Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
. We hebben al sinds maart een speciale spray die tot nu toe haar helemaal jeukvrij heeft kunnen houden en ze heeft dus ook nog altijd bloot gestaan.
Voor de rest alles rustig en geen geschuur. 

koetjeboe schreef:Hallo collega forumers.
Ik ben al weer een tijd niet meer online geweest.
Maar wil even laten weten dat het met mijn meisje boven verwachting goed gaat.
Het kost me wel veel tijd om haar dagelijks helemaal te verzorgen.
Maar het heeft resultaat, en daar gaat het om.
Heb haar in januari gekocht hier in de buurt, dus iedereen in de buurt kent haar wel als de pony die er niet meer uit zag.
Ik krijg nu constant complimenten, over hoe ze er uit ziet.
Ik las hier dat er veel paarden op het moment last hebben van jeuk op het hoofd.
Daantje heeft een boett hoofdmasker op.
En begint nu ook weer goed jeuk te krijgen.
Een tijd geleden had ze ook erg jeuk aan het hoofd, ze had toen geen masker op, en had zich zelf flink toe getakelt, maar moet zeggen ze heeft jeuk en je ziet het ook wel aan de kale plekjes op het hoofd, maar zo erg als dat het een tijd geleden was is het nu zeker niet.
Wel heeft ze behoorlijk jeuk aan de benen, en bijt soms weer wat kapot. en dan smeren we weer een tijdje met bio huidolie en dan gaat het weer even goed.
En ook de kroonranden bijt ze constant kapot.
Maar zoals het nu gaat ben ik heel bij en kan ik er mee leven.
Heb wel uit gevonden dat Daantje heel graag zwemt ( zoet water ), het help tegen de jeuk denk ik.
Dus ben vorige week bijna elke dag wezen zwemmen met haar.
En het doet haar bijzonder goed.
Merk duidelijk dat ze dan minder jeuk heeft en ook minder wondjes aan de benen.
CarolShadow schreef:koetjeboe schreef:Hallo collega forumers.
Ik ben al weer een tijd niet meer online geweest.
Maar wil even laten weten dat het met mijn meisje boven verwachting goed gaat.
Het kost me wel veel tijd om haar dagelijks helemaal te verzorgen.
Maar het heeft resultaat, en daar gaat het om.
Heb haar in januari gekocht hier in de buurt, dus iedereen in de buurt kent haar wel als de pony die er niet meer uit zag.
Ik krijg nu constant complimenten, over hoe ze er uit ziet.
Ik las hier dat er veel paarden op het moment last hebben van jeuk op het hoofd.
Daantje heeft een boett hoofdmasker op.
En begint nu ook weer goed jeuk te krijgen.
Een tijd geleden had ze ook erg jeuk aan het hoofd, ze had toen geen masker op, en had zich zelf flink toe getakelt, maar moet zeggen ze heeft jeuk en je ziet het ook wel aan de kale plekjes op het hoofd, maar zo erg als dat het een tijd geleden was is het nu zeker niet.
Wel heeft ze behoorlijk jeuk aan de benen, en bijt soms weer wat kapot. en dan smeren we weer een tijdje met bio huidolie en dan gaat het weer even goed.
En ook de kroonranden bijt ze constant kapot.
Maar zoals het nu gaat ben ik heel bij en kan ik er mee leven.
Heb wel uit gevonden dat Daantje heel graag zwemt ( zoet water ), het help tegen de jeuk denk ik.
Dus ben vorige week bijna elke dag wezen zwemmen met haar.
En het doet haar bijzonder goed.
Merk duidelijk dat ze dan minder jeuk heeft en ook minder wondjes aan de benen.
Mag ik vragen wat je elke dag dan doet om haar helemaal te verzorgen?
Annetje: Is hij nu al zijn winterjas aan het aanmaken? Is dat niet snel?
Het gaat hier in elk geval goed met de jeuk. Paard is van de diaree af en hij laat zijn staart weer met rust. Zijn hoofd jeukt wel, maar dat komt omdat hij zijn winterjas aan het aanmaken is. Al die losse haartjes jeuken natuurlijk!

deze was bna bij gegroeid, maar ondertussen mist er terug hele hoop... ik behandel de staart elke dag met lotion van befix en soms ook zalf van cavalesse als hij kale plakjes heeft