[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:40

ik heb deze deken ook in de maat 198 en deze maat heeft hij van alle dekens en de lengte is ook prima.

maar net als hierboven ook vermeld staat is hij van voren te smal voor een wat breder paard.

daar zal jij geen last van hebben met deze rank gebouwde pony. :D

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:54

@ Ramzi, nee die bedoel ik niet. HelmerG uit dit topic heeft hem ook. Volgens mij staat hij op dit moment niet meer op de site omdat ie tijdelijk niet leverbaar is.
Het is zeg maar de deken die je ziet bij de afbeelding 'vliegendekens'

Ramzi

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:09

Barbara, nee die staat er inderdaad niet meer op. Helaas wil ik dat deken binnen nu en een week, ik wacht dan ook nog pinksteren af en als iemand een site weet waar ik dat deken goedkoop kan bestellen dan hoor ik het graag :)

Hij is rank gebouwd dus een 175 moet zeker passen, echt een kippenborstje heeft hij, zijn voorbenen staan dicht bij elkaar ( van het normale af gezien dan)

Iemand trouwens nog ervaring met de enting voor een schimmelinfectie? Die krijgt hij woensdag. Weet iemand trouwens wie in dit topic veel ervaring heeft met voeding? Mag ook per PB!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:27

Hallo, mag ik even jullie hulp vragen?

Graag wil ik een deken aanschaffen die wat lichter van kleur is is ivm de warmte. RSIH is GEEN optie, daarvoor heeft mijn paard te veel jeuk aan haar buik.
Ik zit nu heel erg te twijfelen, met name vanwege de grote prijsverschillen. Ik wil best wat meer uitgeven, maar dan moet de kwaliteit ook navenant zijn. Heeft iemand ervaring met één van deze dekens?

De QHP Comfort
Afbeelding

RSH Afbeelding

Lichtgekleurde deken van De Meulenkamp Afbeelding

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:33

Ik heb zelf jarenlang de RSH dekens gebruikt. Super fijne stof (droogt ook snel). Hele fijne dekens, zeker een aanrader !

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:12

Barbara88 schreef:
@ Ramzi, nee die bedoel ik niet. HelmerG uit dit topic heeft hem ook. Volgens mij staat hij op dit moment niet meer op de site omdat ie tijdelijk niet leverbaar is.
Het is zeg maar de deken die je ziet bij de afbeelding 'vliegendekens'

Ja helaas nog steeds niet binnen :(..
Heb vorige maand gemaild en ze hadden hem dan aan het eind van de maand (April) verwacht binnen te krijgen..
En nog steeds niks op de site.. Ik ga ook nog maar eens een mail sturen, wil toch echt graag een reserve deken hebben en om dan nu een Rambo als reserve te gaan kopen, pff.. daar heb ik 2x die van EJ voor wat voor mijn paard net zo goed werkt.
@ Ramzi; dit is de deken wat barbara88 bedoelt:
Afbeelding

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:15

Pfff, hier gaat het weer goed met de dekens... Vorig jaar heeft Tapi er twee RSIH's doorgehaald. Dit jaar is er al een QHP half naar de knoppen en krijg net bericht dat ze wsl met de EJ eczeemdeken blijven hangen is, flinke scheur erin. Dekens hebben elk welgeteld één maand op gelegen... Iemand een harnas te koop? -O-

Derfen had vorig jaar niet veel baat, had het idee dat het de manen echt verstikte en het schuren beterde niet. Befix was matig.
Dit jaar gestart met Cojosol op aanraden van een kennis. De DA wist het ook niet goed meer. Maar nu zijn we gestart met Cavalesse, een voedinssupplement dat al goede resultaten zou gegeven hebben. Ik verwacht er niet te veel van, heb het idee dat ik een hopeloos geval heb...

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:19

Rhys schreef:

Graag wil ik een deken aanschaffen die wat lichter van kleur is is ivm de warmte. RSIH is GEEN optie, daarvoor heeft mijn paard te veel jeuk aan haar buik.
Ik zit nu heel erg te twijfelen, met name vanwege de grote prijsverschillen. Ik wil best wat meer uitgeven, maar dan moet de kwaliteit ook navenant zijn. Heeft iemand ervaring met één van deze dekens?

