[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

corinagirl

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:47

Met de bevalling weet ik niet. Lijkt me verstandig om dat zonder deken te doen Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:54

Ja, dat lijkt mij dus ook. Ze is half mei uitgerekend, dus dan moet ze die deken allang op hebben. Ik weet niet of het dan wat is....

Misschien iemand nog tips/alternatieven?

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 12:10

angelax schreef:
ik heb nu 190 van pagony maar die hangt scheef en veel te groot,
ik dacht 175 of 185
voor mijn fjord van 1.48

Mijn fjord is 1.54m maar ik heb echt een 195 nodig anders is het te krap. Ik denk dat 1.75 te klein zal zijn.

cindii_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 13:10

één van de paarden bij ons op de manege heeft sinds kort erge jeuk. Het lijkt van zijn peeskappen te komen, maar er is al van alles geprobeerd en niets helpt. Hij wordt er ook erg agressief van, hij trapt voortdurend naar andere paarden. Als hij met zijn neus aan zijn been krapt, heeft hij even later ook jeuk aan zijn neus. Ik vraag me af wat het zou kunnen zijn??

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 14:56

RedPassion schreef:
Ja, dat lijkt mij dus ook. Ze is half mei uitgerekend, dus dan moet ze die deken allang op hebben. Ik weet niet of het dan wat is....

Is ze altijd vrij stipt met bevallen? Dus als ze gaat kegelen, dat het snel komt? Of is het onvoorspelbaar?

Als het voorspelbaar is, is het makkelijk. Dan kan je de deken afdoen als het eraan zit te komen en paar uur later/volgende dag direct weer om.
Staat ze wel 's nachts op stal? Dan kan je de deken evt. 's nachts aflaten.

Verder goed bij houden met uitwendige behandeling? Ik gebruik Leovet Bio Huidolie. Kan ik iedereen aanraden Ja .

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 15:09

RedPassion schreef:

ik zou em ook oplaten tot ze gaat kegelen of je denkt dat het veulen snel gaat komen.

corina waar koop jij die olie?
dat is toch zo'n fles met rood wit etiket?

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 15:11

XxSultanxX schreef:
ik hed hun ff gemailt om te vragen waarom het een half uur voor of naar het voeren moet , en dat moest omdat de druppels dat beter worden opgenomen
dan heeft paard schone slijmvliezen ofzo
kan je de drainage kuur en de puur culico druppels ook door elkaar geven ?
ik wil namelijk in maart beginnen met de puur culico druppels , maar dan zal de drainage kuur nog wel niet op zijn denk ik...
Die druppels moeten kwartiertje van te voren voor krachtvoer. Ruwvoer en gras maakt niet uit...
Ik gaf Drainage, Puur culico en Puur allergie allemaal door elkaar Ja en niets engs gebeurt Knipoog

@RedPasion; alleen voor een tijdje een halsdeken? of idd wat ellepel zegt... goed opletten wanneer ze gaat kegelen

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 16:25

cindii_90 schreef:
één van de paarden bij ons op de manege heeft sinds kort erge jeuk. Het lijkt van zijn peeskappen te komen, maar er is al van alles geprobeerd en niets helpt. Hij wordt er ook erg agressief van, hij trapt voortdurend naar andere paarden. Als hij met zijn neus aan zijn been krapt, heeft hij even later ook jeuk aan zijn neus. Ik vraag me af wat het zou kunnen zijn??

Is hij niet allergisch voor het materiaal van de peeskappen? Poosje zonder proberen!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 16:53

cindii_90 schreef:

Zou een allergie vor neopreen kunnen zijn... dat is die stof die bij veel beenbescherming aan de binnenkant zit.

Maar als ze het na krabben ook op haar neus heeft is zou het haast ook wel luis of mijt kunnen zijn... even goed in zijn sokken kijken...

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 21:17

Ik koop de bio huidolie bij Divoza in Leek Lachen .
Klein flesje en volgens mij inderdaad rood etiketje Nagelbijten / Gniffelen .

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 21:18

die si inderdaad goed, ik kocht het vroeger bij de welkoop,maar die verkopen het niet meer

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 21:21

Oooh dat was anders wel handiger geweest! Welkoop zit hier dichterbij als Divoza.

Die olie gebruik ik nu ook nog niet, pas in het 'muggen' seizoen weer. Als de deken weer op moet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 21:23

corinagirl schreef:
RedPassion schreef:

Is ze altijd vrij stipt met bevallen? Dus als ze gaat kegelen, dat het snel komt? Of is het onvoorspelbaar?

Als het voorspelbaar is, is het makkelijk. Dan kan je de deken afdoen als het eraan zit te komen en paar uur later/volgende dag direct weer om.
Staat ze wel 's nachts op stal? Dan kan je de deken evt. 's nachts aflaten.

Verder goed bij houden met uitwendige behandeling? Ik gebruik Leovet Bio Huidolie. Kan ik iedereen aanraden Ja .

