willen kopen.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:34

Ik heb mijne in juli vorig jaar gekocht wetende dat hij eczeem had en heb er echt een wereldpaard aan!! Ik zou hem absoluut niet hebben laten staan. Wel was de eczeem onder controle bij de vorige eigenaar en bij mij ook, heb haar overgenomen qua voeding en gewoontes. Weet niet of het natuurlijk nog erger wordt, maar ik ben heeeel blij met dit paard en neem z’n eczeem voor lief.