Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:36

@Rhodos: ik zag de reacties van bokkers al komen, maar heb dat kennelijk verkeerd ingeschat. Het 'naja' vond ik niet zo fijn overkomen, klonk als 'lekker puh'. Maar mijn, overigens in correct Nederlands, 'naast je neerleggen van een advies' wekt bij jou weer een indruk die ik niet voor ogen had.
Mijn idee: laat iedereen vooral doen wat hij/zij wil met inachtneming van de juiste maatregelen en respecteer elkaars keuzes. Maar houd daarbij in gedachten dat er een heel aantal staleigenaren het zekere voor het onzere genomen hebben en hun stalhouders verbieden om op concours te gaan.
Amen :D

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:46

Wordt straks gekeken of de uitbraken losstaande incidenten waren of dat ze vanuit één brandhaard ontstaan zijn?
Of is het wachten op de volgende hysterie en het daarbij lamleggen van paard minnend Nederland?

edit: typo
Laatst bijgewerkt door slokkie op 08-03-12 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:47

mireilledons schreef:
vivana schreef:
Naja onze paarden doen ook gewoon mee...zoals van zovelen én van grote stallen.

Vivana, wat wil je met jouw post bewerkstelligen? De knuppel in het hoederhok gooien of anderszins een discussie op gang brengen? Jij hebt je paard(en) kennelijk ergens staan waar je gewoon met trailer of vrachtwagen het erf af mag (en er ook weer op mag). Dat jij het advies van de KNHS en de sectorraad naast je neerlegt, is helemaal aan jou. Misschien kun je je keuze even wat verder onderbouwen. Aan 4 pagina's rellen en een gesloten topic heeft helemaal niemand iets. edit typo

Zie dat je zo'n beetje net binnen komt gevallen;misschien moet je eerst alles eens lezen,naja álles...
In iedergeval staan onze paarden thuis en hebben wij niks te maken met een pension of manege!Het is idd zo dat het al járen heerst maar dit wel stil gezwegen. Nu een een nieuwe dierenarts blijkt te zitten bij het KNHS wordt alles idd ernstig opgeblazen.
Tot nog toe zijn het nog maar steeds 3 bedrijven waar ellende is,daarbij zijn er nog mar steeds 4 paarden afgemaakt..
Wij laten onze paarden zowieso nooit met vreemde paarden neuzen én ook niet op een vreemde stal in het hok.

RHINO IS NOG STEEDS ALLEEN OVERDRAAGBAAR DOOR DIRECT EN INDIRECT NEUSCONTACT
Het waait niet door de wind over naar een ander paard en de bacterien buiten het paard leven maar enkele uren.
Maar effin lees dize dan nog maar eens ;)
http://www.watermolen.net/index.php?c=N ... e=4&id=117

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:51

colette_007 schreef:
Gister weer te horen gekregen dat het een media hype is en dat het dit jaar zelfs minder is als voorgaande jaren en dat Verwacht word dat over 2 weken alles rustig is.
Daarnaast kunnen wedstrijden gewoon door gaan alleen wegens vele afmeldingen (ook bij hippiade) besluiten veel wedstrijden af te lasten.
Verder zijn alle abortussen lang geen rhino, gister da die had in 3 weken 5 abortussen engeen een keer rhino, abortussen gebeuren namelijk erg veel in deze tijd van het jaar.

Er zijn ook al stallen die iedereen "vreemd" (ook zonder paard) weren of ontsmettingsbakken plaatsen is ook grote onzin.

Daarnaast willen ze meldingsplicht maar gezien deze ziekte bij het bedrijfsrisico hoort en niet gevaarlijj is voor volksgezondheid is het onwaarschijnlijk sat dit gaat gebeuren.

Iedereen voor zich natuurlijk maar al met al is 80% echt overtrokken.

Precies.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:52

en daarbij ..de Warre of bvb Hulsterlo zitten op 50 km en daar komen al die Nl dan heen om te rijden :+ ..je stopt het toch niet

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:52

vivana schreef:
Zie dat je zo'n beetje net binnen komt gevallen;misschien moet je eerst alles eens lezen,naja álles...
In iedergeval staan onze paarden thuis en hebben wij niks te maken met een pension of manege!Het is idd zo dat het al járen heerst maar dit wel stil gezwegen. Nu een een nieuwe dierenarts blijkt te zitten bij het KNHS wordt alles idd ernstig opgeblazen.
Tot nog toe zijn het nog maar steeds 3 bedrijven waar ellende is,daarbij zijn er nog mar steeds 4 paarden afgemaakt..
Wij laten onze paarden zowieso nooit met vreemde paarden neuzen én ook niet op een vreemde stal in het hok.

RHINO IS NOG STEEDS ALLEEN OVERDRAAGBAAR DOOR DIRECT EN INDIRECT NEUSCONTACT
Het waait niet door de wind over naar een ander paard en de bacterien buiten het paard leven maar enkele uren.
Maar effin lees dize dan nog maar eens ;)
http://www.watermolen.net/index.php?c=N ... e=4&id=117

Het is een virus... :z.

