[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:40

ellepel schreef:
Afbeelding

als je op quote bericht klikt zie je dat er voor en achter mijn foto [img] staat.
als je dat ook doet,maar dan alleen met een / nog voor de laatste img dan heb je dus de foto in beeld.
staat op bokt ook wel verdere info hoe je foto's er op kunt zetten, ff de zoekfucntie gebruiken ;)

lijkt mij wel iets, mijn haf schuurde nooit met de buik. Vraag me wel af hoe het blijft zitten met rollen

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:48

iana: mijn bucas valt eigenlijk vrij ruim aan de hals, kan er nog makkelijk een vuist bijsteken, aan de schouders heeft hij ook de neiging om wat te spannen, maar niet superstrak. Tot waar komt hij aan haar achterhand?
(edit: oh zie net dat bucas nu ook echte exceemdekens heeft, ik heb dus een buzz-of, vliegendeken dus eigenlijk)

pffieuw, ik heb nog nooit zovéééél muggen bijeen gezien als daarnet toen ik de paarden ging eten geven! Granny stond gelukkig al onder mijn bucas, maar ik had de indruk dat die muggen (gewone muggen dus) er knal door staken, dus ik heb zijn regen/winterdeken weer opgedaan... Erg jammer want ik was zo blij dat hij al een week dekenloos was... (ik kan niet weten of hij jeuk heeft omdat hij nergens een schuurplekje heeft op de weide momenteel)

Weet iemand of gewone muggen exceempaarden ook jeuk geven?

Die Boett-light zou voor mijn paard niet voldoende zijn, deze zomer had hij ook een jeukplekje aan zijn buik...

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:51

nog geen mug tegen gekomen hier.

Biies

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:21

ik heb gister 3 muggen dood geslagen en vrijdag ook muggen gezien. winston loopt dus weer met zijn deken om en ga volgende week beginnen met drainage!

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:23

Ja ik heb ook al wat muggen gezien...

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:24

Wel gewone muggen hier gesignaleerd, maar nog niet die vervelende knutten

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:36

idd, het zijn wel gewone muggen. niet van die kleine vliegjes. voor de zekerheid maar even de deken om gedaan

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:37

Nou ik heb hiet al allemaal mugjes gezien, groot en klein.
Brr wat vroeg zeg , tis nog maar maart -O-

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:39

@ireika
vanaf haar schoft zit ze eigenlijk prima, komt mooi een stukje over haar achterhand.
Het zijn vooral de sluitingen vooraan die nipt zijn, ik moet er even aan trekken om het dicht te doen.
Als ze stapt zie je de schouders er gespannen in staan.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:17

Mijn deken zit al een paar dagen op. Vorige jaar had ze der halve manen kam weggeschuurt en staart. Ik heb meschien nog wel een foto er van.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:19

Aangezien hier de experts zitten stel ik mijn vraag even hier!

Ik zoek een hoofdkap waar de ogen en oren bedekt zijn, en die ook een deel over de hals heen gaat.

Mijn Haflinger heeft ernstige eczeem en vorig jaar hadden we de eczeemdeken met hals en een gewone kap die niet aan de deken vast zat. Maar nu heeft ze het stukje achter de oren weggeschuurt.
Dus nu zoeken we een hoofdkap die deels de eczeemdeken overlapt.

Iemand enige idee waar die te koop zijn? :D

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:26

ik ben zelf ook alweer gestoken, grrrr.

corrie11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 23:11

Annetje schreef:
Furminator werkte bij mij totaal niet. Met het rossen kwamen er plukken vanaf, maar met de furmi bijna niets. Ik denk dat Vies te gladde haren heeft.

dat klopt wel wat je zegt het werkt niet bij ieder paard.
wij hebben er op stal 5 staan en bij 2 gaat het super maar die hebben wat langer haar en 3 met korter haar gaat het wel maar met de rosborstel beter.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 23:13

Hoi allemaal! Wou toch even een vraagje stellen aan jullie
bij mijn 2 jarige hengst constateer nu al een paar weken dathij behoorlijke jeuk heeft
voorheen jeukte hij aan een paal zn manen er af met het resultaat dat er nu een hele pluk mist.
Toen heeft hij een tijdje niet geschuurd maar nu ontdekte ik vandaag nog dat hij bij zn staart
had lopen schuren en zelfs daar een paar wondjes had. Kan dit eczeem zijn?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 23:25

Een paar weken al zeg je?
Dat is wel heel vroeg voor ZE. Kan het niet zijn voer
zijn? Erg eiwitrijk kuil of brok?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 23:28

wat krijgt hij voor eten en beweging nienkeniels?
heb je al gekeken naar luis, mijt of schimmel?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 23:29

