Sandra_H schreef:Die equihaler wordt ze (en dus jou ook) door de strot geduwd door Boehringer Ingelheim. En ik snap op zich dat een dierenarts niet zomaar iets op verzoek voorschrijft, maar als je al eens eens een scopie hebt laten doen waar astma uitkwam, en je daarvan nog een uitslag hebt, snap ik het niet meer. Astma gaat immers niet meer over. En humane medicatie, niet geregistreerd voor paarden, MOGEN ze voorzover ik weet helemaal niet voorschrijven, dat kan ze hun bevoegdheid kosten.
Toen ik mijn flexineb net had en de klachten toen niet meteen met zoutoplossing weer onder controle kreeg ben ik met de flexineb, én een print van de flexineb medicatielijst naar m'n DA gegaan. Op die lijst staan alle middelen, ook de niet vrij verkrijgbare voor paarden geregistreerde medicijnen die erin kunnen, gewoon vermeld, incl of je ze al dan niet met zoutoplossing verdunt en zo ja in welke verhouding.
Op dat moment bestond de equihaler nog niet, mijn DA kende de flexineb wel, was er erg enthousiast over en wilde graag met me meedenken. Het kan dus wel.
Dat probeer ik dus te achterhalen, maar volgens mij zijn die middelen dus niet geregistreerd voor paarden. Daarom krijg ik het niet mee, want inderdaad dat kan de be bevoegdheid kosten. Alleen equihaler schijnt geregistreerd te zijn.