_Anneruth

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:55

Beetje kinderachtig, San87

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:55

Wij hebben voor het weekend van 16 t/m 18 maart een 3 daagse clinic besproken in Dortmund. Wij willen daar graag heen ( met onze paarden dus!), de stal die het organiseert heeft het met hun DA besproken en die ziet geen enkel probleem; bij hun heerst het niet en onze paarden zijn gezond!
De DA hier houdt zich aan het landelijk advies, maar zegt er wel bij dat zo lang er geen direct contact is tussen 2 paarden de kans op ziek worden vrijwel nihil is. Dat laatste is zowiezo uitgesloten met 2 hengsten.
Wij staan dus erg in dubio; gaan of niet gaan. Het is pas over 10 dagen, dus mogelijk is dat alles dan weer tot rust gekomen is, maar als er gevallen bijkomen is het weer een ander verhaal.
:? :?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:56

ElCid schreef:
Wij hebben voor het weekend van 16 t/m 18 maart een 3 daagse clinic besproken in Dortmund. Wij willen daar graag heen ( met onze paarden dus!), de stal die het organiseert heeft het met hun DA besproken en die ziet geen enkel probleem; bij hun heerst het niet en onze paarden zijn gezond!
De DA hier houdt zich aan het landelijk advies, maar zegt er wel bij dat zo lang er geen direct contact is tussen 2 paarden de kans op ziek worden vrijwel nihil is. Dat laatste is zowiezo uitgesloten met 2 hengsten.
Wij staan dus erg in dubio; gaan of niet gaan. Het is pas over 10 dagen, dus mogelijk is dat alles dan weer tot rust gekomen is, maar als er gevallen bijkomen is het weer een ander verhaal.

Ik zou ( uitgaande van de huidige situatie) gewoon gaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:57

Rhodos schreef:
Beetje kinderachtig, San87

Waarom? Ze beticht anderen van het niet lezen van informatie, maar zelf noemt ze het rhinovirus een bacterie. Over het niet lezen van informatie gesproken.

Ik vond de ironie wel leuk :7.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 08-03-12 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:57

@San87; Ach dat meen je niet?!
Moet ik er dan nog bij vermelden dat Rhino een incubatie tijd heeft van een half jaar en dat de paarden die nu ziek zijn allang daarvoor besmet waren?!

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:58

ElCid schreef:

Ik zou ook gewoon gaan

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:58

vivana schreef:
Moet ik er dan nog bij vermelden dat Rhino een incubatie tijd heeft van een half jaar en dat de paarden die nu ziek zijn allang daarvoor besmet waren?!

Nee hoor, ik ben keurig op de hoogte van hoe het VIRUS werkt ;).

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:00

_San87_ schreef:
vivana schreef:

Schijnbaar niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:01

vivana schreef:
_San87_ schreef:

Schijnbaar niet.

Ehm, sorry :?.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:02

Suffie waar inde buurt woon je ergens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:07

Vivana, rhino heeft geen incubatietijd van een half jaar. Ik weet niet wie je dat wijs gemaakt heeft, maar het klopt niet.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:10

Lovely schreef:
Vivana, rhino heeft geen incubatietijd van een half jaar. Ik weet niet wie je dat wijs gemaakt heeft, maar het klopt niet.

Ik was al bang dat het virus zich weer gemuteerd had.... :7

bokker88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:16

Ik heb zaterdag een afspraak staan met mijn zadelmaker (komt aan huis) wat zouden jullie doen? Ik neig ernaar om het gewoon door te laten gaan, maar ik wil geen onnodig risico lopen natuurlijk.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:18

Vraag even aan de zadelmaker welke maatregelen hij neemt. Ik lees op de site van de watermolen: Voor hoefsmeden geldt ook het advies om hygiënisch te werken. Het mooiste is dat ze niet teveel bedrijven op één dag hebben. Kom je wel op andere stallen, was je handen goed en trek een schone trui aan.”

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:20

Mijn tandarts zegt gewoon af :( wil pas over 3 weken. Terwijl er een heel hard nodig is.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:28

Hier ook een paard wat al een week 1 ijzer mist, maar de smid mag niet komen..

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:30

@Vivana: ik kwam uit de meeleesmodus en keer daar ook weer in terug _O- . Ik lees al 262 pagina's mee. Nou ja, ik sla her en der ook wel eens wat posts over. Vooral hysterische, maar ook daar waar de pot de ketel verwijt ;)
Succes in Asten in ieder geval.

@Colette_007: een tandarts zit natuurlijk wel in de mond van een paard. Dat is toch wat anders dan een zadelmaker. Heb eerder in het topic al wel een post van een tandarts gelezen die al haar gereedschap ontsmet tussendoor. Als er echt nu iets aan het gebit van je paard moet gebeuren, kun je dus altijd nog een andere tandarts zoeken.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:37

mijn hoefsmid is vandaag ook gewoon geweest

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:47

Onze smid is gisteren ook geweest hoor. Keurig 'gewassen en gestreken' ;)