Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
liljebo schreef:Maar welke gevolgen heeft een latere ontdekking van cushing nu daadwerkelijk op het verloop van de ziekte?
Ik snap dat je dan wellicht infecties/HB voorkomt, en ik ga ervan uit dat het welbevinden van het paard ook minder is, gedurende de tijd dat het wel al cushing heeft, maar het nog niet bekend is en daarom niet wordt behandeld.
Maar heeft het ook gevolgen voor het verloop van de ziekte?
liljebo schreef:Hij staat nu ong 3 weken op de pergolide. Ik hoop dus nog een beetje dat de verbetering nog komt... (misschien tegen beter weten in) Heb nog wat tips gekregen om bij de volgende cushing en levertest , half nov, nog een paar andere zaken te laten controleren ivm een ziekte die veel overeenkomst met cushing vertoont, incl die verandering in waarden, maar andere medicatie nodig heeft. Dat proberen we dan ook nog maar. Anders weet ik het ook niet meer echt.
Focussed schreef:Prascend bestaat volgens mij alleen in de 1 mg vorm (dus 1 mg per pil). Dus dan zou ik met een kwartje beginnen voor 6 dagen. (Ik heb zelfs 8 dagen een kwartje gegeven en toen pas een halfje, voor de zekerheid haha).
palominotje schreef:in de bijsluiter staat ook dat je moet uitkijken met breken voor ogen en inademen?
Wat is dit in gods naam voor medicijn?
Focussed schreef:Prascend bestaat volgens mij alleen in de 1 mg vorm (dus 1 mg per pil). Dus dan zou ik met een kwartje beginnen voor 6 dagen. (Ik heb zelfs 8 dagen een kwartje gegeven en toen pas een halfje, voor de zekerheid haha).
fargo schreef:Focussed schreef:Prascend bestaat volgens mij alleen in de 1 mg vorm (dus 1 mg per pil). Dus dan zou ik met een kwartje beginnen voor 6 dagen. (Ik heb zelfs 8 dagen een kwartje gegeven en toen pas een halfje, voor de zekerheid haha).
Ik denk dat Palominotje wel sneller moet dan dit want zij zit al met een hoefbevangen paard. De regel om op te bouwen is eigenlijk zo'n 3 tot 5 dagen per stapje. En Palominotje heeft dus iets meer haast omdat ze al een hoefbevangen paard heeft. Dus even goed met DA overleggen of ze inderdaad met 1 mg moet starten of dat ze bijvoorbeeld met 0,5 mag starten en dan na paar dagen omhoog naar 1 mg dan wel 0,75mg en daarna pas door. Het ligt er maar even helemaal aan hoe heftig haar paard er aan toe is inderdaad. Dan moet je soms sneller gaan om ergere problemen te voorkomen.