TinePine schreef:Carolinee bij mij blijven de dazen ook niet helemaal op afstand met Tectonik. Maar ik heb er duidelijk minder om mij heen zwerven dan anderen die dan mee zijn. Tijdens het buitenritten gebruikt ik een uitrij deken. En soms zelfs nog een buikflap. Maar tegen de knutten en dus zijn eczeem helpt het als een tierelier.
Ik gebruik tijdens het rijden ook een uitrijdeken als het te erg is met de vliegen. Hopelijk werkt de tectonik dan wel tegen de knutten. Ik sta er 's avonds niet altijd naast
We zullen het merken 
Titsia schreef:Tiwi ik heb een tijd Dodson & Horell gevoerd, maar daar werd ze super zenuwachtig van.
Nu krijgt ze sinds een week Cavalor Fiberforce (ervoor pianissimo, ja suikerbom ik weet het).
Ze krijgt voordroog in de winter omdat ze stofgevoelig is en hooi nat maken helpt niet, verstuiver kopen kost me dan weer teveel geld.
Ze heeft een gewone rambo fly protector aan afgewisseld met zo een zebradeken. Vroeger had ze een RSIH maar hier zweet ze zich te pletter onder (schuim erop etc)
ze staat dagelijks op gras (kan haar ook niet binnenhouden voor de longen), maar ik woon tegen een natuurgebied met dus incl. veel bomen, veel water en extra muggen (dit jaar is echt het eerste jaar dat ik het niet onder controle kan houden en er is niets veranderd qua voeding, dekens etc)
Ik smeer dagelijks Befix afgewisseld met Derfen en dit ging elk jaar goed (ok ze schuurde licht aan de staart en manen), maar nu heeft ze dus echt kale plekken in haar hals (manen zijn nog heel!) en ook maantop heeft ze kleine plekjes die geïrriteerd zijn.
Heb nu een nieuwe hals besteld zodat dat wat beter beschermd wordt en dan de Tectonik eens proberen en ze krijgt ook sinds twee weken dan nieuw eten met wat minder suiker in.
Mag ik vragen welke variant je van Dodson & Horrell je gevoerd hebt? Ik voer momenteel de Fibergy en daar zit dus echt bijna niets in. Ik vroeg namelijk nog iets ter ondersteuning voor mijn merrie tijdens onze endurance wedstrijd en toen kwam hij inderdaad met andere soorten aan zetten. Heb jij toevallig een soort gehad waar ze wel wat meer energie van krijgen? Jammer zeg, als het verder wel werkt is het zonde.
Hier ook de Fibracreme besteld. Ook al heb ik al een kast vol cremes staan. Na al die succes verhalen ben ik er ook wel benieuwd naar en ze heeft toch wat kale plekken op haar hoofd, dus als deze creme zou helpen, zou het alleen maar heel mooi meegenomen zijn