Ik kom ook even binnenvallen. :o Zijn er echt al zo veel mensen met paarden die jeuken, of hebben jullie alles al van te voren op gedaan? Mijn paard heeft echt nog nergens last van, maar zo te lezen moet ik hem toch maar weer op doen deze week.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 23:33

hier jeukt nog niets, behalve wat losse haren.
enorm verschil met vorig jaar, maar ben in de herfst al begonnen met opletten wat ze binnenkreeg aan extra voer voor dr wintervachtje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 01:33

Ik ga waarschijnlijk de lange manen afknippen. Aan de halskant heeft hij al geschuurd deze winter. Het lijkt net een fjord waarvan in de lengte de ene helft lang is en de andere lengtehelft kort.
Het vlechten, de warmte, de viezigheid, zijn grondige hekel aan water heeft me doen besluiten, zijn manen tot een korte coupe te gaan knippen. Makkelijk om te onderhouden, voor hem als voor mij, niet zo warm en niet de hele zomer die enorme warme vlechten. Ik vind het doodzonde, maar zo is het ook niet mooi en voor hem en voor mij is een korte kop fijner.
Het is een tinker, dus erg jammer.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 01:35

Dat doe ik bij mijn verzorgshet ook altijd, dan kan ze makkelijker schuren zonder dat ze alles kapot schuurt en kan ik er beter bij met spul. Jammer genoeg heb ik de eigenaar er nog niet van kunnen overtuigen om haar een deken op te doen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 01:49

Het is elke keer een drama. Hij begint onderhand een pest te krijgen aan het vlechten. Goed wassen gaat lastig, want hij doet enorm moeilijk over water. Dus ik krijg de manen nooit echt goed schoon. Zijn manen zijn nu behoorlijk lang, maar de zijkanten geschuurd. Dus in de zomer zijn ze vet en viezig. De vlechten zijn megadik en lang, waardoor hij er ook behoorlijk last van heeft met de warmte. Door de deken worden zijn manen ook al niet mooier. Al met al lijkt het me makkelijker schoonhouden, verzorgen en verkoelender voor hem.
Zijn manen zijn nu rond de 30 a 35 cm. Aan de halskant bij de aanzet van de manen een cm of 5.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 02:04

Dat is het ook, bij die shet is de manenkam ook echt minstens 5cm dik, is echt geen beginnen aan anders, beetje dezelfde situatie dus. Het knippen is ook al een rotklus, maar dan kan ik wel beter bij die ontstoken huid komen. Het schoonmaken gaat zelfs met die korte manen al lastig, laat staan met lange manen. Voordat ik met haar bezig ging had ze inderdaad zo'n half afgeschuurd stel manen, nu schuurt ze veel minder weg.
Die warmte helpt inderdaad ook al niet, ik heb het idee dat het voor de paarden zelf een stuk fijner is. Zonde is het natuurlijk wel, maar dat is het me wel waard.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 03:01

helaas, helaas... ik bezit ook een paardje met zomereczeem... :P
ik was even benieuwd wanneer de rest de die prachtig mooie eczeemdeken weer op doet, maar ik lees mensen die hem al op hebben gedaan? die van mij heeft hem nog niet op.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 03:08

Laurahh schreef:
Aangezien hier de experts zitten stel ik mijn vraag even hier!

Ik zoek een hoofdkap waar de ogen en oren bedekt zijn, en die ook een deel over de hals heen gaat.

Mijn Haflinger heeft ernstige eczeem en vorig jaar hadden we de eczeemdeken met hals en een gewone kap die niet aan de deken vast zat. Maar nu heeft ze het stukje achter de oren weggeschuurt.
Dus nu zoeken we een hoofdkap die deels de eczeemdeken overlapt.

Iemand enige idee waar die te koop zijn? :D

ik weet dat qhp zo'n kap heeft, deze overlapt de eczeemdeken en bedekt de oren en het hoofd. er is een uitsparing voor de ogen en een soort vliegenfrontriem. voor verkooppunten kun je mailen, email staat op de site http://www.qualityhorseproducts.nl

Afbeelding

Solis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 09:40

riannhuh schreef:
ik weet dat qhp zo'n kap heeft, deze overlapt de eczeemdeken en bedekt de oren en het hoofd. er is een uitsparing voor de ogen en een soort vliegenfrontriem. voor verkooppunten kun je mailen, email staat op de site http://www.qualityhorseproducts.nl

Afbeelding

Deze heb ik gewoon bij de Divoza vandaan. Ik doe het halsgedeelte van de kap onder de hals van de deken en zo heb je geen blote stukjes meer.