De QHP Comfort
[img]http://static.ruitersport.com/media/catalog/product/cache/15/image/265x265/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/z/o/zomer_eczeemdeken_comfort.jpg

RSH [img]http://www.ekzemer.com/webshop/Ljori2.jpg

Lichtgekleurde deken van De Meulenkamp [img]http://demeulenkamp.nl/wp-content/uploads/2013/04/olijfkleur-287x300.jpg

Ik heb geen ervaring met deze dekens, maar wel met die van Horze, deze is licht grijs van kleur en gemaakt van stevige stof.
Het is ook nog mogelijk om een hoofdkap te bevestigen. Vond het een fijne deken maar zat mijn pony helaas niet helemaal lekker.
Hij is ook niet zo duur. :)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:49

Die van de foto heb ik ook, wat een ellende is dat deken zeg :=
Ziet er heel mooi uit in theorie, maar de praktijk ... :+ Ik vond het vooral heel fijn dat je over de manen een dubbele bescherming had, doordat de deken tot achter de oren komt en de hoofdkap nog een flap heeft tot aan de schoft die je daar dan kan vastmaken. Alleen .. als je dat doet .. dan geraakt je pony niet meer met zijn neus tot aan de grond :+ Verder verduurd het klitteband heel snel, heeft de buikflap van die beschermingshoesjes rond de gespen (heel het volledige stuk) die niet blijven zitten, net zoals de lussen rond de achterbenen en tussen de voorbenen zit een flap die je moet vastmaken aan de buikflap, met klitteband, wat gewoon totaal niet blijft zitten, dus loopt je pony de helft van de tijd met een loshangende flap tussen zijn benen :+

Of ja .. dat was de ervaring hier, misschien had ik gewoon een pechgeval natuurlijk, heb het niet nogmaals durven proberen :Y)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:29

Angel haar manen blijf ik maar uittrekken. Gelukkig kan ik haar kale plek nu heel erg goed behandelen dus ik hoop dat het geschuur nu weg blijft... :(

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:44

Rhys schreef:

De QHP Comfort
[ Afbeelding ]

RSH [ Afbeelding ]

Lichtgekleurde deken van De Meulenkamp [ Afbeelding ]

hebben de bovenste deken ..super fijne deken en gaan nog 2de kopen lekker ruimvallend voor onze fjord

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:28

Pfff. vorige week had Jelle zo'n last van de jeuk dat hij het rijden nog niet meer trok. Kwam met z'n voorbenen omhoog en werd helemaal gek van de jeuk.

Gelukkig gaat het nu weer beter.. alleen schuurt hij zijn hoofd. Overal open wondjes op z'n hoofd. Woensdag maar eventjes kijken voor zo'n hoofdkap. hopen dat dat iets scheelt

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 09:07

M_hartje_M schreef:
Angel haar manen blijf ik maar uittrekken. Gelukkig kan ik haar kale plek nu heel erg goed behandelen dus ik hoop dat het geschuur nu weg blijft... :(

Hier hetzelfde :\ Vermoed dat de deken ergens knelt :(

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 09:45

Hier ook hetzelfde, maar de deken knelt niet... Hals heeft veel ruimte. Snap er niets van.

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 12:00

he gooien jullie ook gewoon regendeken over eczeemdeken?

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 12:31

zuma1@ heb zowiezo de regendeken wat bij de rambo hoort eronder maar met echt vies weer heb ik gewoon de regendeken erover ja.

Ben zo blij met deze deken:
(als boscrosser met al die mugjes is dit toch wel super handig)
Afbeelding

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 12:36

@Tesske, ziet er goed uit ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 12:37

zuma1 schreef:

dat kan wel.
zelf doe ik niet snel een regendeken er overheen, ze drogen echt heel snel op onder een eczeemdeken.
als het echt hele dagen regent doe ik er een regendeken op met ringen en maak ik daar ene losse eczeemhals aan vast :j

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 13:11

ja ben al kijken voor andere oplossing ...bij ons is er geen schuilmogelijkheid _-:( alleen met warm weer mogen we wat neerzetten ...ze geven echt pleurisweer op bij ons en om hem dan heel de avond en nacht verrot te laten regenen :( ..zijn niet zo van die pieperds hoor ..maar toch

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 13:13

Hier nog steeds geen geschuur.Misschien door de mindere tempertuur?
Ze staat nog steeds lekker zonder deken.

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 13:15

xtesske; welke deken is dat? Ziet er fijn uit

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 14:30

Nou goed nieuws dan maar een keertje ;) De mijne heeft nadat ik hem gisteren voor de schemer en in de ochtend na de muggenopkomst heb buitengezet niet geschuurd!!!
Wel nog gewassen met teershampoo en tea tree (nog wat). Van het weekend ga ik een RSIH deken bestellen voor hem en ik denk dat hij er dan een heel eind vanaf is.. *blij blij*

jjustangela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 14:33

zuma1 schreef:

Ik heb een 80 grams waterdeken er overheen. Alleen voor s'nachts want dan staat ze buiten.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 15:17

Hier ook nog steeds geen geschuur!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:28

zucht, net paardlief haar hals bekeken, als ze met haar hoofd aan de grond staat te vreten is er een dikke 20cm weg. Niet geschuurd, maar gewoon WEG.

Ik heb de RSIH, heb dmv extra musketonhaken de borst breder gemaakt in de hoop dat de hals nu minder strak onder het deken staat.