Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
navaja schreef:Beste allemaal,
we zijn nu een paar maanden verder en drie paarden zijn van het headshaking verlost! in samenwerking met de faculteit diergeneeskunde gaan we wetenschappelijk onderzoek doen naar mijn methode! Super!
Vanaf april wil ik meer paarden gaan trainen. niet goed, geld terug!! (exclusief reis en stallingskosten)

. Nu het terug gaat dooien hoop ik terug een afspraak te kunnen maken...
Mijn jonge paard (moet nog 4 worden) schudt sinds ongeveer 3 weken met zijn hoofd. Hij heeft vrijwel alle symptomen van HSS: heftig schudden (ook tijdens longeren en losgooien), tics, schoppen naar zijn neus, wrijven, paniek, de verte in staren, etc.
Het is begonnen op de dag nadat hij gevaccineerd is, daarvoor had hij nergens last van. Denken jullie dat dit te maken kan hebben met dormant herpes dat opspeelt? Iemand hier ervaring mee? De DA is al langs geweest en dacht aan licht/pollen, of aan een ruinentand die aan het doorkomen is (al zijn tand en tandvlees zelf niet gevoelig..)
Ben er nog niet uit waar het door komt bij de mijne, en wat hem kan helpen. Het is begonnen op de dag nadat vaccinatie + wormen + tanden zijn gedaan, het vroor toen 10 graden dus denk niet dat het pollen kunnen zijn. Misschien toch licht/wind/ontsteking ergens.. Ik hou die kokosolie in gedachten!