Het is haar eerste veulen dus ik weet het niet Lachen

Ik woon zelf ook niet in de buurt, ik blijf daar wel als ik denk dat het veulen bijna komt, maar als het onverwachts is gaat dat niet lukken. De eigenaar is er helaas niet zo handig mee (zowel met het omgaan met de pony, als met dekens als met bevallingen aan zien komen Haha!). 's Nachts staan ze in de periode dat er 1 moet bevallen wel op stal, dus misschien is er iets te regelen met deken op/af doen. Ik zal er eens over nadenken, en in elk geval uitwendig behandelen. Het product dat jij noemt heb ik nog niet geprobeerd, dus dat ga ik zeker eens kopen.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 10:31

Nou ik heb vandaag de dierenarts gebeld om de urine na te laten kijken van mijn eczemertje. Die is heel wit (en het is geen merrie) en droogt op als een harde glibberige koek. Omdat ik toch een beetje angstig ben voor nierfalen wordt er ook meteen bloedgetrokken. Bah ben er best een beetje zenuwachtig onder.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 10:38

Lennox schreef:
Nou ik heb vandaag de dierenarts gebeld om de urine na te laten kijken van mijn eczemertje. Die is heel wit (en het is geen merrie) en droogt op als een harde glibberige koek. Omdat ik toch een beetje angstig ben voor nierfalen wordt er ook meteen bloedgetrokken. Bah ben er best een beetje zenuwachtig onder.

He bah, wat vervelend! Heeft het paard verder ook klachten?

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 11:03

shera schreef:
Lennox schreef:

He bah, wat vervelend! Heeft het paard verder ook klachten?

Verder is hij in goede doen gelukkig. Maar je hoort wel vaker dat nieren en lever bij eczemer niet in orde zijn...ik hoop maar dat ik me druk maak om niets. Hij heeft ook al weer wat geschuurd trouwens de afgelopen weken. Op de een of andere manier voel ik aan mijn water dat het niet goed zit. Laten we hopen dat het anders is. Ik heb dat ook gehad bij een ander paard van me, die had wel vaker een koliekje (de darm schoot dan achter een bandje bij de milt en dat kan de dierenarts heel makkelijk oplossen) en ik kreeg een telefoontje dat hij koliek had en ik raakte volslagen in paniek. Heel idioot en dat had ook geen goede afloop. Ik ben nu niet volslagen in paniek hoor, zo is het niet, maar ik heb gewoon echt het gevoel dat er iets helemaal niet in orde is.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 11:50

Ik hoop voor je dat het meevalt lennox! Ach gut

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 12:01

Oei Lennox, ik hoop ook voor jou dat het meevalt. Ik zal in ieder geval duimen. Wanneer krijg je de uitslag?

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 12:11

De dierenarts moet nog komen dus ik heb geen idee wanneer ik de uitslag krijg. Ik heb hem vanmorgen gesproken en hij heeft mij vervolgens instructies gegeven dat mijn vriend hem even moet bellen voor het inplannen van het moment dat hij langskomt (mijn vriend kan overdag nog wel eens even weg van zijn werk ik niet) Haha! . Ik moet ook nog urine zien te vangen....dat is al een uitdaging op zich. Die van mij plast altijd na arbeid, maar ik kan hem niet laten werken omdat de lamp in de buitenbak kapot is. Die dierenarts gaf aan hem een aantal uren op het beton te zetten en daarna in een stal omdat de meeste paarden niet op het beton willen plassen. Maar dat doet die van mij wel gewoon Clown .
Ik denk dus dat hij vandaag of morgen bloed zal trekken en dat ik hem de urine na breng, of na arbeid dit weekend of als ik hem toevallig een keer betrap op een plasje doen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 13:14

apart dat die urine zo is?
bloedonderzoek kan wel nuttig zijn inderdaad,als er duidelijk dan wat uitkomt weet je tenminste dat dat misschien een oorzaak kan zijn voor het schuren.
ben ook heel benieuwd wat er uit gaat komen

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 14:40

Oooh ik heb ook eens urine moeten opvangen van vorig verzorgpaard. Zijn urine was erg donker en was best ongerust. Nou 4x per dag heen fietsen en maar op stal zetten. Meestal plaste hij direct als hij op stal kwam, maar zodra ik met de emmer erbij kwam, stopte hij alweer Clown . Tja vind je het gek? Hahaha.
Maar het is me wel gelukt! Heeeel klein beetje, maar goed genoeg Haha! .

Succes ermee. Ik hoop dat het allemaal wat mee valt met je paard!

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 14:49

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:01

De dierenarts is vanmorgen geweest en heeft bloed getrokken. Een stalgenootje kon er gelukkig bij zijn, zij had ook nog wat vragen over iets van haar eigen paard dus zo konden we mooi 2 vliegen in een klap slaan. Gekke is dat hij dus vanmorgen in haar bij zijn heeft staan plassen en ze heeft de dierenarts er ook naar laten kijken en er was niets raars aan. Heb ik weer. Natuurlijk fijn dat er niets geks aan te zien was maar nou weet ik nog niet waar dat rare dan vandaan gekomen is.
Ik ben ook niet snugger genoeg geweest om aan de telefoon te vragen wanneer ik de uitslag kon verwachten haha. Nog even afwachten dus.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:54

indi heeft haar deken weer om. al is volgens mij en dorientjuh die deken niet goed. het ene deel zit goed, en dan lijkt de ander binnenstebuiten et zitten... echt heel raar...

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 18:08

Hebben nog meer onder jullie de deken alweer om?
Bij mijn twee eczemers zijn er nog geen sporen van nieuwe jeuk...