Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zondebokje schreef:Weten jullie of ze ook af kunnen vallen als ze te veel prascend binnen krijgen? Ik hoor jullie zo over het afbouwen in deze periode.. die van mij krijgt een half en heeft verder geen symptomen...maar vind er een beetje afvallen nu dus weet niet of dat kan komen dat ze mss te veel krijgt?
Shanna schreef:Weet iemand overigens wat prascend met mensen kan doen bij aanraking met de handen?
Ik geef Sed zn pil gewoon met mn blote handen, was ze direct daarna met water en zeep.
Maar momenteel wordt ik zelf ook onderzocht op cushing (zo baasje zo dier) en nu begon ik mij af te vragen of de prascend dus daar de oorzaak van zou kunnen zijn..?
Of denk ik dan te ver en is het puur toeval?
AaronYve schreef:Ik heb hetzelfde KB01. Ben nu gestopt met de pulp en hij krijgt nu pavo nature best. Het gaat redelijk soms wel nog diarree. Maar hij moet bijkomen.
Die van mij is ook 22 trouwens
Maris schreef:KB01, misschien ipv de pavo slobber ( op basis van granen ) een seniorenslobber geven ?! Bijvoorbeeld seniores priores of masters senior, deze slobbers zijn op basis van pulp. Of idd ipv de pavo slobber pavo nature's best.
Fabster schreef:Die van mij hebben het vaker in het najaar. Wel én niet cushie trouwens. Vaak is het zand in de darmen.
KB01 schreef:Maris schreef:KB01, misschien ipv de pavo slobber ( op basis van granen ) een seniorenslobber geven ?! Bijvoorbeeld seniores priores of masters senior, deze slobbers zijn op basis van pulp. Of idd ipv de pavo slobber pavo nature's best.
Kunt u mij hier wat meer over vertellen? Ik probeer er ook achter te komen waar ik goed aan doe. Ik vraag mij af geef ik genoeg of geef ik te weinig? Doe ik goed voor haar of niet?
Maris schreef:Wat moet ik hierover vertellen ?
Slobber op basis van granen is gewoon ongezonder dan op basis van pulp. Voor een cushing paard wil je waarschijnlijk ook lager in suikers voeren, dat doe je dan ook gelijk met een slobber op basis van pulp tov een granen-slobber.
Plus pulp zet meer aan + seniores priores / masters / etc zijn tegelijk ook ruwvoervervangers. Altijd beter voor de darmen dan granen. Voordeel van de ze slobbers tov alleen pulp voeren is dat de calcium : fosfor verhouding al goed is + extra vitaminen erin.
Pavo natures best is ook te vergelijken met een ruwvoervervanger en bevat niet al te veel suikers.
Afvallen bij cushing zou kunnen komen omdat je paard meer eiwitten verbruikt. Maar dat zou door de prascend en door de 18+ die je al voert toch zeker voor een deel opgelost moeten zijn.